AAA AUTO 07Ženy i muži mají z logiky věci různý pohled na život, v případě aut se ale stále více potkávají v názorech. Za posledních pět let se ženy přiblížilo mužům v případě motorizace a i ony upřednostňují silnější motory. Muži ale častěji vybírají vozy v dieselu a více využívají komfortních prvků výbavy, ať už jde o automatickou převodovku, tempomat či vyhřívané sedačky. Ženy jsou více věrné manuální převodovce v benzínu a více hledí na bezpečnostní prvky a to, k čemu automobil potřebují. Pro rodinu volí vozy s větším zavazadlovým prostorem a isofixy, jako svobodné naopak menší. Vyplynulo to ze statistiky prodeje největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO zpracované u příležitosti svátku sv. Valentýna.

„Dnešní moderní doba postupně maže rozdíly v preferencích prvků výbavy, které preferují ženy nebo muži. Zatímco pět let zpátky ještě ženy upřednostňovaly malé vozy v motorizaci 1.2, dnes volí stejně jako muži nejčastěji dvoulitrové motory. Rozdíly tu jsou ale stále. Muži více využívají komfortních prvků výbavy, ženy hledí na bezpečnost a praktické využití,“ uvedla u příležitosti „valentýnské“ analýzy preferencí při nákupu vozu Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO. Automatická převodovka je spíše výsadou mužů, u kterých se za posledních 5 let zájem téměř zdvojnásobil. U žen byl nárůst jen třetinový. Něžnější pohlaví preferuje mladší vozy s nižším nájezdem, což ještě pět let zpátky bylo naopak.

autV popularitě značek jednoznačně vede u mužů i žen Škodovka. Muži volí v 13% model Octavia, u žen vede s 11% Fabia. 50,1% mužů preferuje vůz v dieselu a 49,6% v benzínu. Ženy naopak upřednostňují z 59,8% benzín a v posledních několika měsících se více zajímají i o alternativní pohony, protože v případě menších automobilů jsou šetrnější při popojíždění po městě. V případě karoserie vedou u mužů kombi (31%), hatchback (29%) a MPV (12%), u žen pak hatchback (41%), kombi (24%) a SUV (14%).

(tz)