Podle studií se 98 procent dětí rodí se zdravýma nohama. Jen 20 procent si je zachová až do dospělosti. Na vině je i špatně zvolená obuv. Řešením může být v Česku stále více oblíbená barefoot – minimalistická obuv simulující chůzi naboso.
Ivana ŠachováVoňavé jaro bývá přílivem energie i chuti měnit spousty věcí. Koupit si něco nového na sebe, ale třeba také domů, do obývacího pokoje, do kuchyně nebo na chalupu patří k této době stejně jako malování kraslic nebo pečení mazanců. Potěšit oko barvami na prostírání, utěrce, chňapce, osvěžit pohovku polštářkem s obrázkem rozverného zajíce nebo prosluněnými narciskami se chce každé z nás. Magická touha udělat si radost drobností funguje. Člověka nastartuje na jinou vlnu, vytvoří útulno. Role textilu v interiéru má prostě své kouzlo. K významným hráčům na našem trhu patří česká značka SCANquilt, kterou reprezentuje firma Silex. V nabídce má od polštářů a přikrývek, povlečení či prostěradel až po ručníky nebo ubrusy bohatý sortiment výrobků, které náš domov dělají domovem. Jak se firmě dařilo v uplynulém období a na co se můžeme těšit nyní, na jaře, jsem hovořila s jednatelkou a ředitelkou Ing. Ivanou Šachovou:
Podle funkčního lékaře Jana Vojáčka bychom se měli naučit přizpůsobovat biorytmům. Základ jídelníčku by měly tvořit kvalitní lokální sezónní potraviny. Zaměřit bychom se měli na věci, které můžeme ovlivnit. O tom a dalších tématech se bavil s moderátory Lubkou Ponížilovou a Mírou Michálkem během návštěvy na Frekvenci 1.
Potravinové banky se od vypuknutí konfliktu na Ukrajině staly hlavním zdrojem potravinové pomoci pro uprchlíky po celé České republice. Díky darům se jim tento bezprecedentní nápor daří zvládat, i přes to se zásoby rychle zmenšují a vydrží maximálně už jen 2 – 3 týdny. V dalším období se neobejdeme při zajištění základní potravinové pomoci bez přispění státu.
Nákupní chování lidí se v posledních dvou letech výrazně změnilo, prodejci by proto měli větší měrou věnovat pozornost tomu, aby připravili takové prostředí, které zákazníky naláká a zaujme. O tom, zda zákazník v prodejně vydrží déle, rozhoduje nejen kvalita nabídky, ale i takové parametry jako je osvětlení, teplota nebo akustická pohoda.
Po loňském prvním ročníku, který byl mimořádně úspěšný, spouští společnost Sodexo Benefity opět projekt recyklace propadlých plastových karet. Loni firma během dvou měsíců sesbírala 5654 karet. „Vzhledem k tomu, že sběr probíhal v březnu a dubnu během přísného lockdownu, kdy velký počet zaměstnanců pracoval z domova, to považujeme za mimořádný úspěch, který výrazně předčil naše očekávání,“ hodnotí Tereza Knířová, mluvčí společnosti Sodexo Benefity.
Česká značka spodního prádla Styx, která se specializuje na spodní prádlo z kvalitních materiálů vyráběné výhradně v tuzemsku, loni zažila úspěšný rok. Vedle toho, že se rozhodla rozšířit sortiment o produkty určené ženám či dětem, dosáhla také dvou rekordů. V roce 2021 vyrobily české švadleny 300 tisíc kusů spodního prádla a díky tomu Styx utržil v loňském roce rekordní sumu, 35 miliónů Kč.
Onemocnění srdce a cév jsou u mnoha, především starších pacientů často doprovázeny dalšími chronickými nemocemi. Z toho důvodu užívá až 60 % pacientů v seniorském věku velké množství léků najednou. To často znamená polykat mnoho tablet denně. Tento stav se odborně nazývá polypragmazie a podle průzkumů přináší pacientům řadu komplikací, ať již v podobě nesprávného užívání, tak i nežádoucích účinků. Řešení přináší fixní kombinace, tedy více léků na mnohdy různorodé obtíže v jedné tabletě. Snížení počtu užívaných tablet má příznivý vliv na spolupráci pacienta s lékařem a úspěšné zvládání onemocnění srdce a cév.
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan
V publikaci je vysvětleno, jak mohou marketéři využít technologie k uspokojení potřeb zákazníků. V době metamarketingu autor objasňuje způsob, jak integrovat vývoj technologických a obchodních modelů s dramatickými posuny ve spotřebitelském chování. Objasní vám, jak vstoupit do metaverze a rozšířené reality, informuje o potenciálních překážkách a jejich řešení pro vytvoření interaktivnějšího a intenzivnějšího zážitku. Kniha je určena manažerům, členům představenstev, majitelům firem, kteří se snaží udržet si náskok v době, kdy se jim marketingové prostředí doslova mění pod rukama.