dovKdyž jde o dovolenou, Češi nejsou příliš spontánní. Zahraniční cestu obvykle plánují několik měsíců předem a často využívají i pomoci cestovní kanceláře. I přes důkladné plánování dovolené ale mnohdy nechávají na poslední chvíli například sjednání cestovního pojištění a při odjezdu zůstávají doma věci, jako je opalovací krém nebo klobouk. Plánování se nevyhnou ani výdaje, které si předem stanovuje více než polovina cestovatelů, i když dodržet je umí jen pouhých 14 % z nich.

shutterstock 166599524Český průmysl je v posledních letech čím dál více otevřený ženám. Jejich absolutní počet i celkový podíl podle statistik v posledních letech neustále stoupal. Vloni se přitom vyšplhal přes 22 %, což znamenalo více než půl milionu žen pracujících v tomto odvětví. Podle personalistů je trend ovlivněn emancipací a bouráním genderových stereotypů. Přispívají tomu i aktivity některých vědeckých skupin, které se snaží šířit osvětu o ženách působících v oborech, které byly dlouhodobě doménou mužů.

mutPodle aktuálního průzkumu od Buřinky, Stavební spořitelny České spořitelny, se čeští muži do kuchyní k vaření stále moc nehrnou. Jen ve 4,6 % domácností vaří výhradně muž a v 5,4 % vaří muž častěji než žena. Nejčastěji přetrvává tradiční model, kdy je příprava jídel výhradně nebo z větší části na ženě. V 16 % případů se partneři u vaření rovnoměrně střídají. Z průzkumu stavební spořitelny Buřinka dále vyplynulo, že více než polovina lidí pravidelně investuje do modernizace a vylepšení kuchyně nad rámec nezbytné obnovy vybavení. Chtějí zvýšit kvalitu a funkčnost zařízení a zároveň si udělat radost. Oblíbenou formou financování rekonstrukce kuchyně je Úvěr od Buřinky. Téměř třetinu úvěrů sjednaných u Buřinky využili klienti právě na pořízení nebo renovaci kuchyně.

woman 169286 960 720Celých 72 % Čechů nakupuje rádo a pro 20 % je nakupování vášní, vyplynulo z aktuálního průzkumu Rondo.cz. Ženy nakupují ještě raději než muži, Češi preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice. Více než třetina má zábrany vůči nákupu potravin online, i když je nakupuje nyní již 26 % respondentů.

mobNa sedm z deseti obyvatel ČR starších 15 let používá smartphone. Nejvyšší penetrace smartphonů je mezi mladými ve věku 15–29 let. Více než polovina uživatelů chytrých telefonů nakupuje zboží přes internet. Smartphony nejčastěji užívají Pražané, nejméně uživatelů je v Jihočeském kraji. Řada uživatelů podceňuje internetové hrozby spojené s užíváním smartphonů. Možnost zavirování smartphonu si nepřipouští dva z deseti lidí. Téměř pětina lidí, kteří provádějí nějaké finanční transakce prostřednictvím smartphonu, nemá svá zařízení nijak zabezpečena. Zjištění pocházejí ze studie GfK Smartavir.

RaffaelloNa manažerském stole ani při významném obchodním jednání v restauraci, kavárně či cukrárně nechybí káva. Naučili jsme se pečlivě si její značky vybírat a užívat si okamžiky pracovního dne s šálkem té nejkvalitnější. A otevřeni jsme poznávat další a další druhy, ačkoli se může zdát, že nic nového na náš trh v sortimentu kávy již přjít snad ani nemůže. Opak je pravdou.

Screenshot 25 05 002Program placených letních stáží společnosti Ahold, která v Česku provozuje obchody Albert, vstupuje již do druhé dekády své úspěšné existence. Vysokoškoláci se zájmem o retail se mohou hlásit do 11. ročníku Summer Internship a pracovat v pražské centrále na atraktivních projektech. Pod vedením zkušených manažerů proniknou do oddělení zdravých potravin, marketingových kampaní či se zaměří na sortiment vín nebo regionálních piv.

Screenshot 25 05

Blížící se začátek platnosti GDPR, tedy nového nařízení pro nakládání s osobními údaji, dělá vrásky na čele nejedné firmě. Pro e-shopy a další obchodníky znamená komplikaci i v zasílání reklamních e-mailů, newsletterů a jiných obchodních sdělení, jež jsou nedílnou součástí jejich marketingu. Právě v tomto případě je pro ně ideálním řešením zavedení takzvaného double opt-in, tedy dvojitého souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_88 yourchance
americka kosmetika paulas choice komora mody 83 excellentni zena logo smart press logo 

Tip Grady

734934 edTato příručka nabízí vše potřebné k tomu, abyste se i v kanceláři udrželi v pohybu a zdraví. Představuje jednoduché, ale velmi účinné cviky pro posílení a mobilizaci různých částí těla, pro protahování a automasáže, které vám efektivně a snadno pomohou při problémech způsobených dlouhým sezením a umožní vám předejít dlouhodobým škodám. Autorem této knížky je zkušený lektor školy zad a odborník na funkční trénink a podporu zdraví na pracovišti.

Instagram

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB