Kavárna 2.jpgStudent Agency, největší český autobusový dopravce na dálkových linkách, otevřel zrekonstruovanou internetovou kavárnu na autobusovém nádraží v Praze Florenci. Prostory byly uzavřeny týden, od 12. ledna 2013 do rána 18. ledna 2013. Do přestavby kavárny společnost investovala statisíce korun.

„Prostory jsme vybavili novým moderním nábytkem, nové jsou i výkonnější počítače s rychlým připojením k internetu. S tím souvisí i rychlejší připojení za pomoci technologie WiFi. Rekonstrukcí prošly i toalety, nová je klimatizace, koberce a výmalba," vyjmenovala Zuzana Komínková, manažerka autobusové dopravy Student Agency s tím, že hlavním účelem oprav bylo zpříjemnit prostředí pro čekání klientů na spoj Student Agency Express. „Navíc si slibujeme, že nová kavárna přiláká ještě více cestujících i přes to, že je návštěvnost velmi vysoká," dodala.

V internetové kavárně Student Agency na zákazníky čekají teplé nápoje (cappuccino, káva, čaj, čokoláda) a připojení k internetu zdarma. Dále je zde možnost zakoupit chlazené nebo využít službu černobílého tisku. Cena za vytištění jednoho listu A4 je dvě koruny.

Otevírací doba internetové kavárny Praha - Florenc: Pondělí - Neděle 5:30 - 22:20.

Autobusy Student Agency cestovalo v roce 2012 na pravidelných linkách 5 milionů cestujících
Pět milionů cestujících oproti 4,5 milionu v roce 2011 přepravily žluté autobusy Student Agency na pravidelných vnitrostátních a mezinárodních linkách v roce 2012. V meziročním srovnání tak počet cestujících využívající služeb pravidelných linek Student Agency rostl dohromady o více než devět procent (9%), podle vnitrostátního a mezinárodního rozdělení následovně:

Vnitrostátní doprava Mezinárodní doprava

Rok 2011 3,87 mil. 0,7 mil.
Rok 2012 4,09 mil. 0,91 mil.

Meziroční nárůst 8% 11,65 %

Z linek, které byly provozovány po celou dobu v letech 2011 i 2012, vykázaly největší meziroční přírůstek cestujících linky: Brno - Ostrava (nárůst na čtyřnásobek), Praha - Český Krumlov (nárůst o 34%) a Praha - Karlovy Vary - Cheb (nárůst o 2,8%). Stejnou popularitu, jako v roce 2011, si zachovala linka Praha - Plzeň, kde autobusy Student Agency využilo přibližně 0,78 mil. cestujících. Na lince Praha - Brno cestovalo v roce 2012 více než jeden milion cestujících, což je o 6,8 procenta více než v roce 2011. Nárůst o 17% byl zaznamenán i na lince z Prahy do Liberce a to díky nasazení autobusů s konceptem Fun and Relax. Úspěšná je i linka Olomouc - Zlín, která navazuje na vlaky RegioJet. Vykázala více než osminásobný nárůst oproti roku 2011.

Do roku 2013 vjíždíme s novými autobusy
Na přelomu roku Student Agency nakoupilo patnáct nových autobusů, většinu z nich s konceptem Fun and Relax. Vozy jsou postaveny na podvozkových šasi výrobců Volvo a Scania, karoserie a interiér pochází z dílen společnosti Irizar. Vybavení Fun and Relax přináší možnost individuální zábavy podle přání a požadavků zákazníka. Sedadlo každého autobusu je vybaveno individuální dotykovou obrazovkou a rozšiřuje tak nové možnosti zábavy během cestování. Samozřejmostí jsou elektrické zásuvky. Autokary s konceptem Fun and Relax jezdí na linkách z Prahy do Liberce, Brna, Vídně, Mnichova a Liberce.

(tz)