Při jednom z prováděných preventivních testování bylo u výrobku Alnatura křupky z prosa 75 g, který je možno  zakoupit v prodejnách dm, zjištěno stopové množství tropanových alkaloidů. Z důvodu zajištění  co  možná nejlepší prevence ohrožení zdraví se společnost Alnatura rozhodla uvedené Alnatura křupky z prosa  stáhnout z prodeje.

Všechny produkty Alnatura křupky z prosa byly již staženy ze všech prodejen dm. Zákazníci, kteří si výše uvedené Alnatura křupky z prosa zakoupili, je mohou vrátit v kterékoli prodejně dm se zárukou  vrácení peněz.

Proso  je druh  obilí, který  je v Evropě  pěstován již po  celá  tisíciletí. Od nepaměti se  v obilných polích vyskytují volně rostoucí rostliny. Mezi nimi se mohou  ojediněle nalézat také druhy rostlin, které  obsahují tzv. tropanové alkaloidy. Tropanové alkaloidy jsou přírodní látky některých rostlin, které jim slouží jako přirozená ochrana před škůdci. Při sklizni mohou  být spolu s obilím neúmyslně a ojediněle sklizena i semena těchto rostlin, která jsou poté při dalším procesu zpracování ručně odstraňována. Dnešní laboratorní  přístroje však dokáží zachytit i zcela stopové množství těchto látek. Podle stanoviska Spolkového institutu pro vyhodnocování rizik (BfR – Das Bundesinstitut für Risikobewertung) z listopadu
2013 nebyly dosud zaznamenány zdravotní komplikace a újma na zdraví spotřebitelů v důsledku požití výrobků se stopami tropanových alkaloidů.

Společnost dm drogerie markt  se omlouvá všem svým zákazníkům.

O společnosti dm drogerie markt

dm drogerie markt  s.r.o.  v České republice  zahájila  činnost  v roce 1992 jako 100% dceřiná  společnost dm  drogerie markt  GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela  svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 219 prodejen zásobuje  po celé České republice  ze svého logistického  centra  v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard  Fischer a Ing. Pavel Kadečka.  Celkem v dm pracuje  2 340 spolupracovníků. V obchodním roce 2013/2014 vykázala dm v České republice  obrat  ve výši 6,815 mld. CZK a upevnila  tak své postavení  jedničky na trhu  specializovaných  drogerií.  Na trh uvádí mimo  jiné dm značky Balea, alverde  přírodní  kosmetika, babylove,  Das gesunde Plus, Denkmit, SUNDANCE či úplnou  novinku Visiomax.