Jolana KolaříkováJolana KolaříkováPro řadu podniků a firem je společenská odpovědnost standardní součástí řídicích procesů a firemní kultury. Odpovědné chování je jim zcela vlastní, přirozené. A mohou jít příkladem ostatním. Českou podnikatelskou pojišťovnu organizace Byznys pro společnost, která oceňuje nejzajímavější aktivity v oblasti trvalého a odpovědného podnikání, vyhodnotila v letošním roce mezi nejlepšími v kategorii „Největší podíl zapojených zaměstnanců“. Kromě běžných aktivit se zaměřuje také na odborné dobrovolnictví. Na toto téma jsme hovořili s ředitelkou marketingu a public relations této pojišťovny Jolanou Kolaříkovou:

Proč se Česká podnikatelská pojišťovna zapojuje do programu firemního dobrovolnictví a proč zrovna i do odborného dobrovolnictví?

Firemní dobrovolnictví je pro nás skvělou příležitostí, jak finančně i jinak pomoci tam, kde je to potřeba, a zároveň zapojit zaměstnance do CSR projektů naší společnosti. Je dobré si občas odpočinout od kanceláře a běžných činností a pustit se třeba do fyzické pomoci, která má navíc okamžitý efekt. Pracujeme týmově a každý rok se víc a víc našich lidí zapojuje do takových dobrovolnických aktivit. A v odborném dobrovolnictví zase můžeme předávat naše know-how v oblastech, které jsou pro nás denním chlebem.

Co firemní dobrovolnictví přináší zaměstnancům a co pojišťovně?

Každý se ve své práci a životě občas potýká s rutinou. Firemní dobrovolnictví dává našim zaměstnancům možnost dostat se do prostředí, do kterého nemají šanci se v běžném životě podívat. Zároveň mají příležitost seznámit se s činnostmi a provozem neziskového sektoru, který je zcela odlišný od toho klasického korporátního prostředí. Pomáhat druhým má smysl. A je také základním prvkem občanské společnosti, ale i důležitým principem pojišťovnictví.

Zapojujete se i vy osobně?

Já dobrovolničím velmi ráda! Se svým týmem jsme si z toho udělali pravidelný teambuilding, skvělou a inspirativní akci, ať pomáháme v dětských domovech, nebo v domovech seniorů. Je důležité si připomínat, že ne každý má nebo měl to štěstí, aby mohl vyrůstat ve funkční rodině nebo strávit své stáří se svými blízkými. Vánoce jsou takříkajíc za dveřmi, osobně smysl těchto svátků vidím také v tom, že bychom se měli snažit myslet na druhé. Vánoce mohou být dobrým startem, ale lepší je pomáhat dlouhodobě.

Nacházíme se také opět v náročném období v souvislosti s koronavirovou pandemií. Když osobní kontakt kvůli karanténě není možný, jak pomáháte v tomto čase?

Je zcela přirozené, že se opět snažíme pomoci. Jako ostatně všichni. Každoročně se management naší společnosti účastní dobrovolnického dne. Letošní listopad jsme se chystali pomáhat v Palatě – domovu pro zrakově postižené seniory na pražském Smíchově. Vzhledem k tomu, že fyzická pomoc aktuálně není možná, věnovali jsme Palatě finanční dar na zakoupení speciální zdravotnické pomůcky, vakového zvedáku pro přenášení ležících klientů při provádění hygieny. Jakmile to ale situace umožní, rádi se do Palaty znovu vydáme i osobně, jelikož tato forma pomoci je pro nás také velmi důležitá.

Přispěli jste také formou materiální pomoci?

Obratem jsme zareagovali na výzvu o pomoc a pro neziskové organizace jsme připravili balíčky hygienických potřeb, které jsme poslali Azylovému domu pro ženy a matky s dětmi
ve Vsetíně a Nemocnici Milosrdných sester sv. Karla Boromejského v Praze. Zapojili jsme se rovněž do členské výzvy, kterou vyhlásila Byznys pro společnost, s kterou dlouhodobě spolupracujeme. V rámci inciativy „Zapojím se z domova“ jsme zajistili ochranné pomůcky do regionálních sociálních zařízení, která mají plné ruce práce s povinným testováním a největší počty nakažených bojujících s nemocí covid-19.

Vím, že pečujete také o vaše hendikepované klienty se sluchovým postižením...

Ano, připojili jsme se ke společnostem, které uvádějí diverzitu do praxe. Na naší klientské lince od listopadu nabízíme službu přepisu mluvené komunikace do psané pro osoby se sluchovým hendikepem. Hlas klienta se sluchovým postižením slyší operátor infolinky klasicky v telefonu a hlas operátora simultánně přepisuje profesionální přepisovatel. Přepisovaný text se v reálném čase zobrazuje na určené webové stránce. Online přepis nezpomaluje vyřízení hovoru a pro operátora linky vše probíhá jako při běžném hovoru bez potřeby jakýchkoli technických změn či požadavků. Pro volajícího je toto volání zdarma.

ptal se Pavel Kačer

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP)

Již 25 let ČPP svým klientům poskytuje komplexní služby v oblasti životního a neživotního pojištění. Patří do top desítky největších pojišťoven v ČR a s více než miliónem pojištěných vozidel je dlouhodobě trojkou na trhu v povinném ručení. Aktuálně spravuje více než dva milióny smluv a její služby využívá přes jeden milión klientů. ČPP je součástí
Vienna Insurance Group.