Logo Hvezda GERnetic Cesko 2021Již potřetí firma LK SERVIS, zastoupení francouzské kosmetické značky GERnétic pro ČR a SR, vyhlásila soutěž Hvězda GERnétic Česko a Hviezda GERnétic Slovensko. Posláním klání je podporovat kosmetičky pracující se značkou GERnétic v jejich podnikání a profesním rozvoji. Slavnostní předávání cen se uskutečnilo 21. září v Praze jako součást oslavy 25. výročí značky na českém trhu.

Letošní ročník byl výjimečný, protože byl součástí oslav čtvrtstoletí působení GERnétic v Čes­ké republice. „Pamatuji si jako dnes, kdy jsme podepisovali smlouvu o zastoupení se zakladatelem GERnétic Dr. Albertem Laportem. Od té doby budujeme renomé této výjimečné kosmetiky tak, aby to byla pocta její filozofii. Celých pětadvacet let se stále držíme hodnot jako přirozená krása, sebevědomí, zdraví, radost a životní rovnováha – činíme z nich životní styl. Rozvíjíme je v dynamickém světě. Pro naše klienty představují jistotu, na niž se mohou spolehnout. To by však nikdy nebylo možné bez našich kosmetiček a spolupracovníků. V rodině GERnétic máme nesmírně šikovné podnikatelky, které si ocenění zaslouží. Jsou příkladem a inspirací nejen pro kolegyně, ale také pro nás. A s touto myšlenkou soutěž před pěti lety vznikla,“ vzpomenul Mgr. Ladislav Kavan, majitel LK SERVIS, hlavní porotce soutěže Hvězda/Hviezda GERnétic.

Soutěž Hvězda GERnétic Česko a Hviezda GERnétic Slovensko se odehrává jednou za dva roky a reflektuje aktuální trendy v malém podnikání i vysoké nároky na odbornost pracovníků v oblasti kosmetických služeb. Adeptky podstupují tříkolové hodnocení, které sleduje nejrůznější aspekty jejich práce – od motivace přes odborné znalosti a jejich aplikaci, kreativitu, zázemí salónů až po dovednosti komunikační. „Znalosti, podnikavost, elán, laskavost a proklientský přístup jsou základem zážitků GERnétic, zážitků, kdy se klienti skutečně oddají relaxaci během našich procedur, a pociťují, že se nacházejí v těch správných rukou, v péči odbornic, kterým mohou plně důvěřovat. Jsem ráda, že jsou naše Gerneticienne sebevědomé a nebojí se jít naproti nejen výzvám, jako je tato soutěž, ale také svým snům, ačkoli to vyžaduje mnohdy obrovské nasazení,“ podotkla Alena Kimlová, hlavní firemní kosmetička a školitelka GERnétic, odborná porotkyně soutěže Hvězda/Hviezda GERnétic.

Koronavirová krize byla pro živnostníky v oblasti osobní péče tvrdou zkouškou. Třetí ročník soutěže Hvězda GERnétic Česko a Hviezda GERnétic Slovensko se tak zaměřil také na to, jak se podařilo podnikatelkám tuto složitou dobu překonat. „Tématem budoucnosti je odolnost ve všech svých podobách. A to je také jeden z dalších důvodů, proč bylo důležité soutěž neodkládat. Náročné období, které službám připravila koronavirová pandemie, naše Gerneticienne překonávaly s obrovskou odvahou, vervou, optimizmem. Byly velmi kreativní a naučily se pracovat zcela novým způsobem, aby svým klientkám zůstaly nablízku přesto, že salóny byly uzavřené,“ vyzdvihla Ing. Andrea Trčková, výkonná ředitelka značky GERnétic pro ČR a SR, hlavní porotkyně soutěže Hvězda/Hviezda GERnétic.

A jak samy Gerneticienne soutěž vnímají? Na to odpověděla Ing. Mgr. Slávka Gajarská, majitelka Partnerského salónu GERnétic v Trnavě, oceněná v kategorii Příklady dobré praxe s podtitulem Změna v mém salónu znamená úspěch: „Z môjho pohľadu bude tohtoročná Hviezda GERnétic veľkým hnacím motorom pre kozmetičky, ktoré svoju prácu neopustili a denne bojujú o svoje zákazníčky. Covid-19 priniesol nové momenty aj v našej práci, nové výzvy, ale aj nové brzdy. Práve teraz je zviditeľnenie veľmi dôležité pre ďalší chod našich salónov.“

Co kosmetičkám pomáhalo překonávat náročné období pandemie, shrnula Mgr. Iva Kleinerová, která vlastní Partnerský salón GERnétic v Hradci Králové a ocenění získala v kategorii Příklady dobré praxe s podtitulem Změna v mém salónu znamená úspěch: „Kontakt a konzultace s klientkami byly pro mě světlem na konci tunelu. Poskytovat péči alespoň takto, bylo pro mě důležité. S klientkami jsme se mohly povzbudit a motivovat. Velmi se to zúročilo na startu při otevření salónů. Bylo pak jednoduché navázat a začít tam, kde jsme skončily. Byl to prostor si věci dopředu promyslet, připravit se, dohledat, nastudovat, a vědomosti tak prohloubit a provázat.“

Gerneticienne v roce 2020 a 2021 hledaly nové formy komunikace se širokou veřejností. V jejich praxi se na vzestup dostaly sociální sítě. Přínos hodnotí Sylvia Šulíková, majitelka kosmetického salónu v Bratislavě, která ze soutěže vzešla jako Absolutní vítězka pro Slovensko a ovládla rovněž kategorii Komunikace salónu s podtitulem Vím, jak na to, abych byla vidět: „Do povedomia verejnosti sa dostávam hlavne cez Instagram, Facebook, ale aj cez média. Prednedávnom som sa umiestnila aj v súťaži krásy Miss Slovensko 2021, ktorá mi pomohla zviditeľniť moje podnikanie aj salón. Klientela mi veľmi narástla a už teraz mám veľmi veľa nových a spokojných zákazníkov. Dnešný svet internetu neuveriteľne pomáha ľuďom, ktorí podnikajú, pretože ich 90 % už trávi svoj čas na telefóne. Je to skvelá príležitosť využiť sociálne siete vo svoj prospech.“

Podle Michaely Roháčkové, Absolutní vítězky soutěže pro ČR, která provozuje Partnerský salón GERnétic ve Velkém Přítočně na Kladensku, bylo klíčem k udržení přízně klientek posilování vzájemných vztahů hřejivým slovem: „Po celou dobu koronaviru jsem s nimi byla v kontaktu. Každé jsem psala osobní zprávu a zajímala se, jak se jí daří. Zároveň jsme pravidelně konzultovaly stav pleti, dostatek přípravků a jejich doplňování pro domácí péči. Neustále jsme také každý měsíc posouvaly termíny návštěvy salónu s nadějí, že bude lépe. Moje klientky jsou báječné a všechny se mi vrátily. Troufám si říct, že zlá doba prověřila a posílila naše vztahy.“

Struktura soutěže a počet ocenění je stejný pro Českou i Slovenskou republiku. Ceny byly uděleny ve čtyřech specifických kategoriích, dále byly vyhlášeny Absolutní vítězky a předány byly rovněž Mimořádné ceny za přínos pro kosmetiku GERnétic. Rozšířily se také řady Gerneticienne, které vstoupily do Síně slávy GERnétic jak za Česko, tak Slovensko.

(tz)