Kdo by to řekl, že i rozdíl v póze kuřáka a kuřačky vypovídá o určité formě komunikace, respektive o rozdílu v ženské a mužské komunikaci. Účastnice VIII. výroční konference Manuálu Úspěšné Ženy (neboli „MUŽe") na téma komunikace s hravým názvem „Za vším hledej muže ANEB Ženská a mužská komunikace pod lupou" mají o čem přemýšlet. V sobotu 19. září v Grand Hotelu Bohemia byla komunikace pod drobnohledem odborníků z různých oborů, kteří umožnili přítomným pohlédnout na komunikaci optikou jejich odbornosti.
Ještě zpátky ke kuřákům a kuřačkám - že u kouření „vypadají" rozdílně, je docela pochopitelné a na první pohled zřejmé, ale co těmi rozdílnými postoji komunikují? „Žena oddálením ručky od úst odhaluje spodní část zápěstí, a to spolu s krční partií patří ke zranitelným místům. Muži, dejte pozor na odhalené krčky a křehká zápěstí, ženy tak nenápadně dávají najevo svou křehkost a vyzývají vás k ochraně," vysvětlila přítomným PhDr. Laura Janáčková, CSc., vedoucí oddělení somatopsychiky Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Vysokoškolská kantorka a autorka mnoha publikací rozesmála a možná i udivila posluchače mnohokrát, ale ve skrytu duše bylo jejím výkladům komunikace zacházejícím až do živočišné podstaty člověka nutno dát za pravdu. Ne náhodu její přednáška nesla název „Co je považováno za erotické v neverbální komunikaci".
Na psychologické problémy vzájemného porozumění mezi ženami a muži se zaměřil prof. PhDr. Jaromír Janoušek, DrSc. Jeho odborná erudice a dlouholetá kariéra dávaly tušit ryze odbornou přednášku. Nebylo by to však věčné téma ženského a mužského pojetí komunikace, aby nevneslo panu profesorovi do úst řadu úsměvných příkladů ze života, ve kterých se musel každý poznat. Různost komunikačních stylů souvisí do značné míry s rozdílným pojetím společnosti a vlastního postavení v ní. Mužské hierarchické pojetí vede v konverzaci k instrumentálním dovednostem - informování a přesvědčování, ženské vnímání světa v jeho pospolitosti vede k akcentaci podporovacích dovedností, jako je utěšování a podpora ega. Rozdílům v komunikaci nelze přisuzovat všechny problémy ve vztazích, jejich pochopení však významně přispívá k vzájemnému porozumění. Zda se budou oba styly vlivem změn v postavení žen a mužů stále více doplňovat nebo se rozdíly budou stírat, ukáže čas.
PhDr. Táňa Nálepková nepodrobila ženskou a mužskou komunikaci žádnému teoretickému rozboru, ale postavila se za řečnický pultík, aby zpříjemnila chvíli po dobrém obědě autorským přednesem pasáží ze své knihy Ráj na dosah. Soustředěná pozornost a bezprostřední reakce ukázaly, že to byl dobrý nápad.
„Proč ženy muže (ne)chápou", tak se jmenoval příspěvek Ing. Davida Grubera, lektora celé škály dovedností. O šíři jeho zaměření svědčil i rozsah pojetí celé přednášky. S lehkostí hodnou zkušeného lektora přeskakoval David Gruber od vtipného k vážnému, od názorného k teoretickému, přičemž nebyl opomenut snad žádný z aspektů ženské a mužské komunikace. Jeden náhled ale přece dostal přednost - zkreslování. Že je v komunikaci hojně přítomné, si asi uvědomujeme všichni. Otázkou je, zda jsme schopni odhalit příčinu a případně se jí vyvarovat. Soudit celek podle jedné dominantní vlastnosti se nazývá haló efekt, generalizace - zevšeobecňování hází všechny do jednoho pytle a stěží vede k porozumění stejně jako styl vidět a slyšet jenom to, co chceme.
Stálice na nebi etikety a patronka projektu „MUŽ" vždy elegantní Eliška Hašková Coolidge opět zdůraznila, jak významnou roli v naší akceptaci okolím hraje náš zevnějšek. Význam upraveného a hlavně situaci přiměřeného zevnějšku je o to větší, že hraje prim při utváření prvního dojmu. Co pokazíme v první chvíli, se těžko a dlouho napravuje. Ani v dnešním proměňujícím se světě bychom neměli zapomínat, že upraveností nejen vypovídáme o sobě, ale vyjadřujeme také úctu vůči svému okolí.
Pohlazením na duši bylo závěrečné vystoupení lektora Mgr. Roberta Stuchlíka. Muž, jehož posláním je učit lidi pozitivnímu myšlení, racionálnímu přístupu k problémům, posilování vlastní odolnosti a dalším dovednostem, s nimiž se lépe žije, snadno naladil posluchače na pozitivní strunu. Pak už nebylo tak těžké uvěřit, že to, co si moc přejeme a na co stále myslíme, má šanci se do našeho života dostat, či dojít k rozhodnutí, že je třeba se vzepřít všemu, co nechceme a nasměrovat se tam, kam chceme. Možná to jsou známé pravdy, v podání Roberta Stuchlíka však získaly jiný rozměr. „Čistěte," zněla jeho pobídka na závěr, kdo byl přítomen, ví, co tento pokyn znamená - s pocitem odlehčení se rozcházeli účastníci za svými přáními.
Zakladatelce projektu Evě Čejkové i organizátorům konference mohou lichotit slova pana profesora Janouška: „Přiznám se, že jsem byl zprvu na rozpacích, jak tuto přednášku pro publikum, k jakému jsem ještě nehovořil, pojmout. Získal jsem však nový impuls a příprava na konferenci pro mne byla potěšením."
Sobotní setkání bylo novým impulsem i pro realizační tým. Téměř stovka účastnic a jejich neutuchající zájem vedl k okamžitému rozhodnutí. „V tématu budeme rozhodně pokračovat," řekla Eva Čejková, „následující konference v březnu 2010 přinese další díl ze seriálu komunikace. Nápadů, jak naplnit IX. výroční konferenci s názvem Za vším hledej muže ANEB Ženská a mužská komunikace pod lupou II, máme již teď plnou hlavu."
Více o projektu „MUŽ" na www.manualzeny.cz.
/tz/

visne_nova_m.jpgKaždý z nás občas rád něco sladkého, obzvláště děti si potřebují zamlsat. Pak je dobře je naučit zdravějšímu mlsání než různé zákusky, oplatky, čokoládové tyčinky apod. Zdravější je sušené ovoce, ořechy a různá semínky nebo tyčinky se sušeným ovocem a ořechy. Nabídka musli tyčinek je bohatá, obvykle 10 až 15 různých druhů. Mně zaujali tyčinky Maxi Nuta, protože jsou jiné - neobsahují obilniny, ale ořechy a sušené ovoce ve velké řadě originálních chutí.
A mlsání je právě o té chuti, mlsáme abychom si pochutnali a udělali si radost. Mimochodem, když nám něco chutná vyplavují se v mozku „hormony štěstí\" a ty zmírňují stres a nepohodu.

Začátkem října proběhne již 21. ročník veletrhu hraček – ITEA, na kterém bude k vidění kompletní kojenecký sortiment včetně kočárků, hračky, stolní a společenské hry, modely, stavebnice, sportovní hračky, exponáty vhodné pro vybavení mateřských škol, dětských hřišť a mnoho dalších zajímavých novinek. Všechny hračky musí splňovat evropské směrnice, které byly v rámci pravidel EU zavedeny také do české legislativy. Česká legislativa navíc upravuje oblast hraček ještě speciálními požadavky, které se týkají právě výrobků určených pro děti do 3 let. Bohužel ale existují stále ještě nedisciplinovaní výrobci, kteří dodávají na trh nebezpečné výrobky ohrožující zdraví dítěte. Na ty si maminky musí dát pozor.

Malí výrobci často posuzují bezpečnost hraček sami, bez spolupráce s odborníky!

Mnoho spotřebitelů se domnívá, že evropská legislativa ukládá výrobcům a dovozcům povinnost zkoušet a hodnotit hračky nezávislou institucí – opak je pravdou a veškerá odpovědnost za bezpečnost vyráběné hračky je na subjektu uvádějícím hračku na trh. Výrobce je tlakem na trhu nucen přicházet neustále s novinkami a konkurence i limitovaný čas zvyšují riziko nesprávného navržení či vyrobení. Přesto podstatná část menších výrobců posuzuje bezpečnost hraček samostatně bez další spolupráce s nezávislou zkušebnou, která by ověřovala shodu vlastností hraček s požadavky normy EN 71 – Bezpečnost hraček.
         Hračka Kovap - AGROSET 2            
Renomovaní celosvětoví výrobci sice hračky testují a mnohdy i certifikují, ale jak se ukázalo, ani tento způsob kontroly bezpečnosti hraček není dostatečně účinný. Při  kontrolách Českou obchodní inspekcí bylo zjištěno, že kvalitní  materiály, z nichž byly hračky vyrobeny pro účely testování v laboratoři, jsou pro sériovou výrobu nahrazovány cenově méně nákladnými a mnohdy bezpečnostně a zdravotně nevyhovujícími surovinami. Dozorové orgány mají tedy významnou roli a především o negativních výsledcích kontrol se veřejnost může dozvědět z médií.

Jak při koupi hračky poznáme její nezávadnost?

Běžně je možno najít informace o nebezpečných výrobcích v databázi RAPEX. Pokud zrovna není databáze po ruce a malé návštěvníky veletrhu ITEA budou lákat nejrůznější hračky, rodiče by se měli při koupi řídit alespoň základními radami – níže uvádíme několik návodů od paní inženýrky Pašiakové z Institutu pro testování a certifikaci, které by měly přispět k výběru bezpečné hračky:  

EtiopskaKuchyne.jpgEtiopská kuchyně nastálo v Praze!
Ethiopia Café v Praze se od 16. září promění v plnohodnotnou etiopskou restauraci, první ve střední a východní Evropě. Širokou škálu etiopských jídel ze surovin dovezených z Etiopie a připravených za účasti etiopských kuchařů nabídne v rámci svého stálého jídelního lístku.
Ethiopia Café funguje jako sociální firma - více než 50% zaměstnanců jsou lidé se zdravotním postižením.
"Propojením netradiční restaurace s konceptem sociální firmy se snažíme přitáhnout větší pozornost zaměstnavatelů a veřejnosti pro zaměstnávání lidí se zdravotním postižením. Naším cílem je ukázat, že tito lidé dokáží v kvalitních podmínkách pracovat srovnatelně s lidmi zdravými," říká Jiří Škvor, ředitel firmy a zakladatel mise společnosti Člověk v tísni v Etiopii.
/tz/

Tisk_Narozeni_B.jpg

 

 

V rámci veletrhu interiéru a designu TENDENCE, který se uskuteční ve dnech 10. – 13. 9. 2009 v areálu PVA Letňany, bude i letos k vidění řada novinek a unikátů. Kromě toho se však pořadatelé rozhodli v rámci letošního již 14. ročníku pokořit světový rekord! Zajímá vás, jak vysoká bude největší skříň světa?

 

Veletrh TENDENCE, který se již tradičně těší vysoké účasti a spokojenosti návštěvníků, má i letos velká lákadla, mezi něž patří zmiňovaná nejvyšší skříň. Souběžně bude probíhat i první ročník mezinárodního veletrhu dárků, hodinek a klenotů BONEXPO, který nabídne k vidění i luxusní psací potřeby a zlaté mince. Největší minci světa, která byla nedávno k vidění i v Praze a vážila rovných 100kg, sice na veletrhu neuvidíte, ale rozhodně výstava mincí na veletrhu BONEXPO nezůstane pozadu – na veletrhu budou k vidění populární Zlaté dukáty k narození dítěte, svatební dukát, ale i úplné novinky v oblasti dárkových mincí, např. mince s roboty Transformers pro kluky i jejich tatínky, nestárnoucí Barbie, na minci zde najdete i Šmouly či Spejbla a Hurvínka.

Chybět nebude zlatá investiční medaile o váze 1 Kg, stejně jako stříbrné mince znamení zvěrokruhu s krystaly nebo lunární znamení s diamanty. Zájemci si mohou prohlédnout i švýcarské zlaté cihly z ryzího zlata. Kromě českých mincí uvidíte australské, španělské, jihoafrické a další …

 

V sekci nábytku se představí renomovaní vystavovatelé, jako například společnost Hästens, na jejíchž luxusních postelích se spí opravdu královsky, Astin – výrobce kvalitních vestavěných skříní, Belterra, Aglas – dovozce designového nábytku z Anglie, Ason interier, Nadop, Viola a mnoho dalších. Bohatý sortiment představí i firmy zabývající se bytovými doplňky – široké spektrum výrobků do kuchyně i do celého domu nabízí např. firma Mobax – vítejte doma!, firma Amber Land, Potten & Pannen. Společnost Hotový interiér představí dánskou značku Menu, se kterou spolupracují designéři jako Pernille Vea, Christian Bjorn, Jakob Wagner, Norm a další. Luxusní porcelán, sklo a doplňky představí opět Villeroy & Boch. Rozmanitá bude i prezentace osvětlení. Zde se bude prezentovat například firma Vávra osvětlení, svou účast potvrdila také společnost Selene s interiérovými svítidly klasické kolekce Artemide, Luminex a jiné.

Zajímavou novinkou letošní sekce designu bude stánek společnosti Designpropaganda s.r.o. Tato společnost se pochlubí exkluzivními doplňky a nábytkem světových značek. Showroom společnosti Designpropaganda je zároveň muzeem designu. Více na www.designpropaganda.com. Služby v oblasti poradenství při zařizování interiéru nabídnou na svých stáncích společnosti Qubus – v čele s designérem J. Berdychem a Jitona.

 

Kromě kvalitního a designově propracovaného zboží bude pro návštěvníky připraven i doprovodný program. Oblíbené přehlídky Okno v interiéru, Prostřený stůl, In light a top design se uskuteční i v letošním ročníku a půjde opět o příjemnou podívanou.

 

Hlavním lákadlem veletrhu ovšem stále zůstává představení největší skříně světa, jejíž přesné rozměry zatím zůstávají v tajnosti! Nechte se překvapit a sami se na veletrhu TENDENCE přesvědčte, zda by tento rekordní kus nábytku našel umístění i ve vašem interiéru!.

 
/tz/

Podle klientských statistik a průzkumů Citibank platí ženy při nákupech nábytku a bytových doplňků až v 70 % platební kartou. Oblibu si u žen stále více získávají nákupní akce, jako jsou „Dny Marianne", které se uskuteční o víkendu 12.-13. září 2009 a jejichž hlavním partnerem je právě Citibank. Čtenářky Marianne zde mohou získat exklusivní až 60% slevy ve vybraných značkových obchodech - celkem se do této akce zapojilo více než 2200 obchodů po celé České republice!

Celých pět týdnů museli příznivci našeho nejoblíbenějšího moderátora „abstinovat" - Leoš Mareš si dal pauzu a užíval si zasloužené dovolené. Žádné moderování, jen vytoužený odpočinek a relax! I oblíbená ranní show měla prázdniny. Jednou z mála výjimek byla příprava nové kolekce jaro/léto 2010 značky SCOTCH&SODA, kde Leoš samozřejmě nemohl chybět - ještě aby, když je spolumajitelem 4U Store, která tuto značku nabízí. Ale co víc - je to poprvé, co SCOTCH přichází s kolekcí pro ženy! „Musel jsem konečně vypnout," řekl Leoš, kterého jsme přistihli v showroomu firmy 4U Store. „Nejednou jsem se nechal slyšet, že SCOTCH&SODA patří k mým nejoblíbenějším značkám, je to pohodová móda, ve které se prostě cítím dobře. Nemusím tedy vysvětlovat, že u zrodu první dámské kolekce jsem prostě nemohl chybět! Kromě toho ženská krása patří k mým koníčkům a myslím, že k ní mám co říct ..." dodal Leoš.

Aktuální vydání v PDF

Říjen 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme

Tip Grady

service design management kniha mesice mb 2024 10Service Design Management

Jak navrhovat a inovovat digitální služby

Petra Jílková

Víte, co skutečně znamená produktový design a jak funguje návrh digitální služby? Manažeři musí držet krok s rychlým vývojem a předvídat budoucí trendy. Klíčovými prvky pro zvýšení atraktivity nabídky a udržení konkurenceschopnosti jsou inovace a udržitelná řešení. Kniha je nezbytným průvodcem pro všechny, které zajímají digitální služby.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB