Oli1316Olga StanleySíť drogerií ROSSMANN spouští vlastní nový charitativní projekt s názvem KDE SRDCE POMÁHÁ, díky němuž podá pomocnou ruku lidem v aktuální nelehké situaci. Zaměří se mimo jiné na seniory, lidi v nouzi či hendikepované děti. ROSSMANN tak představuje zcela nový koncept společenské odpovědnosti, ve kterém plynule naváže na charitativní kampaň Dejme úsměv dětem, ve které bylo od roku 2009 přerozděleno ohroženým dětem více než 57 milionů korun. První vlna projektu začala 15. dubna a bude trvat do 15. června 2020. Oč přesně půjde, na to jsem se zeptala Mgr. Olgy Stanley, manažerky komunikace ROSSMANN, spol. s r.o.:

Všechny vaše dosavadní projekty byly tvořeny vždy s velkým emocionálním podtextem. Půjdete ve stejných šlépějích i tentokrát?

Určitě ano. Naše společnost se angažuje v prospěšných aktivitách dlouhodobě. Nyní jsme se rozhodli, že uzrál čas na to, abychom naši činnost posunuli dále. Vše, co děláme, děláme opravdu srdcem – vždy s ohledem na společnost a prostředí, ve kterém žijeme. V rámci charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ tak budeme pravidelně pomáhat nejen dětem, ale i těm, kteří se ocitli v sociální nebo materiální nouzi, ať už jde o rodiče samoživitele, seniory, či hendikepované.

Pomoci tam, kde je to potřeba, může kdokoliv. Jak na to půjde-te vy?

Každý zákazník bude moci přispět svými nevyužitými body z věrnostního programu ROSSMANN CLUB na příběh, který ho osloví nejvíce. Nakupující tak sami ovlivní, kolik a kam poputuje finančních prostředků. První vlna charitativního projektu se zaměřuje na aktuální problémy ve společnosti v souvislosti s pandemií COVID-19.

Chcete poskytnout drogistické zboží pro lidi v nouzi – není to pro vás příliš velká zátěž?

Jarní Sbírka potravin 2020, do které se ROSSMANN každoročně zapojuje, se sice z důvodu nouzového stavu nekoná, potřeba drogerie a potravin však narůstá, a pomoc je tudíž více než naléhavá. Ve spolupráci s Čes­kou federací potravinových bank mohou zájemci podpořit pořízení drogistických produktů právě pro lidi v nouzi. A jestli je to zátěž, nebo ne? Je to pro nás především jedna z cest, jak pomoci, a to je velmi motivační. Pomáhat potřebným je součást naší firemní kultury.

Nabídli jste pomoc i seniorům. Co všechno si pod tím můžeme představit?

Jde o přístup zákazníků k této skupině obyvatel. Mohou této ohrožené skupině vyjít vstříc tak, že svými hlasy podpoří Centrum Elpida, které se soustředí nejen na vzdělání a odbornou psychosociální podporu, ale zajišťuje také bezplatnou telefonickou linku, která seniorům ulehčuje orientaci v krizové situaci a obstarává osobní dobrovolnickou pomoc.

Stranou vaší pozornosti nezůstaly ani sportovní aktivity...

Klicovy vizualVe spolupráci s Nadačním fondem KlaPeto lze podpořit cestu za dětským snem. Filip je čtrnáctiletý nadšený parahokejista, kterému museli lékaři v dětství amputovat obě nohy pod kolenem. Jeho velkým snem je být profesionálním sportovcem. K tomu však potřebuje sportovní protézy, jejichž pořízení stojí cca 250 000 Kč a nehradí je pojišťovna. I do této aktivity se mohou naši kupující zapojit.

Tím ale vaše úsilí nekončí...

První vlna hlasování probíhá, jak jsem již naznačila, od 15. dubna a potrvá do 15. června 2020. Projekt je však součástí dlouhodobé strategie, která propojuje charitativní činnost s dalšími aktivitami společnosti a je napojena na celkovou komunikaci značky ROSSMANN. A život je krásnější.
Více informací je k dispozici na webu www.rossmann.cz/pomahame a na sociálních sítích ROSSMANN Čes­ká republika.

Co byste si přála vy osobně, aby projekt přinesl?

Jednoznačně to, aby charitativní projekt KDE SRDCE POMÁHÁ byl úspěšným a mohli jsme společně s našimi zákazníky pomáhat tam, kde je to nejvíce třeba. A dalším přáním je i to, aby ti, kteří naši pomoc potřebují, dostali naději, že na zvládání složitých životních situací nejsou sami. A že na každý problém je možné hledat řešení.

za rozhovor poděkovala
Eva Brixi