Helen StankuAť zapředu rozhovor s kýmkoli, vždy se dotkneme současné ekonomické situace v České republice i ve světě. Den co den se mi potvrzuje, že současné dění se do našeho bytí zapisuje klikatým písmem, z něhož je znát mnoho nejistoty a obav z budoucnosti. Firmy škrtají výdaje, složitě plánují, některé končí svoji životní pouť a smutně se loučí se zákazníky. Jiné naopak s chutí investují a snaží se využít příležitostí, jež právě tento čas nabízí. Rodí se i nové společnosti na základě ojedinělých vizionářských nápadů, vznikají až neskutečné koncepty, a to napříč obory, od zdravotnictví až po lokální služby či malovýrobu. Jsou to takové zázraky, že si člověk říká, jak je to možné, skoro nevěří. A přesto jsou. Jsou i odpovědí na to, co platí už dlouho: že podnikání a kreativní manažerské práci se meze nekladou, byť je papír s kolonkami a tužka věrným strážcem čísel, která prý nelžou. Vznikají nové mediální agentury stejně tak jako další profesní uskupení, jež se snaží prosadit zájmy svých členů. Do povědomí nás všech se dostává business cirkulární ekonomiky stejně tak jako výrobna marmelád exotických chutí nebo nové masážní studio. Většina lidí z businessu se snaží jít dál, uvážlivě, hledat další směr, držet kormidlo. Majitelky firem nebo jejich manažerky se hodně řídí intuicí, zapojují emoce. A také, čas od času zajdou ke kartářce. A právě kartářka Helen Stanku, s níž jste si mohli přečíst první část rozhovoru v zářijové Madam Business, tentokrát opět vysvětluje, proč našemu konání mohou být karty užitečné.