_HV33279R.jpgKdyž jsem před pár lety viděla a slyšela JUDr. Kateřinu Černou, bylo to na Pražském hradě při přebírání jedné z Cen kvality ČR, nedokázala jsem odhadnout, o jakou ženu jde. Reprezentovala Městskou část Praha 13, to ano, avšak jaký kus práce za ní bylo, to jsem neuměla tehdy pochopit a nemohu tomu uvěřit ani dnes. Jak zvládla zavést procesy, postupy na radnici tak, aby fungovaly nad jiné dobře, jak si poradila s administrativou, která je k tomu potřebná? Kde na to vzala čas, sílu, odvahu?

KSAN2161.jpgMěla jsem připravené množství otázek, které mi posléze nebyly k ničemu. S Hanou Šindlerovou jsme si povídaly o všem možném, i když samozřejmě nejvíce o její výrobě marmelád. Provozovnu najdete v Praze 7 v ulici Veletržní. Dá se zde samozřejmě i nakupovat, přijít se podívat, nechat si vysvětlit to i ono. Dovoleno je ochutnat a pak vybírat. Pokud jste mlsní a vaše chuť zatouží třeba po šípkové nebo angreštové se zeleným čajem, malinové s limetkou či jahodové s chilli, doporučuji neváhat. Třeba ta z šípků, ta je tedy unikátní. Mám v chladničce a vždycky si dám lžičku na dobrou noc. Usínám tak s pocitem, že co lahodí žaludku, musí lahodit i psychice.

O umění prodeje vycházejí odborné publikace, existují dlouholeté studijní obory, nabízejí se propracované techniky. Ale ani sebedokonalejší nástroj není k ničemu, pokud ho nevezme do rukou člověk, který ví, cítí, umí. Při setkání s ředitelkou nákupu sítě drogerií a parfumerii ROSSMANN Alenou Bukvovou, jsem měl právě ten krásný pocit, že za každým úspěchem jsou lidé jejího ražení. Otázky a odpovědi pak v našem rozhovoru plynuly úplně samy.

6E5A8954.jpgS Eliškou Tomkovou (na snímku vpravo) jsem se poznala na jedné z přehlídek projektu Grace’n’Glamour v Praze. Dvakrát do roka se pod tímto názvem prezentují návrhářky a návrháři, které mapují českou módní tvorbu. Plejáda umělců, designérů, výrobců v jednom a lidiček-zákazníků, příznivců, těch, kteří vyhledávají osobitost, dokonalost, šmrnc a nápad, se kontaktují, povídají si, doporučují, jedni prodávají, druzí kupují. Předvádějí se pláště, klobouky, šály, kostýmky, košile, šaty, prádlo, šperky, kabelky, pásky. Vyprávějí se k tomu příběhy tvůrců, k dispozici jsou informace, jak se lze stát jejich klienty a kde se s nimi může zákazník potkat. Patronem je od začátku herecká a moderátorská jednička, sympaťák Jan Čenský, který dá každému sobotnímu odpoledni ráz neopakovatelnosti, elegantního humoru a kousek svého srdce, jež se v módě docela slušně vyzná a prahne čas od času po inovaci šatníku. Grace’n’Glamour patří Jaroslavě Lokajové a Petře Kopuleté z agentury Petrarka, které jej rozvíjejí a obohacují dalšími nápady. Elišku Tomkovou, majitelku značky Elisha, bych ráda představila i vám:

_L144192.jpg

Z odborářů nemá vyzařovat jen síla, když kolektivně vyjednávají o lepších pracovních podmínkách nebo demonstrují v ulicích. Jejich druhá tvář může být vlídná, protože se obracejí k rodinám, dětem, bývalým zaměstnancům. A právě tu představuje Ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně Českomoravské konfederace odborových svazů, s níž jsme se sešli nad šálkem čaje k příjemnému rozhovoru.

_L134178.jpgKdysi jsem hledala někoho, kdo by mi zarámoval pár dětských kreseb. Trvalo to dlouho, takových firem před patnácti dvaceti lety nebylo mnoho. Až vlastně zcela náhodou jsem našla na celý život tu pravou – tehdy ještě sídlila v pasáži naproti Masarykově nádraží v Praze. Nyní byste tutéž společnost a její provozovnu našli v Sokolovské ulici 106/42, kousek od Florence směrem do Karlína. Jmenuje se jasně a srozumitelně: Rámování obrazů Jiří Bialek. Spolumajitelkou je jeho paní Milana Bialková. A ta vás také přijme, pokud přinesete s sebou cokoli, co si říká o to, aby vám bylo posléze stále na očích. Obrázky na stěnách k našemu životu patří, přinášejí nám pohodu, vypovídají o našem vkusu, prestiži, nápadech, úctě k tradici, předkům, odvaze, výstřednostech, snaze zaujmout. Těch charakteristik by bylo nekonečně.

Olga Horakova-1.jpgSvět podnikání má nekonečné hranice, neuvěřitelné příběhy, neočekávané skoky, a patrně i nedefinovatelný potenciál. Značka Marmeládová zahrada patří Olze Horákové, která se z pozice zavedeného právníka vydala na cestu sladkých marmelád, džemů a jiných delikates. Její business plány jsou postavené na pevném odhodlání, chuti zkoušet, víře v to, že trhu nabídne něco, co bude mít úspěch.

FH13_B001_G15774_COVER_A_16.jpgVánoce procházejí našimi domovy i pracovišti ve spojitosti s mnohými kouzly. Ta neopakovatelná atmosféra, která vstupuje do našich duší jen jedinkrát v roce, se nedá vytvořit v žádném jiném ročním období. V prosinci více než kdy před tím toužíme nadechovat se vůní koření, cítit ozdravující silice, zapalovat svíčky, které vnášejí v tuto dobu do našich domovů i kanceláří hřejivé světýlko nevyslovených přání. Poetika místa roste, člověk odpouští hříchy a myslí jen na to dobré. Jak k těmto okamžikům může přispět značka PartyLite a její nádherné dekorace, převážně svíčky, naznačila Lucie Záleská, Sales Director pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Polsko:

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

kniha mesice madam business 2025 leden Takovi jsme byli ZindelovaTakoví jsme byli

Michaela Zindelová

Jak jsme žili v šedesátkách? Jak jsme se oblékali v sedmdesátkách a kdo byly naše idoly v osmdesátkách? Móda a životní styl optikou nynější pamětnice, tehdejší studentky, později módní redaktorky, autorky a sběratelky času. Kniha plná unikátních fotografií je určená všem, kteří mají chuť se ohlížet. Stojí rozkročená mezi módou, životním stylem a kulturou, balancuje na hraně mezi amatérskou rovinou a populárně naučnou literaturou, dotýká se nejen proměn v pánském a dámském oblečení, ale také líčení, doplňků i toho, jak se tehdy žilo a jaký vliv měla na módu a životní styl tehdejší životní realita.

 

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB