Leden

nh_car_200_200 l124161b_800 Kdy je nejlépe přijet s vozem do autoservisu? Rozsvítí se mi nějaká kontrolka, nebo si mě zavolá sám servis?

Otázka návštěvy servisu je pro většinu uživatelů automobilů spíše nepříjemná záležitost. V podstatě se pojí se dvěma pocity:
- zase mě to bude stát peníze
- zase ztratím spoustu času

Bohužel se tomu ale nedá vyhnout. Takže kdy je ten správný čas trpět?

1. Periodický nebo údržbový servis/pravidelná prohlídka
Většina nových automobilů si umí o servis říci sama. Na palubní desce na informačním displeji se objeví nápis service/servis/service check někdy doplněný symbolem klíče. A to právě nastal ten pravý čas. Vězte, že oddalováním návštěvy se cena servisu nesníží a ani neznám případ, kdy by automobil po uplynutí nějaké doby na tomtéž displeji ukázal - dobrá, přemluvil si mě, kašlem na to. Takže svítíme - šup třeba do NH Car, co možná nejdříve. Starší vozy nebo ty, které si o servis samy říci neumí, tak ty mají v záruční knížce nebo v návodu na obsluhu uvedený tak zvaný servisní interval. Například 20 000 km / 1 rok. To v praxi znamená, že když váš vůz ujel od poslední servisní prohlídky právě 20 000 km, tak je čas opět volat a objednat se do servisu. Třeba do NH Car. Stejně byste se měli zachovat, uplynul-li od poslední prohlídky rok a vy jste těch 20 000 km ani nenajeli. Servis je prostě nezbytný.

2. Jiný druh servisních prací
Svítí-li vám na palubní desce nějaká kontrolka a je červené barvy, tak musíte vozidlo zastavit na nejbližším možném místě a nepokračovat v jízdě. Auto nám totiž říká, že má vážnou závadu ohrožující život. Pak nastane stejný kolotoč - telefon nebo mail nebo elektronické objednání do servisu. A je vyřízeno.
Bude-li kontrolka oranžová, s vozidlem se dá jet, ale některé jeho systémy nemusí fungovat správně. Automobil nemusíte okamžitě odstavit, ale do servisu dojet bude třeba. Raději dříve, než později, abyste svému plechovému miláčkovi nepůsobili další traumata. Takže naviděnou třeba v NH Caru!