Jitka GötzováJitka GötzováTaké více přemýšlíte o tom, jaké potraviny si koupíte, abyste jedli zdravě? Vybíráte si podle etiket, doporučení přátel, informací na internetu? Nebo o tom naopak vůbec nerozmýšlíte a nákupní vozík plníte hlava nehlava, protože se spoléháte na serióznost obchodníků, farmářů, pěstitelů a chovatelů? Zdravý rozum velí, že nic se nemá přehánět a všeho s mírou. O tom, co nám chutná, často rozhoduje zkušenost, doporučení, ale i krásný lákavý obal výrobku nebo nápaditě vystavené ovoce a zelenina, čerstvé maso, uzeniny, sýry, ryby. Málo platné, jíme mimo jiné očima, možná dost často hřešíme a žaludek plníme tím, co naše tělo vůbec nepotřebuje, ale také se na druhé straně topíme v záplavě nejrůznějších doporučení, což je snad ještě horší než zákusek v cukrárně. Ale jak se tedy vyznat v tom, co je pro člověka zdravé, bezpečné, vhodné? Podle čeho se řídit, podle čeho servírovat na talíř? Odpovědi jsem hledala u ředitelky odboru bezpečnosti potravin Ministerstva zemědělství Ing. Jitky Götzové:

50Markéta TesařováNa čas za pomoci externích manažerů řídí firmy, které se potřebují vzpamatovat, nabrat nový vítr do plachet, chytit svěží vánek. Z neprosperujících vytváří ty ziskové, brání krachu, dává prostor k novým nadějím, vede k efektivnosti. Tak by se dala zjednodušeně charakterizovat náplň činnosti společnosti JPF Czech s.r.o., kterou založil vizionář a sám úspěšný podnikatel Ing. Jiří Jemelka, MBA. V roli personální ředitelky zde působí Mgr. Markéta Tesařová. Její vyprávění o tom, jak to u nich chodí, dává jasný obrázek o principech úspěšnosti. Však posuďte sami:

foto Copy1Monika Ihnatková

Společenská odpovědnost není téma nové, ale stále naléhavější. Je to prostor k tvořivému pojetí budoucnosti, k ochraně Země, a přitom k lidskému komfortu, který dává smysl. Mění se pohled na svět, mění se naše potřeby. Jak se na příležitosti v souvislosti s udržitelným podnikáním dívá společnost Danone v České republice, o tom jsem hovořila s Monikou Ihnatkovou, Public Affairs manažerkou.

Helen Stanku kartyHelen Stanku Různým způsobem se snažíme odhadnout, co nás v příštích měsících čeká. Zažíváme dobu, o níž jsme se naučili říkat, že je nejistá. Mnohé, co běžně patřilo k našemu každodennímu komfortu, už neplatí. Firmy zápasí s cenami energií a s vidinou, že plyn do Evropy přestane proudit. Některým lidem se tenčí peněženky a nevědí, jestli mají šetřit nebo investovat, dokud inflace korunu zcela neznehodnotí. Zdá se, že mnozí to neunesou. Ale pozor, zdání klame. Možná by stačilo, kdybychom se na skutečnost podívali více vynalézavě, zkusili to jinak. Tuším, co mi opáčíte. Ale přesto. Dějí se zázraky a my v ně musíme věřit. O tom, proč hledat východisko, jsem se bavila se známou kartářkou Helen Stanku:

20220822 M1A2794Pavel TvrzníkStačí vstoupit do některé z prodejen a zahledět se na tu nádheru. Český granát snoubící se s pečlivou a jistou rukodělnou prací turnovských šperkařů přináší nesčetně pobídek ke koupi a povznášejícím emocím. Pozorovat to nepřeberné množství krásy na jednom místě a prohlížet si prsteny, náušnice, brože, náhrdelníky, zdobené řetízky, no, řekněte sami, může být pro ženu něco přitažlivějšího, svůdnějšího? Ale vybírá se těžko, i když jsou k mání jednotlivé kousky či celé kolekce. Inspirující jsou také investiční drahé kameny nebo zlaté destičky přizdobené, jak jinak, než českým granátem. A právě o investování prostřednictvím šperků i doplňkového sortimentu jsem si povídala s předsedou představenstva turnovského Granátu, družstva umělecké výroby, Ing. Pavlem Tvrzníkem:

000 aKateřina ŠrámkováJedinečné svátky v roce, Vánoce. Podléháme jejich kouzlu ať chceme, nebo ne. A stále pro většinu z nás ukrývají zvláštní tajemství, kdy se neviditelným klíčkem otvírají naše duše, srdce i minulost a plní se nevyslovená přání, sny a prosbičky. Mají své symboly, své nálady, svou vůni, své barvy i své dekorace. O ty se stará také nová značka Koulier. Pod ní se vyrábějí v Oflendě na Chrudimsku od loňska už zase vánoční ozdoby. A to pod taktovkou manželů Šrámkových, kteří se rozhodli do málem ztraceného know-how jedné provozovny, již stihl neslavný konec, investovat svůj čas, úsilí, obchodní znalosti a vzkřísit um a tradici, uchovat a dál rozvíjet nádhernou rukodělnou práci necelé dvacítky místních lidí. To, že se na Vysočině začaly zase foukat a malovat ozdoby na stromeček, přineslo radost všem. Milovníkům vánočních svátků, zákazníkům, kolektivu šikovných zaměstnanců, i Kateřině Šrámkové, která v Koulieru působí jako obchodní ředitelka (podnikatelka a manažerka, která z chátrajícího Zámku Loučeň vybudovala atraktivní turistické středisko s nespočtem aktivit). Díky Koulieru měli mnozí krásné Vánoce 2021.

Andrea BednářováAndrea BednářováSvět se mění podle těžko předpokládaného scénáře. Na první pohled by se mohlo zdát, že záležitosti týkající se vztahu k životnímu prostředí, enviromentálním otázkám či ke kvalitě budou odsunuty v řízení firem do pozadí. Opak je pravdou. I na následujícím příkladu lze ukázat, že význam těchto témat naopak stoupá. V jakém slova smyslu? O tom je rozhovor s Ing. Andreou Bednářovou, jednatelkou a ředitelkou firmy ENVIROCONT s.r.o. z Ústí nad Labem, která uspěla v minulém ročníku soutěže Ocenění Českých Podnikatelek:

IMG 1281Ač nejsem žádný znalec cukrařiny, přiznám se, že o cukrárnách píši nesmírně ráda. Jsou pro mne malou, voňavou křižovatkou, kde se protínají křivky světa emocí a ženský vzdor, a chuť dělat naschvály tělu, o němž doktoři tvrdí, že je obrazem toho, co jíme. Ale řekněte sami – není to nádhera sem tam neposlechnout to racionální, logické doporučení a udělat právě naschvál, zabořit nos do indiánka, umazat pusu od krému ve větrníku? Jsou to ty nejhezčí pocity rozjívenosti, které přísluší až určitému věku, které si dnes nebojím vychutnat. Jsou to takové dvojtečky dne, ať dopoledne, či vpodvečer, kdy se vám zachce na chvíli zavřít povinnosti do tajného šuplíku a osvobodit se od všeho, co ještě musíte stihnout. Usednete do cukrárny a dáte mysli lžičku slasti a stáváte se dokonalou bytostí plnou harmonie. Co chcete víc? Když je psychika v pohodě, dobře pracuje i tělo.

Aktuální vydání v PDF

Červen 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme

Tip Grady

Dokážeš mnohem víc, než si myslíš!

dokazes mnohem vic nez si myslis kniha mesice cerven grada 2024 06Thimon von Berlepsch

Naučte se ovlivnit nevědomé a automatické vzorce vašeho mozku a od základu změňte svůj život. Strach potom přestane být strachem, trauma už nebude tak bolestivé a ve vašem partnerském vztahu bude panovat větší vzájemné pochopení. Poznejte, jak skutečně funguje váš mozek a začněte s ním pracovat. Je čas na restart vašeho podvědomí!

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB