Šimánková dobrá.jpgIng. Monika Šimánková, Ph.D., je mladý manažerský talent roku. Toto ocenění získala letos v dubnu v soutěži Manažer roku 2014. A právem. Působí jako statutární ředitel strojírenské firmy HESTEGO, a musí si tedy navíc poradit se záludnostmi ryze mužského profesního prostředí. Zvládá to však bravurně a na svůj věk s velkou moudrostí a nadhledem.

Portréty 18.jpgSpolečenská odpovědnost se stala zaklínadlem, za nějž se schová ledacos. V prodejnách s logem dm se však každý může přesvědčit, že to nemusí být prázdná slova. Společnost dm drogerie markt s.r.o. v tomto směru udává
tón a nedělá to z důvodu, že se společenská odpovědnost právě „nosí“. Vyplývá to i z rozhovoru s Mgr. Martinou Horkou, prokuristkou společnosti a vedoucí resortu marketingu a nákupu dm.

Zuzana L..jpgŽeny a muži, mladí a starší, vzdělanější i ti více zaměřeni na praxi, Češi a jiné národnosti, jejich vzájemné vztahy, možnosti spolupráce, způsob odměňování, kariérní růst, osobní a rodinný život. Otázky, které vnímáme stále zřetelněji, ženy v manažerských a podnikatelských rolích obzvláště. Je to téma velké, ale uchopitelné. Jak? Na to odpovídá Mgr. Zuzana Labudová, která vystudovala mediální a komunikační studia a genderová studia a vždy měla k uvedené látce blízko. Dnes vede obecně prospěšnou společnost Osvětová beseda, která se zaměřuje na vzdělávání a rovné příležitosti. Jako podnikatelka a manažerka v jednom i matka tří dětí ví, co všechno se k diskutovaným záležitostem váže:

Přijít s něčím novým, ať na poli vědy, umění, školství, stravování, či průmyslové výroby, naplnit každodenní život alespoň na pár minut originalitou, vtipem, elegancí v duši a nadhledem nad sebou samým, to bývá přičítáno odvaze tvůrce i uživatele přidané hodnoty produktu či služby. A to s sebou také zpravidla nese nedůvěru prostředí, jemuž jsou nápady určeny. Osobnosti, které se snaží nabídnout něco jiného, než je obvyklé, to nemívají lehké, novinky jsou přijímány zpravidla opatrně. Těmto lidem stejně tak jako nadšeným uživatelům patří obdiv, měli bychom jim tleskat. Jsou inovativně svěží a jak se dnes říká, kreativní. S atraktivním projektem, jmenuje se Grace’n’Glamour, přišla před několika lety agentura Petrarka, tedy zakladatelka Jaroslava Lokajová a její kolegyně Petra Kopuletá. A od začátku s nimi jde také herec Jan Čenský, muž, který patří srdci všech žen u nás, a nejen těch, které sledují televizní vysílání. O odvaze vzájemné spolupráce je následující rozhovor. Aktéry jsou Jaroslava Lokajová a Jan Čenský:

8224.jpg

Jana Andrlová vyrábí marmelády, a ne ledajaké. Opravdové, z ovoce, převážně rostoucího v Čechách, mnohé z něj sama češe a sbírá. Ale lákalo ji zpracovat také citrusy, doplňovat, kombinovat a soutěžit. Nevystavovala a neuspěla pouze v České chuťovce, ale letos již podruhé v Anglii, ve specializovaném klání. Odměnou za snahu, originalitu i vstřícnost ke skutečnému gurmánství jí byla zlatá medaile v jedné z kategorií. Více již o značce Brdské pochoutky řeknou následující řádky:

IMG_0325.jpgNavléknout na ruku maňáska a povídat si. O věcech všedních, běžných, zdánlivě obyčejných. Nemusí to být jen pohádky o pejskovi a kočičce, o království nebo skřítcích. Stačí výjevy z cesty do školky nebo scénka o uklízení oblečení. Málo, ale pro děti je to víc než drahá zahraniční dovolená. Troška něhy, špetka zájmu o to, co prožívají, co je těší nebo trápí. Vzájemný vztah, který se pomocí počítače, notebooku a tabletu nevybuduje. Hračky neslouží jen k tomu, aby si hrálo dítě. Jsou také můstkem v komunikaci mezi ním a rodiči, mezi malými a dospěláky. Tak to chápe Jana Malá, předsedkyně Moravské ústředny Brno, družstva umělecké výroby:

IMG_7032.jpgVšechny ženy chtějí být krásné, všechny z nás se pídí po té nejlepší kosmetice, hledáme ideál. Ale – co je to vlastně ideál? Podle většiny patrně zdravý organizmus, který dovoluje vyniknout i té pomyslné kategorii vnímané stokrát jinak, tedy ženské kráse. Jaké inovace a jaká filozofie vede francouzskou značku GERnétic po této cestě? Na to jsem se snažila najít odpovědi společně s Alenou Kimlovou z Kosmetického studia GERnétic, která po boku značky stojí od chvíle, kdy se firma etablovala na českém a slovenském trhu.

Aktuální vydání v PDF

Březen 2025

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Kniha mesice MB unor 2025 ADHD jako vyhoda Hansen kniha GradaADHD jako výhoda

Porucha, která pomáhá k úspěchu

Anders Hansen

Máte vy nebo někdo ve vašem okolí diagnózu ADHD? Možná ji vnímáte jako překážku, ale co kdyby to byla vaše tajná zbraň? Lidé s ADHD často září kreativitou, odvahou, flexibilitou a podnikavostí. Umí se dívat na svět jinýma očima, přinášet neotřelá řešení a rychle se postavit na nohy i po neúspěchu. Tato kniha od renomovaného švédského lékaře vás provede cestou, jak z ADHD udělat svou výhodu.

 

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB