Interier_postava_02.jpgDříve jsem byla klikařka, teď jsem i hadrářka, řekla s notnou nadsázkou Ing. Jana Erbová, majitelka firmy AC-T servis, spol. s r.o., na nedávné tiskové konferenci v Praze u příležitosti dalšího ročníku soutěže Ocenění českých podnikatelek, v níž loni získala první místo v kategorii velkých společností. Přezdívkou klikařka charakterizovala to, s čím její firma začínala – byl to velkoobchod s dveřním kováním. Tomu zůstala s manželem Martinem Erbou věrná dodnes, ale přibrala další významné specializace. Jsou to švédské pracovní oděvy pro profesionály Snickers Workwear a značkové švédské nářadí Hultafors Tools. Pro tyto značky získala společnost statut výhradního zastoupení pro český a slovenský trh. A tak podle oděvů přezdívá sama sobě hadrářka. Nemyslí to hanlivě, ba naopak. Čas od času si právě tímto pojmenováním a zlehčováním odfiltruje stres, který takový business přece jen s sebou nese, chcete-li být jedničky a dělat čest značkám, jež si to zaslouží.

Kliky – to je velkoobchod. Nářadí, obuv a oděvy, to je jiné, provozujete i maloobchod. Každý směr pracuje na jiném principu. Bylo těžké se zorientovat?

Neřekla bych, že to bylo složité, spíše změna představovala pohled na prodej z opačného konce. Hodně jsme se při tom naučili, poznali jsme, jak funguje praxe, kterou jsme ještě před pár lety tolik nevnímali. Věděli jsme, že toto zboží si zaslouží precizní způsob prezentace a prodeje proškoleným personálem.

Proč jste se rozhodla právě pro tyto značky?

Dílem to byla náhoda, dílem příležitost, hozená rukavice, od všeho kousek. Od začátku našeho podnikání jsme s manželem sami budovali vlastní značku. Nikdo nás nepodporoval, nikdo nezasahoval. Spolupracujeme s řadou interiérových firem, s výrobci dveří, řemeslníky, těmi, kdo profi oděvy prostě potřebují. Časem jsme měli možnost jim nabídnout nejen dveřní kování a další výrobky ze sortimentu kovo. Využili jsme toho, mělo to logiku. A proč uvedené značky? Mají jedno společné – cílí na stejného zákazníka, jsou špičkami v oboru, věříme jim, jsou výsledkem významných inovací a patentů, a také dbají na prvotřídní kvalitu a ochranu zdraví. To nás oslovilo. Nakupujeme přímo od výrobce, se kterým se navíc výborně spolupracuje, a už to samo o sobě je velmi motivační. Nově tedy zastupujeme cizí značku a patříme do velké rodiny.

Pracovní oděvy pro řemeslníky je dnes sofistikovaný obor, který nabízí řešení nejen pro muže...

Převážná část sortimentu patří drsnější polovině lidstva, ale v nabídce se najdou oděvy či doplňky určené přímo ženám. Navíc – řada klientů a klientek si je pořizuje i pro volnočasové aktivity, třeba pro určité druhy sportu nebo práci na zahradě či na stavbě vlastního rodinného domku. Jsou široce využitelné a ohlasy na ně máme naprosto úžasné.

Jak to vlastně se Snickers workwear začalo?

Každá značka má svůj příběh. Ten o Snickers je příběhem švédského elektrikáře Matti Viio a roku 1975. Uvědomil si, že ho v práci zdržuje, nemá-li po ruce nářadí, které potřebuje, a že tím pádem vydělá méně, čas promrhá shýbáním se, podáváním, hledáním. Začal o tom přemýšlet. Jako první přišly na řadu kalhoty. Jak následující měsíce ukázaly, byly kouzelné. Vynálezce si díky jejich funkčnosti vydělal v úkolové mzdě o třetinu více než kolegové. Kalhoty mu poté, co ho různí krejčí s posměšky odmítali, ušila kamarádka.

To jsou souvislosti, které se dnes zdají jako samozřejmost. Jenže – někdo s takovou úvahou musel přijít první...

A o tom to je. Byl to začátek revoluce v navrhování oděvů pro řemeslníky, které poskytují bezpečnost, funkčnost i příjemný pocit, netísní, mají dostatek „úložných prostor“, a ještě dotvářejí image chlapa. Tradice tedy byla založena a Snickers Workwear se stal průkopníkem v oboru. Profesionální oděvy vyvíjí značka celých 40 let. Jde o oblečení, na které se řemeslníci mohou plně spolehnut. Má nejrůznější šikovná řešení, ať jde o vynikající střihy, komfort v používání, ochranu zdraví při práci. Dnes je Snickers workwear mezinárodně uznávanou značkou, která patří do Hultafors Group, má vlastní zastoupení v 15 zemích a v dalších 11 využívá exportního partnera, náleží k jedné z předních firem uvedeného zaměření. V USA však z důvodů ochrany duševního vlastnictví působí pod jinou ochrannou známkou, a to Skillers Workwear.

Co je na oděvech a ochranných pomůckách opravdu výjimečné?

Prakticky všechno! Především jsou výsledkem dlouhodobého testování a přizpůsobování skutečným potřebám jejich uživatelů. Zohledňují typ práce, ale i prostředí, ve kterém člověk pracuje. Jsou používány perfektní trvanlivé materiály, které jsou lehké a prodyšné, přitom třeba i větru či voděodolné. Oděvy z nich jsou šité tak, aby neomezovaly v pohybu v jakékoli pozici. Vlajkovou lodí značky jsou bezesporu kalhoty. Šijí se s pouzdrovými kapsami nebo bez, jsou opatřeny vsazeným sedem, vzadu mají široké poutko na opasek, konce nohavic a oblast kolen je chráněna mimořádně odolným materiálem. Na kolenou jsou zároveň umístěny patentované polohovatelné kapsy pro kolenní chrániče. Celkový výčet by byl příliš dlouhý, vždyť jen kalhoty mají více než 50 chytrých vychytávek. Přijďte si je vyzkoušet do některé z našich prodejen.

Kde mohou tedy zájemci z České republiky toto oblečení nakoupit?

Jednak přes naše webové stránky www.profi-odevy.cz, ale samozřejmě rovněž v prodejnách v Brně a Ostravě, v Praze 10 i tady u nás, v sídle AC-T servis v Praze 9. Účastníme se také řady výstav a rozmanitých akcí. Do dalšího rozvoje značky chystáme značné investice, o všech novinkách budeme včas informovat. Těšíme se na to.

ptala se Eva Brixi