Zuzana L..jpgŽeny a muži, mladí a starší, vzdělanější i ti více zaměřeni na praxi, Češi a jiné národnosti, jejich vzájemné vztahy, možnosti spolupráce, způsob odměňování, kariérní růst, osobní a rodinný život. Otázky, které vnímáme stále zřetelněji, ženy v manažerských a podnikatelských rolích obzvláště. Je to téma velké, ale uchopitelné. Jak? Na to odpovídá Mgr. Zuzana Labudová, která vystudovala mediální a komunikační studia a genderová studia a vždy měla k uvedené látce blízko. Dnes vede obecně prospěšnou společnost Osvětová beseda, která se zaměřuje na vzdělávání a rovné příležitosti. Jako podnikatelka a manažerka v jednom i matka tří dětí ví, co všechno se k diskutovaným záležitostem váže:

Přijít s něčím novým, ať na poli vědy, umění, školství, stravování, či průmyslové výroby, naplnit každodenní život alespoň na pár minut originalitou, vtipem, elegancí v duši a nadhledem nad sebou samým, to bývá přičítáno odvaze tvůrce i uživatele přidané hodnoty produktu či služby. A to s sebou také zpravidla nese nedůvěru prostředí, jemuž jsou nápady určeny. Osobnosti, které se snaží nabídnout něco jiného, než je obvyklé, to nemívají lehké, novinky jsou přijímány zpravidla opatrně. Těmto lidem stejně tak jako nadšeným uživatelům patří obdiv, měli bychom jim tleskat. Jsou inovativně svěží a jak se dnes říká, kreativní. S atraktivním projektem, jmenuje se Grace’n’Glamour, přišla před několika lety agentura Petrarka, tedy zakladatelka Jaroslava Lokajová a její kolegyně Petra Kopuletá. A od začátku s nimi jde také herec Jan Čenský, muž, který patří srdci všech žen u nás, a nejen těch, které sledují televizní vysílání. O odvaze vzájemné spolupráce je následující rozhovor. Aktéry jsou Jaroslava Lokajová a Jan Čenský:

8224.jpg

Jana Andrlová vyrábí marmelády, a ne ledajaké. Opravdové, z ovoce, převážně rostoucího v Čechách, mnohé z něj sama češe a sbírá. Ale lákalo ji zpracovat také citrusy, doplňovat, kombinovat a soutěžit. Nevystavovala a neuspěla pouze v České chuťovce, ale letos již podruhé v Anglii, ve specializovaném klání. Odměnou za snahu, originalitu i vstřícnost ke skutečnému gurmánství jí byla zlatá medaile v jedné z kategorií. Více již o značce Brdské pochoutky řeknou následující řádky:

IMG_0325.jpgNavléknout na ruku maňáska a povídat si. O věcech všedních, běžných, zdánlivě obyčejných. Nemusí to být jen pohádky o pejskovi a kočičce, o království nebo skřítcích. Stačí výjevy z cesty do školky nebo scénka o uklízení oblečení. Málo, ale pro děti je to víc než drahá zahraniční dovolená. Troška něhy, špetka zájmu o to, co prožívají, co je těší nebo trápí. Vzájemný vztah, který se pomocí počítače, notebooku a tabletu nevybuduje. Hračky neslouží jen k tomu, aby si hrálo dítě. Jsou také můstkem v komunikaci mezi ním a rodiči, mezi malými a dospěláky. Tak to chápe Jana Malá, předsedkyně Moravské ústředny Brno, družstva umělecké výroby:

IMG_7032.jpgVšechny ženy chtějí být krásné, všechny z nás se pídí po té nejlepší kosmetice, hledáme ideál. Ale – co je to vlastně ideál? Podle většiny patrně zdravý organizmus, který dovoluje vyniknout i té pomyslné kategorii vnímané stokrát jinak, tedy ženské kráse. Jaké inovace a jaká filozofie vede francouzskou značku GERnétic po této cestě? Na to jsem se snažila najít odpovědi společně s Alenou Kimlovou z Kosmetického studia GERnétic, která po boku značky stojí od chvíle, kdy se firma etablovala na českém a slovenském trhu.

Dort  DSC_0664.jpgZajet do Pardubic za paní Jarmilou Janurovou, zakladatelkou a šéfovou firmy JaJa Pardubice s.r.o., a vidět, jak se vyrábí perníky nejen velikonoční nebo vánoční, to znamená ocitnout se v pohádce, ráji na zemi, výtvarné dílně. Adresa Přerovská 536 je místem, kde se pracuje srdcem, zakládá se na umu a řemeslné zručnosti a vychází z radosti, kterou perníčky dělají ostatním. Nahlédněte s námi:

_L074284.jpgO podnikatelkách a manažerkách píšeme v Madam Business neustále. Ale o manželkách šéfů firem moc ne, jako by jejich role byla méně důležitá. Životní příběh Ing. Hany Burešové otvíráme v době, kdy se ve škole seznámila s budoucím manželem. Brzy se stala nejen matkou jeho dětí a starala se o společnou domácnost, zároveň byla krůček po krůčku vtahována do rodící se a rozvíjející firmy Veskom, kterou Ing. Bureš vybudoval se svými společníky. Není divu, že nakonec se stala spolupracovnicí „na plný úvazek“.

Obchod. V mnoha diskuzích je v centru pozornosti. Konečně? Jak se to vezme. Obchodníci totiž jako by po roky byli těmi, kdo občanům a státu jen škodí, výrobce obírají o první poslední a jediné, co je zajímá, jsou marže... I když, přiznejme si, ani v tomto oboru nejsou svatouškové. A tak, jak dynamicky jde odvětví ve svých proměnách vstříc nám, zákazníkům, tak dynamicky přináší zprávy pozitivní i negativní. Jednou jsme naštvaní, když koupíme mleté maso, které s masem nemá nic moc společného, jindy jsme nadšení, že můžeme vzít auto a kdykoli zajet na pořádný rodinný nákup, o svátcích, v neděli, pozdě večer. Zkrátka obchod jako celek se za uplynulých pár desítek let výrazně proměnil, a ta cesta, již urazil, je křivolaká a není jen o úspěších. Lemují ji prohry, skandály i omyly, což patří k businessu co svět světem stojí. Pro prezidentku Svazu obchodu a cestovního ruchu Ing. Martu Novákovou jsem si po čase připravila zase pár otázek:

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2020

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_88 2018 yourchance rgb color120
   smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150

Tip Grady

jak vychazet s problemovymi lidmi grada mbDomluvte se s choleriky, věčnými kritiky a dalšími nevyrovnanými lidmi

Weinig Silke

Všichni známe ten typ lidí, co z každého setkání udělá kovbojku – kolega v práci, který pokaždé něco špatně pochopí, příbuzní, kteří si neustále stěžují nebo ostatní urážejí. Soužití s takovými jedinci je náročné a vyčerpávající. Vysávají z vás energii, demotivují vás a snižují váš pracovní výkon. Jak s takovými problémisty jednat a neskončit při tom na straně poražených? Kniha přináší praktická řešení.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB