IMG 6394Hory už dávno nejsou jen pro lyžaře. I Krkonoše si užívají Velikonoce, tedy jaro se sluníčkem. Velkou pozornost jim věnují také ve známém hotelu Horizont. Na tom, aby strávníkům chutnalo, se podepisují dvě osobnosti: šéfkuchař Jiří Švestka mladší a cukrářka Markéta Bačová.

IMG 4974Jitka ChizzolaTěch příběhů, kdy se jednotlivci nebo podnikateli děje příkoří, je nespočet. Buď nás míjí, anebo se nás bytostně týkají. Ne každý den totiž přinese jen dobré zprávy. Člověk se musí naučit v životě zvládat i ty méně potěšující, a hlavně průšvihy řešit. Ne vždy a za každých okolností má na to vzdělání, zkušenosti, odvahu. Proto existují organizace, instituce, firmy, na které je možné se v případě nouze obrátit. Výraznou značkou, která dokáže zjednat nápravu, je na našem trhu D.A.S.

FOTO PANIYveta SliškováKdyž jsme zahajovali v naší Madam Business letošní rubriku na straně 4, v níž se vyjadřují ženy podnikatelky a manažerky každý rok na určité téma (tentokrát je to zdravé stravování), jako první osobnost jsme do lednového vydání oslovili obchodní ředitelku Lázní Teplice v Čechách Ing. Yvetu Sliškovou, MBA. Zdaleka jsme netušili, že právě pro ni je vyvážený jídelníček velké téma, záliba i potěšení, že jsme zkrátka udeřili hřebíček na hlavičku. Slovo dalo slovo a zde je další příspěvek:

 

Žijí s námi, a přece tak trochu někde jinde. Rodin, pro něž autizmus není jen abstraktní pojem, ale každodenní realita, přibývá. Každá pomocná ruka je pro ně „zázrakem“, důležitou oporou při zdolávání úskalí při spolužití s touto poruchou. Nadace ProCit patří k těm, kteří autistům otvírají náruč. Rozhovor s Irenou Vítovcovou, zakladatelkou nadace, Ženou regionu pro Plzeňský kraj 2018 a nositelkou ocenění APLAUS,
NAUTIS Praha – Čestné uznání v kategorii Dospělí 2016, řekne víc.

Čím vás oslovilo téma autizmu? Byla to vaše osobní zkušenost, nebo jen touha pomoci těm, kteří poruchou trpí?

Autizmus se pro mě stal součástí života v okamžiku, kdy byl u mého staršího syna před 13 lety diagnostikován. V ten moment se změnil život nejen mně, ale i celé rodině. Pomoci zkvalitnit život nejen Matyášovi, ale i dalším rodinám s „jinými“ dětmi, se stalo mým posláním.

Dětí i dospělých s poruchou autistického spektra přibývá. Rodiny a společnost si často nevědí rady, jak s nimi žít. Co je podle vás nejdůležitější udělat?

Důležité je člověka s autizmem přijmout, nevyčleňovat ho ze společnosti, ale naopak těžit z jeho jinakosti.

Proč a s jakým cílem vznikla vaše nadace ProCit?

ProCit byl založen v ro-
ce 2010 s cílem vytvořit bezpečné prostředí pro setkávání rodin s dětmi s autizmem. Postupem času se zprofesionalizoval natolik,
že kromě sociálních služeb pro celé rodiny s dětmi od 1 do 26 let organizuje spoustu kurzů, besed, seminářů, výstav, volnočasových aktivit, charitativních akcí, ale i letní a zimní pobyty. Ve spolupráci s městem Plzeň jsem začala letos v létě pracovat na studii a projektu domu pro dospělé s autizmem a problémovým chováním, kde by mohli žít a vzdělávat se za pomoci odborného dozoru. Půjde o specializovaný dům, v němž bude každý mít svůj samostatný pokoj, a počítá se s 24hodinovou pečovatelskou službou.

Co vám v nadaci dělá radost a co je v ní nejtěžší?

Mám velkou radost z týmů ProCit. Jsme skvělá parta, která od začátku pro děti dělá maximum. Aby se „jiným“ dětem žilo lépe, aby se cítily šťastné, pochopené a zažívaly radost z běžných aktivit, které by třeba bez ProCitu ani nezkusily, nepoznaly. Šťastnou mě dělá i pocit radosti ze setkání rodin, kterým se stal ProCit pomyslnou druhou rodinou, jak rádi říkají.

Jak se vám psala kniha O autizmu, která shrnuje deset let práce a zkušeností v nadaci?

Nápad na sepsání našich zkušeností, příběhů a zážitků přišel už před dvěma lety. Některé texty jsme vytáhli z šuplíku, oprášili, doplnili a další sepsali. Vznikla tak ucelená odborně naučná publikace, ve které se čtenáři dočtou spoustu užitečných, úsměvných příběhů. Nejtěžší bylo sehnat finanční prostředky

k vydání. Vše se ale díky podpoře Západočeské univerzity, Katedry pedagogiky
a Sociálních služeb města Plzně povedlo a my už vyprodáváme druhý dotisk. Byla by velká škoda nechat si pro sebe naše poznatky na základě času stráveného s dětmi s autizmem a jejich rodinami, ale i příběhy
viděné okem asistentů, lektorů a rodičů. ProCit je tady totiž už celé desetiletí, a proto jsem šťastná, že narozeniny můžeme oslavit vydáním knihy.

mnoho úspěchů vám, nadaci
i zmíněným rodinám popřál Pavel Kačer

Irena VítovcováIrena VítovcováŽijí s námi, a přece tak trochu někde jinde. Rodin, pro něž autizmus není jen abstraktní pojem, ale každodenní realita, přibývá. Každá pomocná ruka je pro ně „zázrakem“, důležitou oporou při zdolávání úskalí při spolužití s touto poruchou. Nadace ProCit patří k těm, kteří autistům otvírají náruč. Rozhovor s Irenou Vítovcovou, zakladatelkou nadace, Ženou regionu pro Plzeňský kraj 2018 a nositelkou ocenění APLAUS, NAUTIS Praha – Čestné uznání v kategorii Dospělí 2016, řekne víc.

IMG 2171Jarmila PodhornáČlověk je tvor svým způsobem nepoučitelný. Často jede takříkajíc na doraz svých možností. Těžko rozpoznává hranice svých sil, ne včas se odhodlá si odpočinout, změnit rytmus života. Jako by chtěl do jediného dnes vměstnat vše, na co by mu měl stačit měsíc. Zejména lidé z businessu, a ženy zvlášť, nedokážou vypnout, a někteří si ve stresu přímo libují. Průšvih pak na sebe nenechá dlouho čekat. Únava, oslabená imunita, náchylnost k nemocem. K tomu dnes covid, který přepisuje dějiny a nárokuje si neuvěřitelné množství lidské energie na zvládání všeho, co s jeho výskytem souvisí. Vlastnit nebo řídit firmu v období, kdy letí náklady nahoru neuvěřitelným tempem, omezuje se výroba či služby kvůli nedostatku pracovníků, kteří jsou nemocní nebo v karanténě, vede k nejedné krizové situaci. Promítá se to i do kondice majitelů, manažerů. V takových chvílích se začínají víc a víc zamýšlet nad tím, jaké priority a hodnoty budou ctít. A vlastní zdraví je jednou z nich. Často to však bývá vykoupeno zkušeností, kterou není radno opakovat. Podpořit kondici mohou také alternativní cesty ke zdraví. Mgr. Jarmila Podhorná, majitelka firmy NADĚJE, vybudovala v nedávné době také regenerační centrum. A to v místě, kde sídlí její rozsáhlá pupenová zahrada, světový unikát, a samozřejmě výrobna ojedinělých bylinných tinktur, v moravském Brodku u Konice:

MerunkováJana MerunkováO yourchance a jejích aktivitách na stránkách Madam Business píšeme takřka pravidelně. Poprvé před jedenácti lety. Tou dobou měly zakladatelky rok práce za sebou a řada dnes splněných cílů byla teprve před nimi. Tak jako zpočátku, tak i nyní se jejich práce týká dětí, mladistvých, kteří to v životě nemají zrovna jednoduché. Nebudeme ale rekapitulovat, možná jen trošku. Je tu rok 2022, doba se v porovnání s tou, kdy se yourchance dostávala do povědomí lidí, významně změnila. Zakladatelky Jana Merunková a Gabriela Štiková získaly řadu zkušeností a mají před sebou nové plány. Jak k nim přistupuje Jana Merunková, ředitelka yourchance?

DSC08622 copyaKdyž si otevřete webové stránky společnosti Petrof a překliknete na e-shop, rázem vám je dobře a bavíte se. Opravdu. Zkuste to. Ocitnete se mezi unikátními výrobky, ze kterých sálá radost, hravost, emoce, touha nabídnout vám pohodu i perfektní zboží různorodého charakteru, ale se spojovacím motivem. A to je cesta, jak chytit zákazníka za srdce. Jak být s ním, jak mu dělat vhodnou společnost. Řeknete si, proč světoznámý producent hudebních nástrojů nabízí v online prostředí třeba trička nebo hračky pro děti, ale odpověď je jasná. Diverzifikovat možnosti je dnes cestou, která má smysl. Prezidentka skupiny PETROF Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová dala nahlédnout do strategie firmy i vlastních myšlenek. Její geniální schopnost přijít vždy a včas na trh s něčím ojedinělým a obchodně úspěšným je obdivuhodná:

V uplynulém roce jste se rozhodli zřídit e-shop. Proč právě světoznámý výrobce pianin a klavírů zvolil tuto cestu?

Nerozhodli jsme se v uplynulém roce. Byl to jeden z cílů naší střednědobé strategie, ale určitě nás k dřívější realizaci popíchly zavřené obchody.

Jde zatím spíše o image obchodní kanál, anebo má brzy začít generovat výrazný zisk?

Dlouhodobě máme v našem businessu skvělé obchodní vztahy s našimi dealery. Naším cílem ale také je budovat vztahy s konečnými zákazníky, dostat se k nim blíže a lépe pochopit jejich potřeby. Samozřejmě ale projekt musí dávat smysl také ekonomicky, stejně jako naše ostatní nové projekty, kterými se snažíme diverzifikovat rizika spojená s naším podnikáním. Takže věříme, že nám e-shop přinese další stálé tržby.

Na e-shopu se zdaleka neprodávají jen hudební nástroje, ale jde o mix nejrůznějších výrobků, od kávy a čokolády přes šachy nebo originálně pojatou hru Člověče nezlob se až po šperky. Není to příliš odvážné?

Bez odvahy se podnikat nedá a zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že se jim pestrost líbí. Navíc tam jednotlivé položky nejsou náhodně, mají mnoho společného – hudební zaměření/motiv, dřevo jako základní materiál apod.

Jaký ohlas u příznivců vaší značky online prodej získal? A rýsují se už věrní spotřebitelé, kteří se vracejí?

Výrazně převažují pozitivní ohlasy. Někteří naši příznivci třeba nehrají na piano, ale něco od nás chtějí, protože si naší firmy váží. Případně zatím nemají dostatek financí na nákup nástroje, a proto si udělají radost něčím drobnějším. Opakované nákupy už evidujeme, ale jsme stále na začátku.

DSC08651 copyPodle čeho jste vymýšleli a skládali sortiment? Bylo to intuitivní, nebo přísně cílené?

Začátek byl cílený – udělali jsme si průzkum toho, co by naše zákazníky mohlo zajímat. Následně jsme si vytvořili kategorie produktů a postupně začali vybírat nejvhodnější položky pro e-shop. Hned jsme si řekli, že chceme prodávat kvalitní zboží vyrobené námi, případně ve spolupráci s dalšími českými firmami. Přiznávám, že u některých z nich převládla radost z navázané spolupráce a hezkým výrobkem nad nějakými analýzami. Občas je potřeba poslechnout svoji intuici a zkrátka to zkusit. A je mnoho českých výrobců, se kterými je potěšení spolupracovat.

Co zájemci nakupovali nejvíce před Vánocemi?

Očividně chtěli udělat radost svým blízkým. A znovu to bylo hodně pestré – od dřevěných hraček, nejvíce Biatlon do obýváku, přes módní doplňky až po klavírní stoličky. A také můj oblíbený produkt, rezonátory, které zesilují zvuk mobilního telefonu jen díky své konstrukci a použití kvalitního rezonančního dřeva, bez použití elektřiny a párování s telefonem.

Určitě se bude e-shop rozrůstat. V jakém slova smyslu?

Nové projekty si vždy krokujeme, nespěcháme na ně. Je to pro nás období ve znamení naslouchání zákazníkům. Kromě nabízeného portfolia si nastavujeme a upravujeme interní procesy. Cílem všeho toho snažení je spokojený zákazník, který si koupí originální produkt. Zároveň od nás musí získat skvělý servis.

To znamená, že si tu budu moci za čas koupit třeba zimní šálu s originálním designem jako módní doplněk, rukavice s vyobrazením kláves, jedinečný šálek na čaj nebo knížku o historii Petrof?

Uvidíme. Produkty stále přibývají. Některé z nich vyrábíme sami, neboť jsou spojeny se dřevem, jiné nakoupíme u českých firem. Vše je o inspiraci a příběhu.

Neuvažujete tedy o tom, že byste při obohacování nabídky kooperovali s nějakými dalšími firmami či značkami? Nebo zavedli na trh například vlastní kosmetickou značku krémů na ruce (nejen na ruce klavíristy), ortopedické křeslo pro namáhaná záda, dýmku pro fajnšmekry, designové dřevěné předměty do interiéru?

Samozřejmě uvažujeme, další české značky nás už oslovily a nyní se bavíme o tom, jak by to celé mohlo vypadat. Stejně tak máme na stole spoustu nápadů na nové produkty. Už jen proto, že jsme založili novou divizi mimopianových zakázek a kolegové mají mnoho zajímavých myšlenek, co kupujícím nabídnout. Je pro mě ale důležité, aby to celé dávalo smysl, zapadlo to do naší filozofie.

E-shop patrně zatím figuruje v povědomí české zákaznické obce. Přesto – začínají chodit i objednávky ze zahraničí? A počítáte s tím, že byste obchodovali s cizinou?

S piany obchodujeme na 65 trzích celého světa. E-shop jsme zaměřili na českého spotřebitele, kterému dodáváme české produkty. Nabídnout je také zákazníkům v zahraničí se jeví jako další logický krok, pracujeme na tom. Poptávky už máme i ze zámoří.

Může si u vás objednat i firma? Třeba 40 kusů ponožek, 50 čokolád nebo zástěr?

DSC02952Ano, i tímto způsobem samozřejmě fungujeme. Naše produkty se velmi osvědčily jako vánoční dárky pro firmy.

Vždy sršíte energií, nápady a ráda experimentujete. Přemýšlíte nyní o něčem, čím byste opět překvapila?

Na místě stát neumím a ani se to nechci učit. Nových myšlenek nosím v hlavě hodně, některé konzultuji s rodinou i s kolegy v práci, jiné si zatím sama v sobě definuji. Realizujeme jen ty, ze kterých „se nevyspím“, které obstojí. Nyní s kolegy z AVHN (Asociace výrobců hudebních nástrojů) plánujeme ryze český veletrh hudebních nástrojů Promuzika, který proběhne v květnu u nás v Hradci Králové. V této době považujeme za svou povinnost upozornit na to, kolik skvělých hudebních nástrojů v naší zemi vzniká a kolik skvělých hudebníků na ně hraje. Součástí veletrhu bude i bohatý doprovodný program, sledujte stránky www.promuzika.cz.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
   smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150lazne teplice v cechach

Tip Grady

jak budovat image uspesneho a vlivneho cloveka madam businessJon Levy

Bez ohledu na to, čeho se snažíte dosáhnout, je váš úspěch v pracovním i osobním životě definován lidmi kolem vás. Poznejte osvědčené strategie, jak dosáhnout kýženého stavu pomocí vytváření smysluplných vztahů s těmi, kteří mohou ovlivnit váš život a věci, na kterých vám záleží. Kniha je pozvánka, která vám změní život. Nikdy v moderní historii ještě lidé nebyli tak izolovaní, osamělí a rozdělení. Vy získáváte k dispozici všechny nástroje a znalosti, které potřebujete, abyste se s nimi spojili a vytvořili pocit sounáležitosti.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB