_MG_9093_2.jpgManpowerGroup je světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají klientům dosáhnout jejich cílů a zvýšit jejich konkurenceschopnost. Disponuje největší světovou sítí v oblasti lidských zdrojů s téměř 3 900 pobočkami ve více než 80 zemích světa. V České republice se ústředí společnosti přestěhovalo do nového sídla Florentinum v pražském centru.

Do pražských kanceláří ManpowerGrouptm v administrativní budově Florentinum byla realizována kompletní dodávka interiéru, který je vystavěn na principech konceptu Living Office značky HermanMiller. Vzniklo zde unikátní a atraktivní pracovní prostředí, které přináší lepší propojení zaměstnanců, větší kreativitu i výkonnost a ve svém důsledku užitek pro všechny. Koncept Living Office respektuje skutečnost, že každý obor činnosti je jiný. Prostor pak může fungovat jako mocný nástroj pro vyjádření specifické firemní kultury a rozvíjet její jedinečné ambice. Proto nejde o jednotné řešení pro všechny. Každý koncept Living Office je unikátní, založený na konkrétních cílech, povaze a činnostech uživatelů.

Realizace na ploše více než 1 100 m2 zahrnovala jak pracovní místa pro 60 lidí centrály společnosti, tak další jednací, konferenční a společenské prostory. Při této rozsáhlé zakázce byly použity kancelářský nábytek HermanMiller, dále produkty značek BuzziSpace, Enea Design nebo Viccarbe. Dodávka zahrnovala rovněž nábytek na míru, podlahové krytiny, akustické řešení, speciální osvětlení i nástěnnou řezanou grafiku.

Pro navržení kancelářského interiéru nového sídla ManpowerGroup bylo nezbytné vytvořit vstupní analýzu, na základě rozhovorů s jednotlivými zaměstnanci a odděleními společnosti, aby zhotovitel zjistil jejich potřeby a mohl tak vypracovat odpovídající space plan. Náš konečný návrh pak dostal do rukou architekt Lubor Sladký z architektonického studia S.H.S architekti, jehož úkolem bylo dodat interiéru barevný řád a "genia loci".

První v regionu

Moderní kanceláře by měly být přitažlivé, měly by umožňovat uplatnění a rozvoj těch schopností a dovedností, které před- stavují hnací sílu inovace a výkonu a které uvedou strategii dané společnosti v život. Přesně takto přemýšlel o vzhledu nového sídla společnosti ManpowerGrouptm její marketingový specialista Tomáš Radvak. „Při jednání s konkurenčními společnostmi o pojetí našich kanceláří jsme měli pocit, že se nám snaží pouze prodat maximální množství příček. V návrzích byly dlouhé, neefektivně využité chodby, uzavřené těsné kanceláře nebo naopak sterilní openspace. U společnosti cre8 nás zaujal úplně odlišný přístup, kde byl na začátku detailní zájem o fungování celé společnosti, týmů a jednotlivců, a až potom nám byl představen návrh space planu, který byl prezentován jako koncept pro podpoření spolupráce a výkonnosti zaměstnanců a ne jako způsob rozmístění kanceláří."

"Naše první prezentace byla úspěšná, ale rozhodujícím a klíčovým faktorem při prosazování konceptu Living Office, je vždy názor managementu společnosti. Sešli jsme se proto také s generální ředitelkou ManpowerGroup Česká republika a Slovensko Jaroslavou Rezlerovou a koncept jí představili. Nikoliv však v prostoru zasedací místnosti, ale na neformální půdě - v kavárně, jelikož i jedním z pilířů konceptu Living Office je neformálnost," vysvětluje Jan Bastař, jeden ze dvou partnerů cre8.

„Na počátku jsme si nebyli schopni říci, co přesně hledáme, ale byli jsme si jistí tím, že se chceme posunout od jednotvárných zasedacích místností a standardizovaných pracovních míst k modernímu pracovnímu prostředí. Usilovali jsme o propojení jednotlivých týmů, podpoření komunikace a zároveň o vytvoření příjemného domácího prostředí pro práci, kde se lidé budou cítit dobře. Navíc jsme potřebovali, vzhledem ke každoročnímu růstu naší firmy o desítky procent, vytvořit flexibilní space plan, který umožní expanzi a přeskupování týmů. Proto jsme se rozhodli vybudovat novou centrálu ManpowerGroup podle konceptu Living Office, který je v mnoha ohledech unikátní a slibujeme si od něj, že podpoří inovativní schopnosti, výkon a strategické cíle naší společnosti," říká Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGoup.

Každému podle jeho potřeb

Projekt pražské centrály ManpowerGroup byl náročný nejen svým rozsahem, ale i důrazem na variabilitu prostoru. Návrh interiéru kanceláří ve stylu Living Office nabízí zaměstnancům mnoho možných rozvržení pracoviště. Každé z nich představuje takové prostorové řešení, které bere v potaz optimální uspořádání pracovních pomůcek, nábytkových prvků i celého okolního prostředí. Jeho cílem je co nejlépe podporovat činnosti jed- notlivců i týmů způsobem, který zaměstnanci opravdu pocítí a ocení. Každé prostředí Living Office se skládá z optimálně zvolených možných uspořádání a pomáhá tak uvést strategii dané společnosti v život. Aby se to podařilo, uspořádání prostoru by mělo lidi aktivovat a podporovat možností výběru a posilováním společenských vazeb ‒ podobně jako v pulzujícím velko- městě. Space plan ve stylu Living Office vám umožní v průběhu dne měnit vaši pozici v rámci protoru a vykonávat tak práci na různích místech.

Centrálním prostorem kanceláří je takzvaná Plaza. Plaza funguje jako pulzující a dynamické srdce pracoviště. Je to místo, kde se mohou zaměstnanci přirozeně vcítit do chodu společnosti. Místo, kde probíhají neformální setkání, prezentace nebo třeba i tiskové konference i all-stuff meetingy, které firma v rámci regionu pořádá jednou do roka. Hlavním místem plazy je dlou- hý barový pult, který lemují barové židle Lottus od značky Enea Design. Pult je osvětlen monumentálními lampami BuzziShade od BuzziSpace, které mají i vynikající akustické vlastnosti. Okolí pultu je doplněno stolky SETU a sezením SETU lounge, také lounge sofa Tuxedo značky HermanMiller. Nábytek zde utváří jednotlivá místa pro setkávání i pro odpočinek.

Management, obchodní, IT, ekonomické oddělení, oddělení marketingu a controllingu společnosti tvoří uspořádání, kterému říkáme Hive a uspořádání Haven. V obecném smyslu je Hive seskupením pracovních míst určených pro více lidí, kteří se zde mohou harmonicky ponořit do individuální nebo týmo- vé práce, kdežto Haven představuje malé útočiště pro soustře- děnou a nerušenou práci - nebo případně místo pro odpočinek. Kancelářský nábytek je zde vystavěn opět produkty HermanMi- ller. Jedná se o pracovní židle Mirra 2, SAYL nebo Celle, stolový systém HermanMiller Sense, Abak a Layout Studio, dále ergo- nomická ramena na monitory od CBS. Akustiku prostoru zlep- šují doplňky značky BuzziSpace, přísedy BuzziCube, nástěnné panely BuzziTile 3D a paravány.

Přístupná zázemí mezi jednotlivými pracovišti, která umožňují vykonat určitou práci v čase vymezeném mezi jinými činnostmi, se označují termínem Jump Space. Kompaktní prostory poblíž osobních pracovních míst nebo společných zón, které lidem umožňují se setkávat a chvíli spolu trávit čas, aniž by si muse- li rezervovat zasedací místnost, se nazývají Cove. Pro vymeze- ní takového prostoru jsme použili modulární paraván Kivo od HermanMiller, který má rovněž vynikající akustické vlastnosti.

I v konceptu Living Office se setkáte s prostorem Meeting Spa- ce. Jeho účelem je podporovat sdílení informací - ať už k osa- zenstvu hovoří jeden člověk v čele místnosti, nebo spolu ko- legové komunikují skupinově. Zde jsme použili hlavně nízké i barové židle SETU a Lottus.

Největším konferenčním místem kanceláří Manpower je Fo- rum, familiárně pojmenované ‚obývák‘. Místo je určené pro pre- zentace. Jsou zde hned tři typy sezení - lounge v podobě sofa Swoop od HermanMiller, kulatý stůl Lottus od Enea Design se židlemi Maarten od španělské značky Viccarbe a barový pult se židlemi Lottus.

Manpower Group disponuje největší sítí v oblasti lidských zdrojů. Měsíčně zpracovává mzdy pro téměř 11 000 lidí, čemuž od- povídá i velikost ekonomického oddělení firmy. Zde se stále pracuje i s papírovou formou dokumentů, které je třeba archivovat. Zde byl klientem kladen důraz na to, pořídit skříňový sys- tém, který bude zároveň archivem pro účetní a další oddělení. Pro tento účel jsme zvolili velkokapacitní skříně značky Bruynzeel, které dokáží ušetřit jak prostor, tak finance. Systém využívá také kódového zabezpečení, důležité pro přístup různých oddělení a osob.

Hlavní charakteristiky realizace

• Prestižní a rozsáhlý projekt pro mezinárodní společnost v kancelářském projektu Florentinum
• Pilotní koncept Living Office v regionu
• Neformální, moderní pracovní prostředí

Komentář CRE8

„Koncept Living Office respektuje skutečnost, že každý obor činnosti je jiný. Věříme, že prostor může fungo- vat jako mocný nástroj pro vyjádření specifické firemní kultury a rozvíjet její jedinečné ambice. Proto nejde o jednotné řešení pro všechny. Každý koncept Living Office je unikátní, založený na konkrétních cílech, po- vaze a činnostech svého osazenstva."

Jan Bastař, partner / cre8

PROJEKT: Interiéry společnosti ManpowerGrouptm
LOKACE: Administrativní centrum Florentinum, Praha 1
POUŽITÉ ZNAČKY: HermanMiller, BuzziSpace, Enea Design, Viccarbe, CBS
INVESTOR: ManpowerGrouptm Česká republika
ARCHITEKTI Ing. Arch. Lubor Sladký, S.H.S architekti s. r. o. (www.shsarch.cz)
CELKOVÁ
UŽITNÁ PLOCHA: 1100 m2
REALIZACE: 2014

Další případové studie naleznete na: www.cre8.cz/cz/footer/pripadove-studie.

www.cre8.cz | www.livingoffice.cz