hospLéto a stále komfortněji vybavené sezónní zahrádky lákají k posezení u piva či cideru čím dál tím více žen. Vyplývá to z údajů Plzeňského Prazdroje, který pravidelně mapuje návštěvnost tuzemských hospod a restaurací.

„Počet žen, které navštěvují pivnice a hospody, postupně roste a to celoročně. V letním období se jejich zájem ale zvyšuje mnohem rychleji. Doložit to můžeme na číslech: V chladnější polovině roku tvoří nyní ženy čtvrtinu návštěvníků těchto provozoven, na jaře a v létě je to 30 procent a za horkého počasí, jaké panuje v posledních týdnech, pak přes třetinu všech návštěvníků. Jasným lákadlem jsou pro ně venkovní zahrádky,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. Čísla se týkají těch provozoven, které nabízejí čepované pivo a další nápoje. Pokud jde o klasické restaurace, do který se lidé chodí hlavně najíst, tam se počet ženských návštěvníků stabilně pohybuje kolem čtyřiceti procent po celý rok.

Rostoucím návštěvám žen v hospůdkách a pivnicích pomáhá v posledních letech jednak počasí - je více teplých dnů a hlavní pivařská sezona začíná již koncem dubna, tedy o měsíc dříve, než bylo léta zvykem. Zvyšuje se také počet sezónních zahrádek a zejména jejich komfort a v neposlední řadě i nabídka nápojů a občerstvení k nim.

„Z našich spotřebitelských průzkumů víme, že mimo preferenci zahrádek jsou pro ženy velmi důležité i kvalita nabízených služeb a pohodlí. Nepůjdou někam, kde nejsou čisté toalety, nepohodlně se sedí nebo kam praží slunce, či tam, kde není příjemná obsluha. Ženy také rády zkoušejí nové chutě a vyhovuje jim, že hospody nabízejí stále větší množství nápojů, tedy více druhů čepovaných piv, cidery a nealkoholické nápoje,“ uvádí Tomáš Mráz. Výrazně podle něj u žen bodují nealkoholická piva, populární je zejména ochucený Birell.

Prazdroj se snaží požadavkům hostů vyjít co nejvíce vstříc a hospodským tak pomáhá na mnoha frontách - zajišťuje jim vybavení zahrádek i vnitřních prostor restaurací, radí jim v opravách interiérů včetně sociálních zařízení, školí personál a samozřejmě se stará i o kvalitu podávaného piva. Hospodští podle Tomáše Mráze vidí výsledky zlepšení na zvyšujících se počtech zákazníků. “To je pro ně ta nejlepší motivace. Celkově Prazdroj do podpory hospod ročně investuje několik stovek milionů korun,“ říká Tomáš Mráz.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com