OCP 2019 Vitezky katego rie Malá společnostZačátky podnikání jsou začátky velkých příběhů. Člověk si to vůbec neuvědomuje, protože řeší spousty všelijakých starostí, učí se každou hodinou něco nového, potýká se s riziky, o nichž neví, co mohou přinést. Jsou to však také okamžiky plné adrenalinu, nespoutaného nadšení a touhy udělat něco po svém, ale tak, aby to mělo smysl i pro ostatní. V tom je podnikání hrdinnou stopou našich všedních dnů i těch svátečních. Když podnikáte, pak srdcem i rozumem, ve dne i v noci, v klasické pracovní době, ale také o sobotách či nedělích... A když rekapitulujete, někdy, po roce, dvou, dvaceti, říkáte si, že to přece jen stálo za to. Začít...

ob álkyO tom, že i v digitálním světě k nám patří poštovní obálka, vypovídala naše anketa v listopadové Madam Business. Sedmi podnikatelek a manažerek jsme se ptali, zda ji v korespondenci používají, jaký význam jí přikládají, jaký k ní mají vztah. Partnerem ankety byla společnost KRKONOŠSKÉ OBÁLKY s.r.o. Kterou odpověď vybral jako nejlepší Ing. David Kotajný, MBA, ředitel uvedené firmy? To se dočtete v následujících řádcích, které nám David Kotajný zaslal:

Mgr. Jarmila PodhornáMgr. Jarmila PodhornáŘíkali jste si, že se letos vánočním shonem nenecháte vyvést z míry? A zase to není pravda? Stresu přibývá, povinnosti rostou rychlostí světla? Do toho viróza, vybírání dárků pod stromeček a nečekané radosti i starosti? Firma vás potřebuje a rodina ještě více? Jak z toho ven? Možná rozumně, pragmaticky a bez emocí. Pomocnou ruku podávají bylinky a výtažky z nich. O tom odbornice na slovo vzatá, majitelka společnosti NADĚJE Mgr. Jarmila Podhorná:

krk obalCo všechno se vejde do poštovní obálky? Úřední dopis, věcně psaná faktura i přáníčka od srdce k Vánocům, životnímu jubileu nebo při jiné vhodné příležitosti. Přestože musí vzdorovat tlaku elektronické komunikace, požadavkům na rychlost, okamžitou zpětnou vazbu a nízké náklady, neztrácí tradiční psaní na významu. Naopak, když je provedeno kaligraficky, s osobitou grafikou, na kvalitním papíře, nese s sebou spoustu lidských emocí, originální pečeť odesílatele. Pak přednosti papírového dopisu teprve vyniknou. 

fakt uryPětina všech plateb v ČR není uhrazená včas, některé účty dokonce nezaplacené zůstanou. V důsledku toho se české firmy více než loni potýkají s poklesem zisků (40 %), investic (20 %), a naopak se zvyšováním cen (17 %). Dvěma třetinám společností pomáhají s navrácením prostředků externí služby specializované na inkaso pohledávek. Zpět získané peníze využívá 69 % majitelů k úhradě vlastních dluhů, výrazně je ale investují i do výzkumu (30 %). To vyplývá z výsledků celoevropského průzkumu platební morálky pro společnost EOS Group.

vlevo Eva Siskova Hviezda GERnetic Slovensko 2019 a vpravo Mgr Simona Flekova Hvezda GERnetic Cesko 2019Firma LK SERVIS, generální zastoupení francouzské kosmetiky GERnétic pro český a slovenský trh, je denně v kontaktu se svými obchodními partnery, kosmetičkami, které se klientkám a klientům snaží přinést pocit pohody a krásy prostřednictvím luxusní salonní péče a procedur. Kosmetická praxe má však mnoho rozměrů a je velmi náročná. Skýtá také značný prostor k soutěživosti, a právě proto již podruhé dostaly jednotlivé reprezentantky značky GERnétic možnost porovnat si své schopnosti a znalosti v soutěži Hvězda GERnétic Česko a Hviezda GERnétic Slovensko.

Eva Šišková (vlevo) a Simona Fleková

fi rmyVideokonference jsou podle průzkumu Harvard Business Review pátou nejpoužívanější technologií pro týmovou komunikaci ve firmách. V otázce efektivity při práci na dálku se přitom umístily na druhém místě po sdílení dokumentů v cloudu. V České republice podle Eurostatu uskutečňuje videohovory 42 % lidí, oblíbenější jsou v jihovýchodní Evropě či Skandinávii. Díky přístupu k internetu (86 % domácností) má přitom Česko dobrou výchozí pozici. Nevýhodou je naopak nižší rychlost připojení (medián 18,9 Mb/s) než třeba v Dánsku, Švédsku nebo Nizozemsku.

d link router04Nové průzkumy v Evropě odhalily změny trendů v tom, kdo obvykle vlastní, nakupuje a používá spotřební elektroniku a elektronické pomůcky v moderní chytré domácnosti – více než polovina žen (55 %) napříč Evropou totiž uvádí, že ve svých rodinách „přebírá velení“ nad technikou.

Aktuální vydání v PDF

Květen 2020

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_88 2018 yourchance rgb color120
  excellentni zena logo smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150

Tip Grady

empaticka a asertivni komunikace gradaOlga Lošťáková 
 
Máte pocit, že váš postoj k určité situaci ji ještě zhoršil? Že brání tomu, abyste se s druhými rozumně dohodli? Autorka knihy pomáhá klientům s rozvojem emoční inteligence, efektivní komunikace a prezentace. Na spoustě praktických příkladů vám ukáže, jak někoho umět odmítnout a jak se naopak zachovat, když nás odmítne druhý, jak přijmout kritiku, zvládat manipulaci anebo jak pracovat se vztekem. 
 

Instagram

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB