AndreaAndrea TrčkováK emocím patří vůně. Vyvolávají vzpomínky, podbarvují zážitky, spojují nás s druhými. Jsou jako osobitý podpis, uvádí se v tiskové zprávě, v níž se oznamuje vstup nového parfému na český trh. Prohlížím si lahvičku z čirého skla s oblými rohy. V ní se nachází průsvitná tekutina, jejímž tajemstvím jsou esence sestavené tak, abychom si mohly my, ženy, užívat parfém francouzské kosmetické značky GERnétic do sytosti. Ano, Laboratoře GERnétic, které vyrábějí pěsticí kosmetiku určenou především pro salónní a domácí péči o obličej i celé tělo, se odhodlal proniknout také do sfér, kde, jak se často tvrdí, jsou karty již dávno rozdané. Jak je však vidět, L’Exquis, tak se totiž parfémová voda jmenuje, těmito kartami může určitě ještě zamíchat. O tom, co tento krok pro značku znamená, jsem hovořila s Ing. Andreou Trčkovou, výkonnou ředitelkou zastoupení značky GERnétic pro český a slovenský trh:

Co chtěl tímto počinem GERnétic sdělit?

Dnešním požadavkem spotřebitelů je především vyjít takříkajíc z davu a pomocí vůně zdůraznit svou jedinečnost, individualitu. Žádají autenticitu, originalitu, chrání svou intimitu a pracují s ní zároveň. Proto se v parfumérském světě zrodilo odvětví niche vůní. Jejich základ tvoří vysoce kvalitní ingredience, vyrábí se v malých sériích, často v rodinných parfumérských či kosmetických podnicích s věhlasnou tradicí v oboru. A my jsme velice rádi, že se mezi ně nyní řadí i GERnétic. Cílem tedy bylo dát těm, kteří užívají naše přípravky, další přidanou hodnotu, podpořit vztah, nabídnout něco osobitého.

Jak si to přesně v tomto případě před­stavit?

Niche vůně tvoří značky, které nechtějí následovat trendy. Uchovávají si ve svém jádru určitou auru tajemství a výjimečnosti. Nejde však jen o kompozici výsledného produktu. Výrobci si pečlivě vybírají, kde budou jejich výrobky k dostání a jakým způsobem budou prezentovány. Účelem není zalíbit se masám, ale najít dokonalé spojení persony a parfému. Předávají tak nositelkám a nositelům hlubší poselství, vytváří svým rukopisem v jejich životě novou příběhovou linku. Parfému L’Exquis dala vzniknout touha přenést mimořádnou podstatu produktů GERnétic dál, mimo hranice pečující kosmetiky.

Znamená to, že se budou používat i v salónech?

Zcela určitě. Tato nová vůně skvěle doplní nebo uzavře rituál krásy, který klientka podstoupí v salónu. Umocní zážitek z procedury, vytvoří elegantní, a tak trochu rozvernou tečku za celým prožitkem plným relaxace a příjemných pocitů. Bude v podvědomí ženy celý den, prodlouží hezké pocity, což je velmi podstatné. Navodí pohodu. V dnešním uspěchaném světě je to víc než žádoucí. A jak víme z prvních ohlasů, velmi vítané a oceňované.

Je čich člověka opravdu tak významný smysl, jak se o něm tvrdí?

Možná ještě významnější. Ne nadarmo se říká, když se člověku něco nelíbí nebo mu to není po chuti, že mu to nevoní. Kosmetické procedury jsou pro ženy zónou odpočinku, relaxace a osvěžení, vonná kompozice jim zážitek umocní a zpřítomní, dodá pocit vyrovnanosti, a do duše přivede i trošky klidu, po němž všechny tolik voláme. Čich dokáže více než zrak nebo sluch. Vůně podtrhují naše vyzařování a jsou hodnotným nástrojem komunikace. Umí zcela proměnit náladu, je to dimenze, jež nezná hranic.

O čem parfém GERnétic tedy je, jak jej definovat?

 M1A1061Charakter parfémové vody lze popsat jako kombinaci květinových, citrusových a mořských akordů. Na pokožce se postupně rozvíjí a mění svůj charakter. Nejprve se rozezní svrchní svěží vitalizující tóny limetky, která dodává kompozici na pikantnosti. Je následována srdcem z levandule, bohatého květinově vodního aroma lotusu a povzbuzující hry mořských tónů. V základu vůně se mísí cedrové dřevo a smyslně živočišné bílé pižmo. Myslím, že je to velmi ojedinělá sestava, která dokáže působit až magicky.

Podle čeho volil výrobce název?

Přeloženo do jazyka českého by mělo pojmenování vyjadřovat vybraný, jemný, rafinovaný, znamenitý, nevšední, mimořádný, vyvolávající skvostné dojmy, mající své kouzlo. Z toho je znát, že jde opravdu o jedinečnou záležitost a ojedinělý výrobek. Prezidentka GERnétic Mme Ana Laporte jej nazvala vůní jejího života (Le parfum de ma vie), a to se stalo také mottem tohoto parfému.

Dokážete už nyní „předpovědět“ úspěch novinky?

Věřím, že se parfémová voda L’Exquis stane oblíbenou vůní většiny klientek, které používají přípravky GERnétic, a možná díky ní objeví tuto výjimečnou kosmetiku i ty nové, které upřednostňují originalitu. Z prvních čísel se ukazuje, že bude jedním z letošních bestsellerů.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi