IG Story Nečekané tradice (Unexpected Traditions). Novou on-line kampaň pro zahraničí trhy spouští Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Originální vizuály, které bez klišé představují všechny kraje Česka, připravila pro CzechTourism na základě tendru kreativní agentura VCCP.

Kampaň bude vidět v Německu, Polsku, na Slovensku, Velké Británii, USA, Nizozemsku, Francii, Itálii, Španělsku, Švédsku, Dánsku, Rakousku, Maďarsku a Izraeli. A také na portálu Visit Czechia.com. Ač jde o tradice, ztvárněny jsou zcela netradičně.

„Tradice Česka se vnímají jako záruka cestovatelského zážitku. Zároveň opakování, kterým se vytvářejí a předávají z generace na generaci, může přinášet pocit nostalgie a někdy i trošku nudit. Proto jsme je chtěli pojmout inovativně a s určitou nadsázkou,“ říkáředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává:„Kreativci z VCCP odvedli skvělou práci a já věřím, že se to projeví v počtu turistů, kteří do Česka přijedou.“

Kampaň tvoří 40 vizuálů, pro každý kraj vždy několik.

"Výběr konkrétních motivů byl kolektivní proces, do kterého se nám podařilo zapojit tým agentury CzechTourism a všechny kraje," říká Account Supervisor VCCP Aneta Záhoříková a dodává: "Velmi nás těší, že můžeme Česko spojit s nečekanými destinacemi a nemusíme lákat na prvoplánové turistické atrakce.“

S kreativním konceptem „Unexpected Traditions“ chce CzechTourism pracovat dlouhodobě.

„Naším záměrem je tradice Česka ukázat v novém světle. Zároveň jsme chtěli zobrazit turistické cíle bez obvyklých klišé. V kampani tak v neobvyklém kontextu představujeme třeba architekturu, kreativitu přírody, vůni tvarůžků nebo aristokracii. Vždy podle toho, co je pro daný kraj tradiční. S tím, že vše vznikalo na základě naší spolupráce s daným krajem,” říká Marketing Manager České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Daniel Brachtl.

Vizuály pro jednotlivé kraje:

Jihočeský – nečekaná nahota v podobě rozeklané skály
Jihomoravský – nečekané pokladnice v podobě vinných sklípků
Karlovarský – nečekané přehlídkové molo v podobě lázeňské kolonády
Královéhradecký – nečekaný labyrint v podobě vysokých skalních masivů
Liberecký – nečekaná roubenka v podobě designového domu ze skla
Moravskoslezský – nečekané kulturní centrum v podobě industriálních památek
Olomoucký – nečekaně chutná vůně v podobě Olomouckých tvarůžků
Pardubický – nečekaná aristokracie v podobě Kladrubského hřebce
Plzeňský – nečekané mléko v podobě piva
Středočeský – nečekaní prezidenti v podobě skalních obřích (čertovských) hlav
Ústecký – nečekaná observatoř v podobě rozhledny Růženka
Vysočina – nečekaný home office v podobě klášterní knihovny
Zlínský – nečekaný domeček pro panenky v podobě barevné Jurkovičovy architektury

Další vlna zahraniční kampaně „Nečekané tradice“, jejíž celkový rozpočet je 35,4 milionů Kč, se aktuálně plánuje na letošní září a říjen. Jde o druhou kampaň, kterou agentura VCCP pro CzechTourism připravila. První byla jarní kampaň „Březnové hory“ určená pro obyvatele Česka.

(tz)