IMG_foto.jpgS  nadcházejícími  Vánocemi  se  blíží  doba,  kdy  se v ulicích začínají objevovat stánky prodejců kaprů. Při nákupu kapra na vánoční stůl bychom se měli držet několika základních doporučení.


         Kapra je nejlepší nakupovat přímo od chovatele, a to jak na sádkách, tak v prodejnách ryb u producentů.
         Při  nákupu  ve  městě  volíme  takového  prodejce,  který  má  řádně  vedený stánek, tzn. řádně označený s uvedením původu prodávaných kaprů.
         Vždy si pohledem zkontrolujeme kvalitu ryb v kádích, zda nejsou poškozené, poraněné nebo přidušené, tedy neplavou na boku či dokonce břichem vzhůru.
         V kádích by měl mít prodejce čistou vodu, aby zákazník na rybu viděl.

         Při výběru velikosti kupovaného kapra se rozhodujeme podle potřeby rodiny.

         Nejvhodnější je nechat si kapra usmrtit na místě přímo od prodejce.

         Usmrceného kapra nejprve vykucháme a poté uložíme do lednice. Porcujeme jej teprve před samotnou kuchyňskou úpravou.
         Pokud  nemáme  rádi  rybí  kůži,  můžeme  si  zakoupit  lysého  kapra  a  kůži stáhnout, u šupináče stačí oškrábat šupiny - kůže je tenčí a není třeba ji odstraňovat.


SLADKOVODNÍ RYBY S OZNAČENÍM

S rybníky a rybami si spojuje většina lidí jižní Čechy, zatímco jižní Morava vyvolává podvědomě spíše představu vinohradů. Možná vás tedy překvapí, že právě na jižní Moravě poblíž města Znojmo se po staletí chová v rybnících Pohořelický kapr. Jeho kvalitu ovlivňuje především chov v téměř přirozených podmínkách. Živí se hlavně organismy  a  rostlinami,  které  se  přirozeně  v  rybnících  vyskytují,  nejde  tedy o průmyslový odchov. I to byl jeden z důvodů, proč Pohořelický kapr získal v roce 2007 Evropskou ochrannou známku původu.

Někteří lidé se obávají konzumace ryb z důvodu neznalosti prostředí, odkud ryby pocházejí anebo jsou chovány. Třeboňský kapr je však chován v ekologicky čistém prostředí. V Chráněné krajinné oblasti Třeboňsko rybníky poskytují kaprům kvalitní přirozenou potravu a i obiloviny, kterými jsou kapři přikrmováni, musí projít certifikací. Tyto všechny aspekty se promítají nejen do zdravotní nezávadnosti masa z Třeboňského kapra, ale také kvality a specifické chuti. Třeboňský kapr užívá od roku 2007 jedno z významných ochranných označení Evropské unie, které je určené pro zemědělské a potravinářské výrobky. Tato ochranná značka nese název Chráněné zeměpisné označení.

Podle statistik ČSOB bývá pro obchodníky nejvytíženějším obdobím roku konec adventu - především třetí adventní sobota a poslední víkend před Štědrým dnem. Téměř každá druhá transakce proběhne v prodejnách s potravinami. Vánoce totiž symbolizuje i hodování u prohýbajících se stolů, útrata za potraviny se díky tomu oproti ostatním měsícům v roce navýší o 30 %. Vánoční dárky lidé nejčastěji nakupují v obchodech s elektronikou. Oblíbeným dárkem jsou i sportovní potřeby, za které v prosinci utratíme o 60 % více oproti měsíčnímu průměru ve zbytku roku, výdaje za oblečení vzrostou o necelou polovinu (40 %). Výjimkou jsou výdaje za dovolené, které jsou v předvánočním období nejnižší za celý rok.

V Česku je předvánoční úklid tradicí a podle průzkumu GE Money Bank před Vánoci intenzivněji uklízí 87 % Čechů. Každý jedenáctý začíná uklízet už začátkem listopadu. Profesionální firmu si najímají necelá 2 %. Úklid probíhá hlavně o víkendech, ale jsou i tací, kteří si kvůli němu berou dovolenou. K úklidu patří také vánoční výzdoba a tu má doma téměř 93 % Čechů.

IMG foto.jpgVybrat dárek pro prarodiče bývá oříšek, proto je důležité se nad dárky pro ně zamyslet. Starší lidé nemají stejné záliby a sny jako mladší generace. Sportu příliš neholdují, zážitků se spíše obávají, technickým vychytávkám se raději vyhýbají. Co tedy pořídit?

Na výdaje spojené s Vánoci (ať už se jedná o dárky či občerstvení) si letos půjčí 19 % Čechů, tedy celkem 1,3 milionu osob. Z nich však 265 tisíc (20 %) čelí nebo v minulosti čelilo exekučnímu řízení, což je alarmující údaj. A dokonce 119 tisíc lidí (9 %), kteří si chtějí půjčit na letošní Vánoce, je v exekuci v současné době. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu Exekutorské komory ČR, který se uskutečnil v listopadu tohoto roku.

Dvě nové prodejny otevírá společnost dm drogerie markt s.r.o. Na novou prodejnu se mohou zákazníci těšit v Kunraticích. Prodejna o ploše 378 m2 se nalézá v Obchodním centru Kunratice, je snadno dostupná a nabízí dostatek parkovacích míst.

Film_o_Vietnamu.jpgČesko-vietnamská společnost děkuje České televizi, že ve dvou dnech odvysílala dva filmy o Vietnamu. V pátek 27. 11. vysílala ČT 2 od 16.hodin v rámci cyklu "Vůně cizích krajů" starší francouzský dokumentární film o Vietnamu. Rozhodně stojí za shlédnutí i když dnes už některé upoutávky a komentáře neplatí. V sobotu 28.11. vysílala Česká televize Déčko od 15,45 hodin v kanadském seriálu WOW "Světoběžky" film o Vietnamu, komentovaný a uváděný mladou generací. Je vhodný zejména pro vietnamské děti u nás narozené a pro jejich české kamarády a kamarádky ve školách v ČR. Dozvědí se v něm i o 1000 let starém tradičním receptu na výrobu vietnamských Jarních závitků, ale také poznají, že i květy dýní se dají jíst a poznají řeku Mekong.

Konopná-lékárna-Mladá-Boleslav_zdroj-Carun-cz (1).jpgNabídkou konopných mastí, semínka, krémů, olejů i dalších produktů z české produkce se může pochlubit nová Konopná lékárna v Mladé Boleslavi na třídě Václava Klementa. Ta se právě otevírá a nabízí návštěvníkům nejen řadu zdraví prospěšných produktů, ale i příjemné prostředí.

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Marketing 6.0

Marketing 6 Kotler Kartajaya kniha duben 2025 madam businessBudoucnost ve znamení zážitků

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

V publikaci je vysvětleno, jak mohou marketéři využít technologie k uspokojení potřeb zákazníků. V době metamarketingu autor objasňuje způsob, jak integrovat vývoj technologických a obchodních modelů s dramatickými posuny ve spotřebitelském chování. Objasní vám, jak vstoupit do metaverze a rozšířené reality, informuje o potenciálních překážkách a jejich řešení pro vytvoření interaktivnějšího a intenzivnějšího zážitku. Kniha je určena manažerům, členům představenstev, majitelům firem, kteří se snaží udržet si náskok v době, kdy se jim marketingové prostředí doslova mění pod rukama.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB