Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry vychází vstříc vietnamským maloobchodníkům a zprovoznil svou službu m-objednávka v jejich mateřštině. Na celkovém objemu prodejů velkoobchodu se vietnamští zákazníci podílejí 8 %. M-objednávka je internetový nástroj, jenž slouží k objednávání zboží on-line a jeho následnému dodání rozvážkovou službou MAKRO Distribuce. V současnosti si 54 % všech zákazníků MAKRO Distribuce objednává zboží právě prostřednictvím m-objednávky.

Zákaznická skupina nezávislých maloobchodníků tvoří přibližně třetinu prodejů velkoobchodního řetězce MAKRO, z toho podíl vietnamských zákazníků představuje asi 23 %. Během prvních tří měsíců letošního roku zaznamenal velkoobchod MAKRO ve srovnání s rokem 2012 nárůst prodejů ve skupině vietnamských maloobchodníků o 14 %.

„Během posledních tří let zájem vietnamských zákazníků o služby velkoobchodu MAKRO roste. V rámci zkvalitňování služeb právě pro tuto skupinu zákazníků jsme například rozšířili náš tým o vietnamské kolegy v různých odděleních a zprovoznění služby m-objednávka v jejich rodném jazyce je dalším krokem k jejich spokojeným nákupům u nás," říká Romana Nýdrle, ředitelka komunikace společnosti MAKRO Cash & Carry.

M-objednávka je internetový nástroj pro objednávání zboží on-line, který je určen výhradně zákazníkům, kteří využívají rozvážkovou službu MAKRO Distribuce. Zákazníkům tato služba přináší rychlejší a přesnější objednávání zboží, přehled téměř o celém sortimentu MAKRO/METRO, přesnější indikaci cen objednávaného zboží, dále lepší orientaci v tom, co právě je/není skladem na konkrétní prodejně, přehlednou historii jejich on-linových objednávek a další benefity, které obecně internetové nakupování přináší.

Pro zajímavost uvádíme, že překlady textů do vietnamštiny nejsou tak jednoduché, jako například do angličtiny nebo slovenštiny. „Skladba a tvorba výrazů je natolik odlišná od evropských jazyků, že se i jednoduchý dvouslovný výraz typu „Můj účet" dá přeložit šesti různými způsoby," popisuje úskalí transformace webových stránek služby m-objednávka Josef Suchánek, e-commerce manager společnosti MAKRO.

***

METRO Cash & Carry je zastoupeno 700 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 29 zemích. Společnost, která zaměstnává více než 120 000 lidí, dosáhla v roce 2012 tržeb 32 miliard €. METRO Cash
& Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2012 dosáhla skupina METRO tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 280 000 lidí a provozuje přes 2 200 prodejen ve 32 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: METRO/MAKRO Cash & Carry - mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn - evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.
Pro více informací prosím navštivte: www.metrogroup.de.

V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu DRIVE IN. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které vedle nabídky sortimentu na míru podporuje i nadstavbovými službami.
Více na www.makro.cz.

(tz)