9L3A8760.jpgKdo zná příběh firmy U&Sluno a.s., já přece jen trochu ano právě díky několika rozhovorům, které jsem s její majitelkou, Ing. Martou Novákovou, již připravovala, ví, jak odvážně se tato žena k podnikání staví. Vždy jsem v duchu pátrala po podstatě této odvahy, po podstatě obchodního umění, které firma cizeluje už rovné čtvrtstoletí. V čem tkví kouzlo, které přinese zakázky, lidem mzdu, a pro image dobré reference? Těžko to shrnout do jediné charakteristiky, kterou ani dnes nedokáži přesně definovat. Možná i to mne vedlo k dalším otázkám. Z odpovědí lze vyčíst důležitou zkušenost: člověk musí mít jasno a musí se umět rozhodnout. Nejen proto získala Marta Nováková a U&Sluno v 9. ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek 1. místo v kategorii Velká společnost:

DSC_0148.jpgKdyž jsem dostala příležitost připravit rozhovor s ženou, která působí na akademické půdě a její výzkumy míří k tomu, aby se nám, kteří s ním bojujeme, snižoval krevní tlak, hořela jsem nedočkavostí v touze dovědět se něco, co zatím neví nikdo. Třeba to bude mezi řádky nějaké zaklínadlo, nějaká finta vytržená z jogínského umění nebo babská rada na způsob třikrát si lokni ledové vody, stoupni si na jednu nohu a zakřič, tlak bude hned dole, říkala jsem si... DSc. Ivana Vaněčková, čerstvá nositelka ojedinělého titulu, který se jen tak u nás nerozdává, mne svými odpověďmi vyvedla z omylu. Žádná revoluce se nekoná, tajná rada neexistuje, a bádání na téma, které hýbe světem, prochází klikatými cestami omylů a nekonečných zkoušek, protože jinak to asi opravdu nejde. Ve Fyziologickém ústavu Akademie věd vede Ivana Vaněčková oddělení Experimentální hypertenze. Z jejích odpovědí lze vyčíst, jak pečlivě musí vážit každé slovo. Mezi fakty, termíny a pro laika těžko pochopitelnými souvislostmi totiž domněnky, emoce a odhady nemají co dělat:

Sama jsem netušila, co všechno musí technolog firmy v masném průmyslu zastat. Domnívala jsem se, že zejména promýšlí nové a novější receptury, neočekávaně přichází do provozu a kontroluje čistotu, hmotnost, poměr toho či onoho, a ochutnává. Ve skutečnosti je to mnohem náročnější. Poznáte to sami z odpovědí Aleny Smolkové, hlavního technologa firmy Prantl Masný průmysl s.r.o.:

Livia Klausov† v Klubu manaßerek.jpgProstor pro seberealizaci, prostor k tomu být mnohonásobně užitečnou, a koneckonců, jak říkají filozofové, být šťastnou. Nejen během kariéry, ale i v osobním životě. Ať je žena jednatelkou firmy, novopečenou babičkou, kolegyní v týmu, nebo posluchačkou třetí vysoké školy, vždy podvědomě usiluje o vytváření harmonie kolem sebe, rozdává své já, v plném nasazení hledá ideál. Cesty osudů jsou pestré, touha najít smysl toho, co člověk dělá, nekonečná. Tak nějak vidím podtext toho všeho, co má ve svém kódu Klub manažerek České manažerské asociace, který právě oslavil své dvacetiletí. Jeho zakladatelka a předsedkyně PhDr. Lenka Tomešová mapovala sny i výsledky:

9.jpgMarie Zemanová je generální ředitelkou ČSOB Penzijní společnosti od srpna 2015. Do firmy přišla z ČSOB banky, kde řídila útvar Compliance, který se zabývá zejména prevencí praní špinavých peněz a financování terorismu, ochranou klientů a investorů, ochranou osobních údajů a také etikou, prevencí a odhalováním podvodů. Marie Zemanová má dceru a je šťastně vdaná. Jejím velkým koníčkem cestování do neprobádaných oblastí, potápění s dýchacím přístrojem a také fotografování podmořských živočichů. Tolik z životopisu. Osobně jsem ji poznala jako ženu plnou života. Ženu s názorem, nadbytkem krásné energie, chutí hledat nové spojitosti, chutí riskovat i dělit se o názor:

Kateřina Benešová-ACCA.jpgÚčastnice měly jedinečnou možnost poznat a vyslechnout si životní příběhy úspěšných žen, které se dokázaly prosadit ve světě financí. Hosty letošní Ladies Business Breakfast byly Marie Zemanová, generální ředitelka ČSOB Penzijní společnosti, Susan Spinner, CFA, Managing Director a spoluzakladatelka asociace CFA Society Germany, a Kateřina Šipková, FCCA, členka globální rady ACCA, která dnes po letech ve vrcholových pozicích mezinárodních firem vlastní a řídí rodinný penzion v Krkonoších. Slíbila jsem, že se k myšlence vrátím. Kateřiny Benešové jsem se zeptala:

PR0_2238.jpgVětšina firem si dnes stěžuje, jak je obtížné až nemožné sehnat zaměstnance. Drogistický obchodní řetězec ROSSMANN však takový problém v České republice nemá. Na náhody v podnikatelském světě spoléhat nelze, za každým úspěchem se skrývá spousta práce. Proto jsme chtěli vědět víc. K rozhovoru jsme si pozvali ředitelku lidských zdrojů společnosti ROSSMANN Renatu Soukupovou.

IMG_2863.jpgPraha, historické prostory Senátu, 20. října. Příjemné odpoledne věnované vyhodnocení soutěže Česká a Dětská chuťovka spojené s četnými ochutnávkami. Zastavuji se u stánku Pekárny a cukrárny Hořovice. Výřečný muž, který má smysl pro humor, obchodník každým coulem, mi nabízí buchty. Bráním se, protože jsem již povinně okusila u jiných vystavovatelů párek, čokoládový dortík, zmrzlinu, šunku od kosti, paštiku, škvarky, sirob z cukrové řepy, perníčky, svatební koláčky i karlovarský knedlík. Ne že bych musela kombinovat lahůdky, abych se z toho pak týden zotavovala. Pravda je jiná – ochutnávat je povinností novinářské poroty, aby pak mohla udělit další vítězství třem výrobkům.

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

kniha mesice madam business 2025 leden Takovi jsme byli ZindelovaTakoví jsme byli

Michaela Zindelová

Jak jsme žili v šedesátkách? Jak jsme se oblékali v sedmdesátkách a kdo byly naše idoly v osmdesátkách? Móda a životní styl optikou nynější pamětnice, tehdejší studentky, později módní redaktorky, autorky a sběratelky času. Kniha plná unikátních fotografií je určená všem, kteří mají chuť se ohlížet. Stojí rozkročená mezi módou, životním stylem a kulturou, balancuje na hraně mezi amatérskou rovinou a populárně naučnou literaturou, dotýká se nejen proměn v pánském a dámském oblečení, ale také líčení, doplňků i toho, jak se tehdy žilo a jaký vliv měla na módu a životní styl tehdejší životní realita.

 

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB