Ženy se necítí vždy příjemně v mužské společnosti. Platí to právě ve „fitku“, kde se mohou odhalit jejich slabiny. Proto vznikla fitness centra Expreska. Nejen o tom jsme si povídali s Martinou Kodejšovou, jednatelkou této franšízové sítě dámských fitness center.

Síť fitness center s názvem Expreska se chce odlišovat od ostatních. V čem především je jiná?

Expreska je specifická především tím, že jde o ryze ženské fitness centrum. Na každé pobočce jsou trenérky, které se klientkám věnují a napomáhají jim ve správném cvičení. Naše členky toto příjemné a dámské prostředí oceňují, protože se v něm cítí dobře a neostýchají se. Další zajímavostí je samotný 30minutový kruhový trénink, který v dnešní uspěchané době nabízí komplexní cvičební program, zvládnutelný za relativně krátký čas. V neposlední řadě je přidanou hodnotou i to, že síť fitness center Expreska v současné době pokrývá území celé Čes­ké republiky. Aktuálně máme nejvíce poboček v Praze, ale nacházíme se i v regionálních městech. V horizontu čtyř let chceme tuto síť rozšířit až o 50 nových poboček.

Mne by určitě zlákal kruhový trénink se synergickým efektem díky sdílení. Můžete ho představit blíže?

Třicetiminutový kruhový trénink je navržen tak, aby si ženy, i během takto relativně krátkého času, procvičily celé tělo. Komplexní cvičební program zahrnuje prvky kardiovaskulárního i silového cvičení zároveň a probíhá na 8 hydraulických pístových posilovacích strojích a 8 aerobních mezistanicích. Vše je uspořádáno do kruhu a střídání na jednotlivých pozicích je řízeno akustickým signálem. Tato forma cvičení je vhodná pro mladší i starší generaci žen, protože zátěž jde navíc zcela lehce regulovat.

Co samotné ženy nejvíc oceňují, proč se k vám vracejí?

Naše klientky nejvíce oceňují osobní přístup našich trenérek, fakt, že jsme fitness pouze pro ženy a v neposlední řadě skutečnost, že mohou přijít kdykoliv na jakoukoliv pobočku a strávit tam neomezenou dobu. Spousta z nich chodí do Expresky pravidelně již řadu let.

Expreska nabízí nejen prostředek ke zdravému životnímu stylu, ale i podnikatelskou příležitost. Koho

by mohla oslovit nejvíc?

Expreska je na trhu od roku 2008, takže se postupně stává etablovanou značkou v oboru fitness, kterou klientky široce vnímají. Celá síť funguje na bázi franšízingu. Provozovatelé jednotlivých poboček jsou samostatní živnostníci, kteří využívají pro své podnikání koncept a know-how Expresky. Podnikat s Expreskou může v zásadě každý, kdo má chuť a energii rozjet vlastní business a chce snížit riziko podnikání tím, že bude využívat již existující, fungující a efektivní koncept. Na centrále Expresky mám za sebou tým zkušených a nadšených lidí, kteří jsou vždy schopni našim franšízovým partnerům s čímkoliv pomoci, ať už jde o aktivity s administrativou, lokálním marketingem, či náborem trenérek. Naši partneři od nás po podpisu smlouvy dostávají stoprocentní servis, ať už před otevřením pobočky, nebo následně v průběhu jejího řízení. Franšízanti se tak mohou s naší podporou plně věnovat rozvoji svých vlastních poboček.

Kladete velký důraz na lokální a celostátní marketing. Jste i v něm stejně originální jako při samotném cvičení?

Snažíme se být kreativní, domlouváme spolupráce a propojení s nejrůznějšími akcemi a subjekty. Soustředíme se na větší propagaci na Facebooku a nově i na Instagramu. Připravujeme pravidelné blogy našich trenérek i klientek a zajímavá videa na YouTube. Máme spoustu nápadů, které postupně realizujeme. Nebráníme se v zásadě žádným návrhům a snažíme se být otevření novým možnostem.

S jakým ohlasem se setkala komunikační kampaň Zamilujte se do Expresky?

Naše jarní kampaň stále probíhá, a proto ji nemůžeme ještě nikterak vyhodnocovat. V prvních týdnech jsme však zaznamenali větší aktivitu stávajících členek i zájem nových potenciálních klientek, které si chtějí Expresku vyzkoušet.

připravil Pavel Kačer