doj 1Karel Dojáček, Kateřina Pondělíková a Karel HulešGenerační výměna v podnikání rodinných firem je podle mne těžké téma. Je to o odhodlání, váhání, odvaze, a asi hlavně o emocích i správném načasování. Předání firmy není krok, který by se patrně obešel bez bezesných nocí, zvažování pro a proti, i trochy (nebo více?) nostalgie. Znám však muže, který právě tuto záležitost řeší s nadhledem a optimizmem. Jako osobnost, která je i za toto rozhodnutí schopna nést svou zodpovědnost, která si dokáže užít dobrý pocit ze skutečnosti, že to, co člověk vybudoval a čemu věnoval kus svého osobního i profesního života, bude ve správných rukou. Je to podnikatel Karel Dojáček. V současnosti zasvěcuje do tajů businessu, možností seberealizace, příležitostí k úspěchu svoji vnučku Bc. Kateřinu Pondělíkovou. Svěřil jí péči o developerské aktivity své firmy CHOTOL spol. s r.o. Vedle ní stojí Karel Huleš, opora, člověk, na něhož se Karel Dojáček již řadu let spoléhá a který řídí tu jeho společnost, kterou zná veřejnost podle názvu velmi dobře: AUTOCENTRUM Dojáček, spol. s r.o. Těmto dvěma pomocníkům věří, v ně doufá. Na adrese U seřadiště 10 v pražských Vršovicích je však stejně každý den, jako před lety. Jen prý s tím rozdílem, že nyní nezačíná v 7.00 ráno, ale až v 8.15.

Marcela Rofliükovaü 4Marcela RoflíkováV září jsem dostala e-mail od Ing. Marcely Roflíkové, MBA, zakladatelky Českého mindfulness institutu. Zvala mne na workshop pojmenovaný Laskavost v businessu. Zaujalo mne to. Co si pod tím mám představit? Že jde o prvek, který začínáme v podnikání postrádat? Že se máme na sebe více při obchodním jednání usmívat? Že máme odmítat jednat s člověkem, který je nepříjemný? Nebo že jsme navzájem nezdvořilí? Zbytečně tvrdí a podřízení jen číslům, tabulkám, výkazům? Zvědavost a snaha najít odpověď dala vzniknout následujícímu rozhovoru. Na otázky odpovídala Marcela Roflíková:

Zuzana Paulovics CîSOB.PNG 1Zuzana Paulovics Proč lidé začínají podnikat? Proč otvírají vrátka do neznáma a co od toho čekají? Proč se odvažují riskovat? Možná na takové otázky ani neexistují odpovědi. Často se však setkávám s motivací, která přehluší všechny možné nástrahy: člověk se chce seberealizovat jinak než dosud, plnohodnotněji, chce se důkladněji rozhodovat, chce si dělat věci po svém a hledá jiné souřadnice vlastní užitečnosti než v soukolí daných pravidel v roli zaměstnance. Často se nadšení propojuje s nápadem, který míří k černé díře na trhu, a troufnu si tvrdit, že i s náhodou, i když ta prý neexistuje. Snahou je také vydělat více peněz, dobře zajistit rodinu, něco dokázat, mít další radosti.

port 25Čas od času nastane chvíle, kdy si řeknete: a dost, zavírám počítač, neodpovídám na e-maily ani na sms, ruším obchodní schůzky, musím si odpočinout. Týž pocit provází činorodost skoro každého z nás. Není nic snadnějšího, než se domluvit a v počtu několika spřízněných duší odjet třeba na pár dní do lázní. Že je to stále oblíbenější praxe, to potvrdila primářka Léčebných lázní Mariánské Lázně a.s. MUDr. Růžena Vaňková:

Tereza VyhnaülkovaüTereza VyhnálkováLáska prochází žaludkem, to je pravda. Ale jak je to se sportem? Nebo lépe s láskou ke sportu? Nemusí jít o lásku na první pohled, spíše nejprve o přirozenou potřebu být v pohybu, což je vlastní každému dítěti. Nutnost hýbat se a důvody k tomu vedoucí se opět dostávají do popředí v diskuzích o zdravém životním stylu. Zjistili jsme, že sedět většinu pracovní doby není jen „bez jiskry“, ale také vede k vážným onemocněním. A tak se ti rozumní z nás zase vracejí k tomu, co je pro člověka přirozené – k pohybu.

DSC 8270Ing. Martina FerencováIng. Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven, dokáže o pivu poutavě vyprávět. O našich sládcích mluví jako o kouzelnících a umělcích. Na české pivo jako na fenomén, který nemá žádný jiný národ, je náležitě hrdá. Vnímá ho jako klenot a součást kulturního dědictví, jako součást životního stylu, jako prvek, který dokáže podpořit zdravé mezilidské vztahy:

Karolína PechováKarolína PechováPro toho, kdo tenkrát, kdysi, před několika desetiletími chodil na nákupy, není třeba síťovku představovat. Taška do kapsy, pro níž nebyl žádný nákup dost těžký a objemný. Na tři desetiletí ji pak nahradily igelitky, ale dnes je tu zase, v novější a překvapivě atraktivní podobě. Za sympatickým počinem stojí Karolína Pechová, majitelka značky Česká síťovka. Dostala slovo.

2171129 022 SQAndrea KalivodováNa premiéru nového Peugeotu 208 se koncem loňského roku přišla podívat i operní pěvkyně Andrea Kalivodová. Je dobrou řidičkou i manažerkou, vzornou maminkou a člověkem, který si umí nabírat život plnými hrstmi. Rozdává kolem sebe optimizmus a dobrou náladu. Jaký vztah má k autům a značce Peugeot?

Aktuální vydání v PDF

Březen 2025

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Kniha mesice MB unor 2025 ADHD jako vyhoda Hansen kniha GradaADHD jako výhoda

Porucha, která pomáhá k úspěchu

Anders Hansen

Máte vy nebo někdo ve vašem okolí diagnózu ADHD? Možná ji vnímáte jako překážku, ale co kdyby to byla vaše tajná zbraň? Lidé s ADHD často září kreativitou, odvahou, flexibilitou a podnikavostí. Umí se dívat na svět jinýma očima, přinášet neotřelá řešení a rychle se postavit na nohy i po neúspěchu. Tato kniha od renomovaného švédského lékaře vás provede cestou, jak z ADHD udělat svou výhodu.

 

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB