KIV06502Ing. Jana Zimová, MBA
foto KIVA pro Forbes
Ambice manželů Jany a Romana Zimových (na snímku dole), kteří jsou spjati se značkou Respilon, jsou doslova vesmírné. Svými nanovlákennými výrobky se chtějí dostat do prostor, které jsou pro mnohé z nás stále pomlčkou mezi nebem a zemí, místem, kde se střetává tajemství časoprostoru s touhou odhalit zákonitosti, o nichž se lidstvu zatím ani nesní. Hlavní myšlenkou jejich podnikání je zlepšovat život lidem, přinášet na trh produkty, které jsou užitečné, a vyrábět je má smysl. Využívat k tomu nadčasových možností nanovláken je cesta, která otvírá dveře pokroku. Jaká je přidaná hodnota nanovlákenných membrán v jejich pojetí? Nejde jen o ochranu dýchacího ústrojí, které je dnes v popředí zájmu celé společnosti. Boduje například prodyšnost sportovního oblečení nebo speciální zdravotní obuvi pro diabetiky, nanovlákna se uplatňují ve filtrech na vodu, při větrání okny nebo v kosmetických maskách. Ing. Jana Zimová, MBA, je jednatelkou mateřské firmy a zároveň zastává pozici Global Chief of Foundations & CSR. V rozhovoru přiblížila filozofii podnikání:

editbphoto 4387 2Jana KolrusováPodnikatelku Janu Kolrusovou z našich stránek určitě znáte. Vracíme se k filozofii jejích produktů, jež vznikají z naší tradiční bylinky, pampelišky. Stala se zakladatelkou nového směru ve výrobě, zatím převážně potravin, ale to je teprve začátek...

jana8Jana VyhlídalováJana Vyhlídalová založila e-shop Kidtown.cz, kde si můžete koupit zajímavé hračky, jež rozvíjejí dětskou tvořivost a potenciál. Zřídila také dvě vlastní kamenné prodejny v Praze. Sortiment, to nejsou jen tak obyčejné kousky, které se dětem bezhlavě nakupují, když je potřeba je zabavit. Jsou to naopak hračky, které mají ve vínku nabídnout dítěti něco víc, něco, co stimuluje, učí, baví, posouvá. Kolem tohoto obchodu se točí tým lidí, kteří se naučili spolupracovat. Vytváří a dotváří firmu, jež má svou jasnou vizi. Jak to ale všechno před pár lety bylo? Jana Vyhlídalová nás pozvala dál:

Aneta Rainet ŠtěpánkováAneta Rainet ŠtěpánkováPamatujete se na první tyčinky s názvem müsli? Průkopníkem v jejich recepturách i výrobě byla firma RUPA, spol. s r.o., z pražské Hostivaře. Ta si za ta léta, co vstoupila na trh, vybudovala nespočet příznivců. Věrných zákazníků, kteří, ač konkurence brzy narostla, na tu svou „rupu“ nedají dopustit. Mandle, pistácie, kešu, arašídy, para ořechy... Některou z ořechových tyčinek Maxi Nuta už určitě ochutnal každý. A pokud ne, měli byste je zkusit. Všech osm druhů se totiž pyšní jedním primátem, tedy obsah oříšků vždy dosahuje minimálně 60 %. Vlajkovou lodí firmy jsou dnes především ořechové Maxi Nuta, následovány ovesnými Flapjacky a již zmiňovanými müsli tyčinkami Fly. Společnost RUPA, která tyto převážně ořechové dobroty produkuje, letos slaví 25. narozeniny. Dnes ji má na starost Aneta Rainet Štěpánková, generální ředitelka, jež pokračuje v rodinné tradici:

Olga MedlikovaOlga MedlíkováČasto se táži sama sebe, jak to udělat, aby se neplýtvalo lidským potenciálem. Jak to zařídit, aby jedinec o to své osobité know-how obohatil ostatní, aby ze sebe vydal ony poklady, které v sobě má zašifrované, a často o nich ani neví. Bohatství takového materiálu je obrovské. Ale často zůstává neprobuzeno, zapomenuto. Čím to je? Českou povahou? Závistí, že bude někdo lepší než já? Systémem výuky ve školách? Špatnou motivací? Těžko říci. Tím spíše jsem uvítala knihu nazvanou Umění motivace – Návody a tipy pro pracovní i rodinný život , kterou právě vydal Nakladatelský dům GRADA. Autorkou je PaedDr. Olga Medlíková, lektorka, mentorka a facilitátorka. Pracuje pro business a státní správu. Specializuje se na trénink managementu v měkkých dovednostech, na sociální dovednosti, přípravu prezentérů a lektorů, a společenský protokol. V posledních letech se věnuje zejména facilitaci strategického plánování v neziskových organizacích a řešení problémů uvnitř týmů ve firmách a institucích. Zeptala jsem se jí:

Helena Neumannová v Levandulovém údolíHelena NeumannováS nadsázkou se dá tvrdit, že není české a moravské zahrádky, kde byste nenašli levanduli. Stala se módní kytičkou, bylinkou, rostlinkou s šarmem i tajemstvími. Milujeme její vůni a většinou se neptáme, zda jde o levanduli tu, či onu. Něco jiného však mají v Levandulovém údolí na Berounsku. Zde pěstují levanduli lékařskou, tu, která skýtá našemu zdraví spoustu benefitů. Než oáza fialových vůní dostala dnešní podobu, chvíli to přece jen trvalo. Zakladatelka projektu Helena Neumannová má informace přesně pro vás:

Martina ČernáMartina ČernáJiž tři desetiletí se v obchodním řetězci Albert zabývají společenskou odpovědností a udržitelností. Téma se stalo natolik naléhavým, že dnes tvoří jeden z hlavních směrů podnikání. Už zdaleka nejde jen tu a tam o nějaký projekt nebo dobrý skutek. Spíše naopak. Je to cesta k smysluplnému rozvoji businessu, „vzpomínka na budoucnost“, která skýtá velký potenciál. Proto bylo nutné dát jí určitý rámec, začít ji řídit systematicky. Společnost Albert tedy vytvořila novou pozici ředitele pro udržitelnost a zdraví. Od července ji zastává Martina Černá. Ta získala zkušenosti jako členka týmu odpovědného za tuto oblast. Od 1. července zastřešuje veškeré aktivity týkající se udržitelnosti, neplýtvání potravinami či snižování uhlíkové stopy, spotřeby plastů nebo pomoci komunitám:

Lucie TrifajováPandemie, trvající už druhý rok, ohrožuje nejen fyzické a duševní, ale i společenské a ekonomické zdraví společnosti. Jako každá krize dopadá nejtvrději na sociálně slabé, rodiny s nízkými příjmy a osoby pracující na dohodu nebo živnostenský list. Průzkum Centra pro společenské otázky upozornil na velmi alarmující věci. O tom jsme hovořili s Lucií Trlifajovou, vedoucí výzkumného týmu SPOT.

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
   smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150lazne teplice v cechach

Tip Grady

jak budovat image uspesneho a vlivneho cloveka madam businessJon Levy

Bez ohledu na to, čeho se snažíte dosáhnout, je váš úspěch v pracovním i osobním životě definován lidmi kolem vás. Poznejte osvědčené strategie, jak dosáhnout kýženého stavu pomocí vytváření smysluplných vztahů s těmi, kteří mohou ovlivnit váš život a věci, na kterých vám záleží. Kniha je pozvánka, která vám změní život. Nikdy v moderní historii ještě lidé nebyli tak izolovaní, osamělí a rozdělení. Vy získáváte k dispozici všechny nástroje a znalosti, které potřebujete, abyste se s nimi spojili a vytvořili pocit sounáležitosti.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB