MG 4678Jestli přibývá milovníků kvalitní čokolády, těžko říci, ale troufla bych si toto tvrzení podpořit. Odklon od nejlevnějších náhražek k opravdové jakosti pozoruji u spousty spotřebitelů. Stačí čtvereček, kousíček, a vášně jsou zkroceny. Zážitek nade vše, příjemná slast, která naplní touhu po něčem výjimečném, ať už je to odměna, nebo samozřejmost. O zážitek z výjimečné čokolády se stará Muzeum čokolády v Kutné Hoře. Asi jste už o něm slyšeli nebo se v něm byli podívat. Já jsem se do něj vypravila teprve letos v květnu. A byla jsem nadšená. Možná však neuhodnete, proč. Prozradím to. Muzeum se skládá vlastně jen ze dvou maličkých místností, včetně prodejny. V miniaturních prostorách se ale dozvíte o čokoládě skoro všechno. A to mi lahodilo. Nebylo třeba nespočtu kroků velkými muzejními sály, nemusela jsem naslouchat výkladu odborníků několik hodin. Vše se seběhlo rychle, efektivně i se spoustou emocí. A já se, už co by pamětník, vrátila ke značce Lidka, čokoládě, již milovala moje babička... Muzeum a následně výrobnu prvotřídní čokolády ve slavném městě založila Mgr. Lada Bartošová. Osobnost dnes mediálně známá, jejíž výrobky vyhrály spousty soutěží, která vzkřísila kdysi světově proslulou značku Lidka a navázala na principy podnikání jejího někdejšího zakladatele. Nyní chystá nové příchutě i aktivity muzea. Ale nepředbíhejme:

WEBIrena Vrbovaü 2 copyPodnikatelé jsou osobnosti s originálním pohledem na svět. To jim nikdo nemůže upřít. Jejich vášní je zkoušet, nacházet, žít se svým snem. Tvořit něco nového a mít z toho radost i užitek. A také obojí částečně dělit mezi zaměstnance, děti, na charitu, něco investovat. Ne každý jim rozumí. Někdo je dokonce označuje za blázny a podivíny. Až historie ukáže, co jejich víra ve výsledek vlastně lidem přinesla. Mnozí by se divili, kolik toho bylo a je. Irena Vrbová založila konzultační společnost Porto, která se zabývá vzděláváním a rozvojem majitelů a manažerů menších a středních firem. Co plyne z jejích dosavadních zkušeností a poznatků?

WEBtereza Machacîovaü copyRodinných firem, které podnikají v oblasti módy, je v Česku opravdu málo. Tradice jako v Itálii nebo ve Francii zde zkrátka neexistuje. Najde se ale několik výjimek, které potvrzují pravidlo, a Machač Design k nim rozhodně patří. Firma vznikla jako Oděvy Machačovi už v 90. letech minulého století a zpočátku fungovala zejména jako kamenná prodejna. Zákaznice zde mohly najít jak autorské modely vyrobené v ČR, tak kousky od zahraničních značek. Postupně se ale rodina víc a víc soustředila na vlastní tvorbu, a proniká i do online světa. Jak se jí daří uspět s e-shopem, v čem vidí své silné stránky a jak dokáže udržet konkurenceschopné ceny? To nám prozradila členka nastupující generace Machač Design talentovaná designérka Tereza Machačová.

WEBGreta copySvým vzhledem komunikujeme se světem. V businessu jsou tyto signály důležité. Je to nejen určitá forma reprezentace osobní značky a instituce, ale často také vyjednávací strategie. Lenka Zelenohorská, stylistka a spolumajitelka concept storu INDIVINE, považuje vytváření image za psychologickou záležitost. Jak v rozhovoru říká, je to doslova věc sebepoznání.

WEBMonika hrubaüVíce než polovina Čechů hodnotí svoji finanční gramotnost jako průměrnou, dalších 19 % pak jako nadprůměrnou. Realita však ukazuje něco jiného. Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů se s nízkou úrovní finanční gramotnosti potýká třetina produktivní populace. Platí to častěji pro ženy, lidi s nižším vzděláním a příjmy. O své finanční situaci se Češi nejvíce radí se svými partnery, finančními poradci a bankéři.

WEB copy copy copy copy copyKdyž jsem na začátku roku oslovila Mgr. Ing. Irenu Melounovou, obchodní náměstkyni firmy Kooperativa vod družstvo, otázkou, zda jí pomáhá umění nejen v osobním, ale i v profesním životě, dostala jsem přenádhernou odpověď. Dlouho jsem na její slova nemohla zapomenout a přemýšlela jsem, jak je dál zúročit. Cítila jsem, že jmenovaná společnost dokáže nabídnout odběratelům víc než jen výrobky z kovu, na přání i s designem v hlavní roli. Do stožárů na veřejné osvětlení se promítá stále více duch jmenovaného subjektu, totiž smysl pro novinky, které nám život nejen zpříjemňují, ale i zkrášlují, které v sobě nesou další, mnohorozměrné poselství. Nakonec vznikl následující rozhovor:

Markéta web copyVelkým trendem kosmetického průmyslu se stávají neinvazivní metody omlazení pleti, ale i odstraňování vrásek nebo akné. A to všechno umí kosmetické tejpy, které jsou v Česku teprve na začátku, ale už nyní si je můžete zakoupit na e-shopu Beautytape.cz, který založila Markéta Ježková. Jak se dostala od práce moderátorky k žádané beauty novince? A díky čemu už po dvou měsících vyprodala sklady?

LKweb2Máte právě chuť na dortík? A znáte značku Dortie’s? Kolik toho o ní víte? Jestli ne příliš, začtěte se do následujících řádků. Ve světě, kde čerstvost a kvalita potravin jdou ruku v ruce s autentickým gastronomickým zážitkem, zaujímá Dortie’s přední místo například díky prvotřídnímu mléku od 423 dojnic. Ročně společnost spotřebuje 45 000 kg másla, což odpovídá spotřebě mléka nadojeného 115 kravami. Na každý kilogram másla je potřeba zhruba 22,8 l mléka. Fénix, čerstvý sýr, se připravuje z mléka od 248 krav. S roční spotřebou 230 000 kg Fénixu a spotřebou 9,6 l mléka na kilogram produktu se snaží společnost Dortie’s udržet vysoký standard kvality a chutě. Pro lahodnou smetanu spotřebují v Nupakách u Prahy 85 000 l mléka ročně. S 6,25 l mléka na jeden litr smetany jsou tak cukráři schopni vytvořit produkt s jemnou chutí a zároveň minimalizovat ekologickou stopu. Tato produkce vyžaduje péči o 60 krav, které jsou klíčem k odpovědné výrobě. „V Dortie’s jen nevyrábíme. Tvoříme životní styl, kde je každý krok spojen s důrazem na jakostní a zároveň ekologicky šetrné suroviny. Celý proces výroby Dortie’s je zaměřen na kvalitu, udržitelnost a transparentnost,“ řekla marketingová manažerka Lucie Králová. Jí patřily i naše otázky:

Aktuální vydání v PDF

Květen 2025

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Šťastný život s málem

kniha mesice kveten 2025 stastny zivot s malem gradaHelena Prausová

Jste neustále zahlceni věcmi, úkoly a povinnostmi? Nic nestíháte, doma je nepořádek a vy máte pocit, že tohle rozhodně není život podle vašich představ? Pojďte to změnit! Žijte svobodněji a klidněji díky tomu, že vědomě omezíte množství věcí, které vlastníte. Díky tomuto přístupu pocítíte hlubokou spokojenost se svým životem i vztahy. Navíc výrazně ušetříte, aniž byste měli pocit, že se omezujete.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB