Šunčičky i klobásky, koláče i chléb, sýry, med, marmelády, oříšky v čokoládě nebo vajíčka na nesčetně způsobů, pivo, mošty, dortíky, paštičky, káva a zeleninové saláty, a to jsem nevyjmenovala ani třetinu dobrot, které již řadu let patří k soutěži Česká chuťovka. Oceňování českých výrobců potravin se odehraje letos na půdě pražského Senátu 20. října. Jedním z významných partnerů je Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s. Předsedkyně představenstva a obchodní ředitelka Ing. Vladimíra Ondráková má k přehlídce uchvacujích českých receptur vřelý vztah:

Zdánlivě odlišné obory: výrobci potravin a pojišťovna. Co vás spojilo v souvislosti s českou chuťovkou?

Spolupráce vyplynula především proto, že jak Hasičská vzájemná pojišťovna, tak i Česká chuťovka si zakládají právě na spojení dvou ryze českých subjektů, a tím podporují českého ducha v obou oborech, tedy v pojišťovnictví i potravinářském průmyslu.

Když jste na letošní první tiskové konferenci k tomuto projektu hovořila, a vysvětlovala, že fandíte všemu, co je české, jistě jste měla na mysli i naše producenty potravin. Čeho si na nich vážíte nejvíce?

Již v loňském ročníku České chuťovky jsem měla tu čest se s některými z nich osobně seznámit, a musím říci, že kromě toho, že jsou to velmi milí a pracovití lidé a nabízejí nám stoprocentní kvalitní české chuťovky, je na nich navíc vidět, že to vše dělají s velkou radostí a pokorou.

Hasičská vzájemná pojišťovna je také ryze česká firma. Jaké to má benefity?

Naším cílem a snahou je propojovat se s českými spolupracujícími subjekty a partnery, a tím udržet „českého ducha“ i v oboru pojišťovnictví. Zisk zůstává českému akcionáři. Věřím, že obchodního úspěchu posledních let si akcionáři váží. Určitě pak právě dobrovolní hasiči (akcionáři) vždy patřili mezi dobré sousedy, byli ochotni pomáhat a samozřejmě mají vlastní zkušenosti, jak „chutnají“ pojistná nebezpečí. To nás velmi výrazně inspiruje nejen při tvorbě pojistných produktů, ale i při likvidaci pojistných událostí a samozřejmě i při propagaci protipožární prevence.

Na letošní Českou chuťovku se chystáte s určitou nabídkou pro zúčastněné firmy a firmičky. Co bude podstatou?

Letošním účastníkům soutěže nabízíme slevové zvýhodnění jak pro soukromé potřeby, tak i pro pojištění jejich podnikatelských aktivit. Konkrétně 10% slevu na pojištění soukromého majetku, odpovědnosti a pojištění úrazu, a pěti nejlépe hodnoceným účastníkům bude poskytnuta dle umístění 10–50% sleva na pojištění podnikatelských rizik novým produktem FORTEL.

Sortiment pekařů, cukrářů, uzenářů, mlékařů, producentů zdravé výživy, bylinářů, vinařů se v posledních letech velice rozšířil. Chybí vám ještě nějaká specialitka, kterou byste ještě na domácím trhu uvítala?

Myslím, že náš trh předkládá širokou škálu úžasných, a hlavně kvalitních výrobků, které jsou, dle mého názoru, již srovnatelné s pochutinami na ostatních evropských trzích.

Co snad jediné nám v Čechách chybí, je dané polohou naší krásné země, jsou potraviny, jako jsou čerstvé ryby, takzvané dary moře. A za těmi si velmi ráda zajedu do přímořského letoviska.

Hodně spolupracujete s dobrovolnými hasiči, jak jste již zmínila, a ti byli vždy známí i tím, že úbytek tekutin doplňovali dobrým pivečkem. Fandíte českým pivovarům? Anebo vás spíše přitahují osobité cukrárny či voňavá pekařství?

I já patřím k milovníkům lahodného českého moku, a proto jsem pár našich českých pivovarů navštívila. A musím říci, že se nedivím, že právě tato tekutina je vitaminovou bombou pro hasiče. Nedávno jsem se také byla podívat v pekařství v Krmelíně, nesmím opomenout, že je to náš vážený klient, a neodolala jsem a koupila pár vzorků. Měla jsem i to štěstí, že jsem viděla, jak se dobroty jako koláče, rohlíčky, pusinky vyrábějí.

Ať už jsou to tedy pekařské či cukrářské výrobky, nebo typický český nápoj, jsou pro mě obě varianty skvělou volbou.

otázky připravila Eva Brixi