IMG_0657_pp.jpgVzít do ruky tužku nebo pastelku a nakreslit obrázek je pro dítě zážitek. Začíná tím projevovat své pocity a vytvářet vlastní svět. Je důležité, aby už jeho první výtvarné projevy přinášely radost a uspokojení. Usnadní to dokonalé pomůcky, které človíčka provázejí i ve škole, v práci, při každé příležitosti. A ty jsou už mnoho let spojeny se značkou Kores. Co pro nás společnost Kores Praha přichystala nového, o tom jsme hovořili s obchodní a marketingovou ředitelkou Ing. Janou Hubálkovou.

Rodiče a děti si už zvykli, že před začátkem školního roku přichází Kores na trh s dalšími zajímavými novinkami. Na co se mohou těšit letos?

Největší letošní novinkou z řady školních potřeb jsou nepochybně pastelky Kromas, které uvádíme na trh ve třech variantách balení, a to 6, 12 a 24 barev. Předností těchto pastelek je především vysoký obsah pigmentu. Pastelky se také snadno ořezávají díky kvalitnímu dřevu. Další novinkou tohoto roku jsou barevné mechanické mikrotužky M1 Fancy, jsou vhodné nejen pro školáky na hodiny geometrie. Na trh je dodáváme ve dvou variantách šíře stopy: 0,5 a 0,7 mm. Ráda bych také zmínila úspěšné novinky loňského roku: vodové barvy Akuarellos, obyčejné tužky a lepicí tyčinku v atraktivním designu s motivy dráčků, a v neposlední řadě plastelínu.

Administrativní práce bez pomůcek značky Kores si snad ani neumíme představit. Rozšiřujete také letos nabídku, nebo už v kancelářských potřebách bylo vše vymyšleno?

Ano, i v letošním roce rozšiřujeme řadu kancelářských potřeb. Začátkem roku jsme uvedli na trh již zmíněné mikrotužky M1 Fancy, které jsou vhodné do školy i do kanceláře. Navíc se chystáme v průběhu léta zařadit další typ mikrotužky s označením M2. Tato mikrotužka bude k dispozici v barevném mixu modré, červené a černé, v šíři stopy 0,5 mm. Mikrotužka M2 se od typu M1 liší především pogumovaným úchopem a klipem a hrotem ve stříbrné barvě. K mechanickým tužkám chystáme letos také náhradní tuhy, v šířce 0,5 i 0,7 mm. Další novinkou z řady kancelářských potřeb je rozšíření produktové řady propisek Kpen, kde uvedeme na trh jednorázové pero Kpen s označením K11. Toto pero se vyznačuje speciálním inkoustem, který kombinuje vlastnosti klasického inkoustu a gelu. Vyznačuje se tak velmi jemným a plynulým psaním a sytou barvou. Navíc se inkoust nerozmazává, pero K11 je tak vhodné i pro leváky.

display_box_2646

Kores je nadnárodní společnost, která vyrábí i v České republice. Má u nás i vývojové oddělení?

Ano, ve výrobním závodě v jihočeském Strmilově máme také oddělení kvality a vývoje nových produktů. Úzce spolupracuje s naší centrálou ve Vídni i s oddělením vývoje z našeho dalšího výrobního závodu v Mexiku. Oddělení vývoje z České republiky stojí například za úspěšným přesunem a rozšířením výroby lepicích tyčinek z Barcelony do Strmilova. V loňském roce jsme pak přinesli na trh celou produktovou řadu permanentních a whiteboard popisovačů a zvýrazňovačů, které se také vyrábí ve Strmilově. Podařilo se nám vyvinout unikátní tvar těla popisovačů a zvýrazňovačů, a také vylepšit vlastnosti inkoustu, pro příklad: u permanentních popisovačů je inkoust odolný UV záření a otevřený popisovač vydrží dokonce až deset dní bez víčka, aniž by vyschnul.

Čím a jak Češi přispěli k tvorbě mezinárodního sortimentu Kores?

V České republice se vyrábí kromě zmíněných lepicích tyčinek, popisovačů a zvýrazňovačů celá řada dalších produktů, a to korekční prostředky, tekutá lepidla, razítkové barvy a další. Po lepicích tyčinkách je nejpopulárnějším produktem z české produkce korekční strojek Scooter. V loňském roce jsme představili jeho černobílou variantu s označením Scooter Black&White v limitované edici. Tento produkt se stal naší nejlepší novinkou roku 2015. Také bych ráda zmínila ocenění Superbrands Award, které se nám podařilo získat již v roce 2014, a letos jsme tento úspěch zopakovali. Přestože jde o ocenění pro značku Kores za Českou republiku, je velmi pozitivně vnímáno také u zahraničních distributorů značky Kores, především pak v Latinské Americe.

Výrobky Kores přinášejí nejen vysokou užitnou hodnotu, ale vynikají i povedeným designem. Když je venku nová kolekce, dají spotřebitelé najevo svůj názor? A mohou se na přípravě produktů nějakým způsobem spolupodílet?

Samozřejmě nás velmi zajímá zpětná vazba z trhu. Pravidelně si vyměňujeme a sdílíme poznatky od svých českých a slovenských zákazníků na obchodních poradách v Praze. Kvartálně se také účastním obchodních porad ve vídeňské centrále a dvakrát ročně pak máme mezinárodní marketingový meeting, kde řešíme mimo jiné vývoj nových produktů a produktové inovace. V neposlední řadě se na nás může kdokoliv obrátit se svým názorem či nápadem prostřednictvím sociální sítě Facebook, zasláním e-mailu nebo telefonicky.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer