karlovka_web_04.jpg
Srdečně Vás zveme na festival DNY TANTRY, spojený se zahájením pravidelných programů v novém prostoru KARLOVKA v srdci Prahy.
Z rozhovorů s Monikou Michaelovou, zakladatelkou Cest prožitku, jsem vybrala následující úvahy, abych vám vizi celého festivalu i fungování nového prostoru v Karlově ulici přiblížila.
Jakou hodnotu, jakou kvalitu tohle místo má a co na něm člověk může zažívat?
KARLOVKA je označována jako Oáza, jako Chrám, jako studna pro občerstvení a nasycení. Spousta lidí už tady zažila silné momenty, které ovlivnily jejich život, pomohly jim uvědomit si vlastní zdroje ve smyslu „co mi v životě dělá dobře". Dům i dvůr pochází z 10 století a jako jeden z mála v centru Prahy si zachoval svůj charakter a zůstal pro "Čechy".
Dny tantry budou v podstatě dílnou pro inspiraci, setkávání, sdílení, tvořivost a porozumění. Komu je takový festival určený?
Je to jiná nabídka. Tato pozvánka je pro lektory, kouče, poradce, lékaře, maséry, zkrátka pro lidi, kteří s lidmi pracují nebo je vedou. Prožitkové programy jsou pak určeny maminkám a rodinám s dětmi. Festival Dny Tantry je i pozvánkou pro lidi, kteří bydlí nebo pracují na Praze 1 a v okolí, ale třeba i pro turisty, jdoucí cestou tradičních učení.
Na festivalu a v programech, které v Karlovce pravidelně budou, vycházíme z faktu, že všichni mají svoji životní cestu, mají dostatek informací o životě ... a tady si to všechno, jak žijeme, pracujeme a milujeme... můžeme prožít v kontextu tradičních učení pro každodenní život.
Nejsou to tedy klasické semináře, kde vás někdo učí, jak žít.
Čím jsou Dny Tantry specifické? Co je tady ta CHUŤ?
Dny Tantry jsou kompletně organická záležitost. Kdo s čím přijde, kdo tady bude dělat jaký program, kdo koho pozve. Organický vznik a tento dům, toto místo, dává možnost prožít něco, co skutečně má potenciál žít a ne to, co někdo zorganizuje za něčí peníze.
A co to znamená organicky?
Já to sama na sobě testuju, kdy pouštím kontrolu a již nemanipuluji lidi do toho, aby se to stalo tak, jak já chci. Když si dám možnost se nadechnout a všimnout si, kolik úžasných lidí sem chodí, tak vidím že to funguje, samo, bez úsilí a stresů. Už teď sem přichází kolem dvaceti lidí denně, aniž by provoz Karlovky oficiálně vůbec začal. Vidím, že si sem chodí zažít to, co potřebují, ať už je tady program nebo prostě jenom sedíme na pavlači a v obědové přestávce se kocháme krásou nebe nad hlavou a zelenajícího se dvorku pod sebou.
Dny Tantry nejsou proto, abychom vás učili, jak přirozeně počít a porodit dítě, nebo vést firmu... Nepotřebujeme vůdce , abychom mohli tvořit. Jsme lidi, kteří prostor Karlovky spoluvytváří a společně sdílí.
Je to tedy pozvání do neduálního bytí, v přítomné chvíli, na konkrétním a KRÁSNÉM místě.
Dá se vyjít z toho, co máme. Nemůžeme stavět na nějakých snech nebo iluzích, takže Karlovka a Dny tantry budou přesně takové, jaké vzniknou. A v tom je svoboda. To je princip organického vzniku. Vzniká to, co může vzniknout a zůstává to, co má potenciál žít. Vzniká něco pro lidi, vzniká to, co spolutvoříme a ne, že někdo organizuje ostatní, aby něco vzniklo podle jeho systému.
I organický způsob má samozřejmě strukturu, jisté mantinely a pravidla. Obsah je ale svobodný a tvořený lidmi.
Dá se čas a prostor, stanoví se dny. Patří tam všichni, kdo tam v tu chvíli jsou. Organická organizace a organické vedení seminářů a setkávání je o tom, že se vždycky sejdou lidé, kteří můžou a nemusí to dělat na úkor něčeho, co patří do jejich života.
Nic není dobré ani zlé, aniž by tomu člověk sám dal tyhle nálepky. Všechno je přirozenost života a to, jestli je něco pro člověka nebo pro zemi dobré či zlé, si určujeme my sami. A to se týká i oblasti tradičních učení. Nejsou mantinely život a smrt, není dole a nahoře, vše je jedno.
To je záměr pro „Rozkvétání Karlovky" teď v dubnu, pro festival Dny Tantry i do budoucna. Aby každý, kdo sem přijde, byť sednout si na kafe dole na dvorku, měl možnost, a to je zase ten tantrický aspekt, něco přijmout, něco dostat. Dát si kafe, užít si výhled z pavlače, připojit se k nějakému programu, může si zajít na masáž nebo na koučink, na oběd... koupit si něco pěkného a praktického.
A zároveň tím, že něco přijímá, tak i něco dává, protože má důvěru v to, že sám sem i něco nese, už jen tím, že sem přijde....
Tohle místo si říká o to, aby se na něm lidé začali potkávat a vidět, cítit, vnímat.

V prvním čtvrtletí letošního roku došlo k výraznému oživení na trhu s novými automobily, které podpořily také časově omezené daňové výhody. 30. 6. 2010 končí možnost zkráceného odpisu nových vozů za 24 měsíců a současně zkrácená doba financování vozu leasingem na dva roky. Podnikatelé mají poslední příležitost pořídit si nový vůz s mimořádnými daňovými úsporami v období, kdy pořizovací ceny vozů poklesly pod dlouhodobý průměr. Se ŠkoFINem lze navíc dosáhnout ještě dalšího snížení investic do obnovy vozového parku díky akčnímu způsobu financování „LIGHT" se zvýhodněným dotovaným úročením.

Statistiky dokazují, že automobilový trh výrazně roste, protože zejména podnikatelé využívají extrémně výhodných podmínek pro nákup nového vozu. Za první čtvrtletí letošního roku bylo registrováno 39 339 nových osobních automobilů, což je ve srovnání s minulým rokem o 26,59 % více (zdroj: SDA - Svaz dovozců automobilů). Vývoj trhu kopíroval prodej nových vozů značky Škoda, který vzrostl oproti stejnému období loňského roku o 2 791 kusů, což odpovídá celkovému počtu 13 289 dodaných automobilů (údaj platný pro ČR, zdroj: Škoda Auto).

7889.jpg 


   
    Značka BUSHMAN v duchu své tradice představuje svou zcela originální a osobitou kolekci outdoorové a lifestylové řady, v pánském i dámském provedení. Vybrané, vysoce kvalitní přírodní materiály, atraktivní střihy a přehlídka špičkových technologií a finálních úprav – to je základní charakteristika aktuální kolekce BUSHMAN JARO/LÉTO 2010.
Společně s příslovečnou kvalitou zpracování a vysokou mírou užitné spolehlivosti BUSHMAN pokračuje v unikátní prezentaci vybraných modelů s rozšířenou 4letou garancí, která je nejen na našem trhu zcela ojedinělá. Dokazuje to jistotu kvality, s jakou nabízí BUSHMAN v modelovém roce 2010.Složení kolekce, v duchu nejlepší tradice BUSHMAN, obsahuje modely řady OUTDOOR a LIFESTYLE, a to jak v pánském, tak i v dámském provedení, doplněné novou nabídkou doplňků.
S ohledem na výhradní použití přírodních materiálů je rozsah kolekce a počet nabízených modelů ojedinělý nejen v podmínkách českého trhu a BUSHMAN tak určuje trendy ve své kategorii.


CHARAKTERISTIKA KOLEKCE 2010

•    FOR LADIES COLLECTION
Kolekce FOR LADIES prožila v poslední sezóně největší nárůst zájmu a tomu odpovídá i její složení. Opět představujeme rozšířenou nabídku jemných a elegantních bavlněných trik a halenek, mimořádně oblíbené lehčí svetry a mikiny se zcela novými dezény a motivy, včetně atraktivního celoplošného potisku a velice oblíbené kombinace materiálů a barev v podšívkách a kapucích. Kolekce je vkusně doplněna nabídkou kalhot a jarních a letních provedení bund s celou řadou elegantních doplňků a motivů.
Stejně jako v pánském provedení je i v kolekci FOR LADIES použita celá řada speciálních technologických detailů a finálních úprav, o kterých se zmiňujeme výše.

TIPY KOLEKCE BUSHMAN JARO/LÉTO 2010
    Z široké kolekce BUSHMAN JARO/LÉTO 2010 bychom rádi upozornili na několik atraktivních modelů, které jistě zaujmou pozornost tradičních i nových příznivců značky.
    Svou originalitou, zpracováním, designem a použitím speciálních výrobních technologií se řadí jednoznačně na špičku současné nabídky. Jsme přesvědčeni, že budou dominovat nejen v zájmu a poptávce, ale i v prodejních žebříčcích aktuální kolekce.



•    VÝBĚR z „FOR LADIES COLLECTION“
TRIKO DINNA – polopropínací triko s límečkem, dekorativní légou a tvarovaným dolním okrajem
TRIKO GLAUDINA – jemné triko s raglánovými rukávy, lodičkovým výstřihem a přírodním dekorem
TRIKO JUSTINA -  polopropínací triko s výrazně designovaným výstřihem a potiskem zadního dílu
ŠATY LOUMINA - polopropínací  šaty s páskem dekorované tkaným páskem
KOŠILE MELVINA – přiléhavá košile s ozdobným řasením a tvarovaným dolním okrajem
SVETR YASMEEN – propínací svetr raglánového střihu se širokými manžetami
MIKINA KEROL – mikiny s ozdobnou kapucí a celoplošným potiskem, členícími švy a výšivkami
BUNDA PAULA – bunda s podšívkou, průhmaty dolních kapes, odepínatelnou kapucí a pleteným límcem
BUNDA MALONY – prodloužená bunda s podšívkou, pleteným límcem, odepínatelnou kapucí, stahováním v pase, skrytými rozparky a systémem volného pohybu loktů
KALHOTY LESSY – kalhoty volnějšího střihu s ohrnovacími nohavicemi, sytém volného pohybu kolenou
SUKNĚ LUNA – letní sukně s délkou nad kolena, dekorativními záševky a tkalounem v pase

Podle interních statistik Pojišťovny České spořitelny byla v loňském roce nejčastěji hlášeným dětským úrazem řezná rána, přičemž nejčastěji si úrazy přivodily třináctileté až čtrnáctileté děti. Za řeznými ránami (16 %) se v žebříčku nejčastěji hlášených dětských zranění následně umístil podvrtnutý kotník (8 %) a pohmoždění ruky (7 %). Hlídat děti je potřeba zejména během letních prázdnin, kdy Pojišťovna České spořitelny registruje nejvíce dětských úrazů v roce. Celkově bylo pojišťovně za rok 2009 nahlášeno přes 8 000 dětských úrazů.

Podle statistik Pojišťovny České spořitelny se úrazy nejčastěji stávají dětem mezi třináctým a čtrnáctým rokem života. Naopak nejméně úrazů je u dětí ve věku do jednoho roku. „Jakmile začnou děti běhat, začnou počty úrazů růst, protože děti ještě nemají rozvinutou pohybovou koordinaci. Mezi třetím a pátým rokem počet úrazů klesá, poté začíná znovu růst a vrcholí mezi třináctým a čtrnáctým rokem života,“ říká Petr Kohoutek, ředitel úseku pojištění Pojišťovny České spořitelny.

V rámci pojistných událostí jsou u dětí nejčastěji hlášeny řezné rány, podvrtnutý kotník, pohmoždění ruky, podvrtnutí a zlomeniny prstů a pohmoždění nohy. Nejvíce dětských úrazů nastává tradičně během letních prázdnin, naopak nejméně často si děti úraz přivodí na jaře. V počtu úrazů mírně převažují chlapci nad dívkami.

Pojišťovna České spořitelny zájemcům o dětské pojištění nabízí Flexibilní životní pojištění JUNIOR nebo připojištění dítěte jako součást rodinného FLEXI životního pojištění. Pojištění lze sjednat až do 25 let věku dítěte a dítě je přijímáno do pojištění bez zkoumání jeho zdravotního stavu. Zájem o zabezpečení dětí v tuzemsku dlouhodobě roste, jen u Pojišťovny České spořitelny je v současnosti pojištěno více než čtvrt milionu dětí. Více na www.pojistovnacs.cz.


Tab. 1: Nejčastější hlášené pojistné události dětí v roce 2009

    Pojistné události dětí    Podíl
1.    řezná rána    16 %
2.     podvrtnutý kotník    8 %
3.    pohmoždění ruky    7 %
4.    podvrtnutí prstů    6 %
5.    zlomeniny prstů    6 %
6.    pohmoždění nohy    6 %
7.    zlomenina kosti předloktí    4 %
8.    pohmoždění obličeje    3 %
9.    podvrtnutí zápěstí    3 %
10.    popálení    2 %
Zdroj: interní statistiky Pojišťovny České spořitelny

/tz/

I v období krize roste zájem zákazníků o McDonald´s. Důkazem je skutečnost, že v roce 2009 navštívilo restaurace společnosti přes 60 676 000 zákazníků. To je o 738 000 více než v roce 2008 (59 938 000 zákazníků), což představuje nárůst 1,2 %. McDonald´s tak mohl vykázat v meziročním srovnání i růst tržeb o 2,7 %, a to až na celkové 3 871 091 000 Kč. Firma v současnosti provozuje v České republice 81 restaurací a zaměstnává více než 4 900 zaměstnanců.

TSC-foto-ruzova-vina-3.jpgRůžová vína se těší stále rostoucí oblibě mezi milovníky vína. Produkce růžových vín se v České republice meziročně zvýšila zhruba o jednu třetinu. Na tuto poptávku reagují také Templářské sklepy Čejkovice a aktuálně nabízí celkem 13 tichých a šumivých růžových vín v základní a vyšší řadě. Díky tomu jsou právem označovány za největšího producenta růžových vín v České republice. V letošním roce se vinařské družstvo snaží vzrůstající tendenci prodeje růžových vín zachovat a proto přichází s netradiční kampaní s názvem „Odhal tajemství růžového".

Před rokem se v Rychlebských horách otevřely historicky první stezky pro terénní cyklistiku u nás. K loňským 24 kilometrům má letos přibýt dalších 50 kilometrů a nové infocentrum.
„V současnosti máme v plánu tři nové trasy, o čtvrté se jedná. Letos chceme trasy rozšířit až na délku kolem 80 kilometrů a užijete si na nich jízdu mezi žulovými kameny, suťovými poli i přes brody,“ řekl Pavel Horník z občanského sdružení Rychlebské stezky. První 11 kilometrů nových úseků si cyklisté projedou 1. května u příležitosti Česko-polského festivalu terénní cyklistiky, který zahájí letošní bikerskou sezonu. „Rychlebské stezky rozšiřují turistickou infrastrukturu Jeseníků, žádné jiné hory u nás takové vyžití pro bikery nenabízejí,“ uvedl PhDr. Jan Závěšický, předseda sdružení Jeseníky-Sdružení cestovního ruchu, které spolupracuje na propagaci stezek.  
Terénní stezky kopírují zaniklé lovecké chodníky a pěšiny, některé z nich členové sdružení objevili ve staré německé mapě z roku 1938. Část staré stezky vede po cestě Dr. Weissnera, která byla otevřena před sto lety v roce 1910 a nese jméno svého zakladatele, předsedy Moravskoslezského sudetoněmeckého horského spolku. Vedle původních cest bude součástí stezek i několik nově vybudovaných úseků.
Od vytipování nových tras k jejich otevření pro veřejnost byla dlouhá cesta a stojí za ní měsíce práce členů sdružení a dobrovolníků. Na budování stezek se však podíleli i nezaměstnaní z Úřadu práce v Jeseníku v rámci veřejně prospěšných prací. „Náš velký díky patří také Lesům ČR, které hradily část rekonstrukce a bez jejichž podpory bychom stezky nemohli postavit,“ dodal Pavel Horník.  
Síť stezek naváže na již existující trasu a bude se paprskovitě rozbíhat okolo Černé Vody, povede nad Starou Červenou Vodu, nad obec Vápennou a směrem do Vidnavy. K novým kilometrům navíc přibude také infocentrum s každodenním provozem od 1. května do konce září. V centru si návštěvníci vypůjčí celoodpružená kola Merida, přilby a mohou využít také servisu. „Zvažujeme také půjčovnu navigací a terénních in-line bruslí, takzvaných skike,“ plánuje Horník. 

Jen v loňské podzimní sezoně Rychlebské stezky vyzkoušelo 2500 cyklistů. „Přijíždějí k nám lidé z celé České republiky, stezky však přivádějí k cyklistice také místní obyvatele, začínají jezdit lidé ve středním věku a zejména mladí kluci z okolních vesnic,“ pochvaloval si návštěvnost Pavel Horník.
Vedle Rychlebských hor si vyznavači jízdy v terénu mohou legálně zajezdit pouze v Novém Městě pod Smrkem. Tamější trasa je však velmi lehká a s trochou nadsázky se dá jet i na skládačce. Rychlebské stezky oproti tomu nabízejí skutečný adrenalin pro zkušené řidiče.
Více informací: www.rychlebskestezky.cz

/tz/

euphoria parfum.jpgMuži nakupují na internetu parfémy nejčastěji s cenou do tisíce korun, ženy si dopřávají nákladnější vůně. Vyplývá to ze statistik největší internetové parfumerie Parfemy.cz za první čtvrtletí roku 2010. Z dámských parfémů jsou nejpopulárnější květinové vůně, pánové zase dávají přednost orientálním a citrusovým parfémům.
Muži si z nabídky parfémů světových značek vybírají především vůně, jejichž cena za 100 ml balení nepřekračuje tisíc korun. Nejprodávanější pánskou vůní v e-shopu Parfemy.cz je toaletní voda Boss No. 6 od značky Hugo Boss s cenou 890 Kč. Přestože mezi nejoblíbenějšími dámskými parfémy převládají produkty s cenou vyšší, u žen dlouhodobě nejvíce boduje Eclat D´Arpege od Lanvin Paris v hodnotě 790 Kč. Žebříček bestsellerů prvních tří měsíců letošního roku pak doplňují parfémy Dolce & Gabbana Light Blue za 1 390 Kč a Calvin Klein Euphoria v hodnotě 1 190 Kč.
„Češi jsou ve výběru parfémů konzervativní a často se drží svých oblíbených vůní. Parfém francouzské značky Lanvin se drží na špici prodejnosti již šest let,“ sdělil Daniel Kopecký, ředitel největší tuzemské internetové parfumerie Parfemy.cz. „Prodej populárních parfémů se na internetu nemění ani v závislosti na ročním období. Pro většinu zákazníků je rozhodující cena. Proto lidé masivně nakupují parfémy na internetu, nabízíme jim totiž často až třetinové ceny oproti kamenným parfumeriím,“ doplnil Kopecký.
Z parfémů prodávaných na tuzemském trhu ženy nejčastěji volí jemné květinové vůně. Podle statistik prodeje internetového obchodu Parfemy.cz dokonce 75 % žen preferuje vůně květů. U mužů vedou orientální vůně, které si vybírá 40 % mužské populace. V těsném závěsu jsou citrusové parfémy, jež jsou oblíbené u 36 % mužů. 
„Z parfémů volím spíše kořeněné vůně. Zcela nejraději mám vůně, ve kterých cítím moře nebo jemnou vůni trávy. Zamilovala jsem si vůni od Hermés Un Jardin Sur Le Nil, která oplývá exotickou čistotou,“ prozradila Mahulena Bočanová, tvář e-shopu Parfemy.cz.
Na pultech světových i tuzemských parfumerií je možné vybírat z nepřeberného množství vůní. Podle klasifikace mezinárodně uznávaného domu Haarmann & Reimer lze parfémy rozdělit do šesti základních skupin. Nejrozšířenější jsou květinové vůně, které jsou dominantou ženských parfémů. Parfémy vytvořené z vůní květů mohou mít mnoho dalších příměsí, oblíbené jsou například ovocné esence. Další skupinou parfémů jsou orientální vůně, jež se dále dělí na ambrovité a kořeněné. K tradičním pánským vůním patří citrusové, které v sobě kombinují citrusové silice spolu s bylinnými, zelenými a ovocnými prvky.  V parfumériích lze dále vybírat z chyprových, fougerových a levandulových vůní.


Nejprodávanější dámské parfémy na e-shopu Parfemy.cz
1. Lanvin Paris: Eclat D´Arpege 100 ml - Cena 790,- Kč; Obvyklá cena: 2 499,- Kč
2. Dolce & Gabbana: Light Blue 100 ml - Cena 1 390,- Kč; Obvyklá cena: 2 399,- Kč
3. Calvin Klein: Euphoria 100 ml - Cena 1 190,- Kč; Obvyklá cena: 2 350,- Kč

Nejprodávanější pánské parfémy na e-shopu Parfemy.cz
1. Hugo Boss: Boss No. 6 100 ml - Cena 890,- Kč; Obvyklá cena: 1 899,- Kč
2. Lacoste: Essential 125 ml – Cena 890,- Kč; Obvyklá cena: 1 890,- Kč
3. Hugo Boss: Hugo 150 ml - Cena 990,- Kč; Obvyklá cena: 1 950,- Kč

Aktuální vydání v PDF

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partneři:

cesky_porcelan_75_124 manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_88 2018 yourchance rgb color120
  excellentni zena logo smart press logo mleko vas zdravi2 dandelion98logo klub manazerek 150

Tip Grady

tajemstvi reci tela grada edJoe Navarro

Odhalte skutečné záměry všech lidí, se kterými se potkáte! Nejlepší způsob, jak porozumět svým přátelům, partnerům či kolegům, je naučit se číst řeč těla. S její znalostí dokážete odhalit skutečné záměry a pocity druhých lidí. Ty, které před vámi úmyslně skrývají, i ty, kterých si sami nejsou vědomi.

 

Instagram

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB