Zdravá 5 inspiruje zaměstnance Alberta ke zdravému jídelníčkuAlbert již potřetí oslavil srpen jako měsíc zdraví, a to i se všemi svými zaměstnanci. Pro ně připravil ve spolupráci se Zdravou 5 speciální projekt se zaměřením na principy zdravého stravování. Vyškolené lektorky vzdělávacího programu Zdravá 5 během srpna a září navštíví všech více než 300 prodejen Albert po celé České republice a tři distribuční centra. Cílem této akce, během které lektorky ukazují, jak připravit chutné, zdravé a zároveň cenově dostupné svačiny vhodné pro děti i dospělé, je inspirovat zaměstnance ke zdravějšímu životnímu stylu.

V každém Albertu se pracovníci setkají u dobré svačiny, během které je lektorky Zdravé 5 seznámí se zásadami zdravého stravování a vybaví je i materiály se základními informacemi a recepty. Přístup lektorek k zaměstnancům je individuální, jak říká Alena Paldusová, manažerka vzdělávacího programu Zdravá 5: „Pracovníci přicházejí na svačinu po menších skupinkách dle svých možností a často se zvědavostí, zda a jak je vůbec možné udělat svačinu zdravou, chutnou a k tomu všemu z cenově dostupných surovin,“ a s úsměvem dodává: „jakmile ale ochutnají, zapisují si recepty, které je svou originalitou i chutí naprosto překvapují. Během svačiny také představujeme principy vyváženého stravování, poskytujeme tipy na zdravý životní styl a rady, jak ho vhodně skloubit s prací či probíráme individuální dotazy.“

Podporou zdraví zaměstnanců se Albert zabývá intenzivně. Pravidelně pořádá Dny zdraví a sportu v prodejnách, distribučních centrech a na centrále. Jako příspěvek ke zdravému životnímu stylu a stravování dostávají pracovníci Alberta také zdarma ovoce na svačiny. V rámci měsíce zdraví se konala i řada soutěží na podporu zdraví či Běh pro Nadační fond Albert, kterým zaměstnanci podpořili děti z dětských domovů. Letos Albert za své dlouhodobé a systematické aktivity v péči o zdraví zaměstnanců získal ocenění Firma pro zdraví.


Unikátní vzdělávací program Zdravá 5 představuje dětem ve školách a školkách principy vyváženého stravování a hravě a interaktivně ukazuje dětem, že stravovat se zdravě je snadné, a navíc to může být i zábava. Program akreditovaný MŠMT poskytuje Nadační fond Albert zdarma a během školního roku lektorky Zdravé 5 proškolí 60 tisíc dětí.

O Albertu:
• Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě.
• Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
• Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců.
• Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Letos tak slaví své 10. výročí.
• Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
• Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
• Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
• Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo.
• Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.

(tz)