Radka HynkováRadka HynkováKdo z nás nepřemýšlí nad tím, jak se stravuje? Většina lidí na svůj talíř skládá stále více zeleniny i ovoce, pídí se po jeho původu, a má radost, když se doví, že jejich dodavatelé hospodaří tak, jak je to pro půdu i sklizeň z ní optimální. Že se tedy hnojí podle správných norem, aby to prospívalo nejen plodinám, ale také našemu tělu. O nedostatku některých prvků na polích a sadech se hojně diskutuje a ukazuje se, že je nejvyšší čas, aby se složení půdy harmonizovalo. Tento fakt dal vzniknout firmě AGROVÁPNO s.r.o., již založila Ing. Radka Hynková. V závěru roku 2021 v soutěži Ocenění českých podnikatelek zaujala porotu svým přístupem k vylepšování nabídky sortimentu hnojiv, která dodává na český trh. Získala Cenu za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna:

s dcerouZuzana Pavlíková-Šimonková s dcerou KarolínouJe to jako pohádka. Rodinná firma Ing. Jaromír Šimonek navázala na úspěch předchozí generace. Josef Šimonek, dědeček její dnešní ředitelky Ing. Zuzany Pavlíkové-Šimonkové, se stal za první republiky uznávanou osobností mezi podnikatelskou špičkou. Byl totiž po vzniku Československa jmenován prezidentem společnosti Škoda. A také byl za své zásluhy povýšen do šlechtického stavu. Disponoval i značným majetkem. Dnešní vlastníci se rozhodli kráčet v jeho šlépějích a podnikají od ledna 1991, tedy 31. rokem. Hodnoty se vrátily do rukou pokračovatelů, dobrých hospodářů. Jaká je současná strategie v péči o lesy,
půdu, hrad a zámky, o tom Ing. Zuzana Pavlíková-Šimonková:

Martina MachováMartina MachováPandemie koronaviru změnila způsob práce a přinesla řadu nových věcí. „Vedle home office a hybridního způsobu práce, které mnoho lidí už nevnímá jako benefit, ale jako standard, se stále více diskutuje work life balance či well-being,“ říká Martina Machová, personální ředitelka Sodexo Benefity. Položili jsme jí na toto téma několik otázek.

Jana HubálkováJana HubálkováMít na pracovním stole nebo v baťohu, který děti provází do školy, vždy po ruce něco nejen užitečného, ale i pěkného, je vždycky potěšením. Lepidlo v praktickém balení, zářivé pastelky, ořezávátko, které dobře slouží... Nezbytní pomocníci, kteří podporují náš smysl pro pořádek i krásu. Značka Kores, pod niž tito užiteční pomocníci patří, se na českém trhu dobře etablovala. Dokládají to úspěchy i posledních dvou let, které ne pro každého výrobce byly samozřejmostí. Někoho pandemie covidu zbrzdila a existenčně ohrozila, jiného podnítila k dalšímu rozvoji. Výrobce kancelářských pomůcek Kores přijal vzniklou situaci jako výzvu, rozšířil sortiment, podpořil kreativitu malých i velkých uživatelů svých produktů a dosáhl rekordních hospodářských výsledků. Co se za aktivitami skrývá, o tom jsme hovořili s obchodní a marketingovou ředitelkou Kores Europe s.r.o. Ing. Janou Hubálkovou.

Petra SlabáPetra SlabáJestli bych uměla pracovat v odvětví, které právě prochází velkou životní zkouškou? Tedy v hotelnictví, gastronomii, cestovním ruchu? Nevím, ale asi ne. Děsily by mne okamžiky, kdy se ruší jedna konference za druhou, kdy zájemci o ubytování přesouvají termíny na dobu, až bude lépe. Pohled do poloprázdné restaurace či baru a takřka opuštěného bazénu by mi bral naději, nadšení, radost z toho, co pomáhám vytvářet. Tím více obdivuji všechny, kteří nejednoduché chvíle oboru ustáli a nalezli v nich příležitost dostat se dál, změnit úhel pohledu. A věří, že se hosté a zákazníci opět začnou vracet. Možná že situaci vidím zbytečně černě, protože je mnoho odborníků, kteří naopak postřehli, že je možné i za současných okolností nacházet cesty, jež zúročí stávající potenciál. Například řetězec OREA Hotels & Resorts. Jak vypadají fakta v interpretaci HR ředitelky Petry Slabé? A proč je optimistkou?
To se dočtete v následujících řádcích:

MynářováLenka Mynářová (vpravo)Kdy se lidé začali zajímat o to, v jakém prostředí žijí, co konzumují, co dýchají, proč se brodí v lese plném odpadků? Kdy se každý z nás rozhodl udělat něco pro to, aby planeta, jejíž jsme součástí, nezahynula kvůli našemu pohodlí, rozmařilosti, konzumnímu způsobu života? A kolik toho zmůže jedinec? A co mohou změnit firmy, výrobci, věda, vývoj, spolupráce? Otázek, kterých si budeme muset brzy všímat všichni, přibývá. Odpovědí také. A to je dobře. O těch, které jsou o praxi, jež vede k pokroku a optimistickému vkladu businessu do budoucnosti, jsem si psala s PhDr. Lenkou Mynářovou, členkou představenstva společnosti NAFIGATE Corporation, a.s. Tato firma překročila v náhledu na skutečnost hranice dosud známých možností a ukazuje, jak zužitkovat to, čemu se donedávna říkalo odpad. Podniká na základě unikátních řešení, přesah její činnosti je víc než globální, ba vesmírný. Ukazuje, co je to cirkulární ekonomika a kudy vede cesta k životu v daleké budoucnosti. Je to firma s nápady, životadárnou filozofií i úžasnými výsledky.

Irena VrbováIrena VrbováLeden bývá rozcestníkem mnoha nápadů, plánů, pokusů, dalších aktivit. Jako začátek nového roku signalizuje lehký adrenalin výzev, chuti se posunout v businessu dál. Je to období odvahy sáhnout si na žhavé želízko, nalézt cestu, která povede do vysněného ráje. Leden je jednička a příležitost se zase nadechnout. Vykřičník v srdci každého, pro něhož je podnikání cestou smysluplnosti. Irena Vrbová, která založila konzultační společnost Porto, jež se zabývá vzděláváním a rozvojem majitelů a manažerů menších a středních firem, si všech, kteří vstoupili do světa businessu zodpovědně a s čistým srdcem, nesmírně váží. O ženách podnikatelkách nedávno řekla: „Ženy, které vybudovaly vlastní úspěšný business, jsou vždy výjimečné. Mají obrovskou vnitřní sílu. Za celou svou praxi jsem mezi klienty neměla ani jednu ženu, která by měla vedle sebe muže osobnostně silnějšího, než je ona sama. Jejich víra v sebe sama také často převálcuje rozumové argumenty, proč podnikání nemůže dopadnout. Zkrátka věří, že to zvládnou, a udělají pro to maximum.“ A o nich je také tento rozhovor:

Marketa Šichtařová

Markéta ŠichtařováMarkéta Šichtařová

Než jsem se koncem loňského roku odhodlala poprosit o rozhovor Ing. Markétu Šichtařovou, zakladatelku a ředitelku společnosti Next Finance s.r.o., naši známou ekonomku, maminku sedmi dětí, špičkovou podnikatelku a manažerku a exponovanou ženu, která se pro mnohé stala ikonou píle, odvahy i rodičovství, dlouho jsem váhala. Otravovat v čase, kterému jsme se naučili říkat svátky dětí, klidu a pohody, osobnost s tolika povinnostmi, závazky i radostmi, no, bylo to na hraně. Ale zkusila jsem to.

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
   smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150lazne teplice v cechach

Tip Grady

jak budovat image uspesneho a vlivneho cloveka madam businessJon Levy

Bez ohledu na to, čeho se snažíte dosáhnout, je váš úspěch v pracovním i osobním životě definován lidmi kolem vás. Poznejte osvědčené strategie, jak dosáhnout kýženého stavu pomocí vytváření smysluplných vztahů s těmi, kteří mohou ovlivnit váš život a věci, na kterých vám záleží. Kniha je pozvánka, která vám změní život. Nikdy v moderní historii ještě lidé nebyli tak izolovaní, osamělí a rozdělení. Vy získáváte k dispozici všechny nástroje a znalosti, které potřebujete, abyste se s nimi spojili a vytvořili pocit sounáležitosti.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB