Firemní školky jsou trendem, o kterém se v posledních měsících často hovoří. Tento koncept se dočkal podpory také ministra školství Petra Nečase, který ale nevidí ve zřizování akreditovaných školek jedinou cestu péče o zaměstnance. Vedle těchto klasických školek chce ministerstvo umožnit např. vznik firemních zařízení a evidovaných poskytovatelů vzájemné rodičovaské výpomoci.

Kromě zřízení vlastní školky, firemního zařízení či případné vzájemné rodičovské výpomoci je další (možná nejschůdnější) variantou domluva na spolupráci s již existující školkou. Návodem pro tuzemské společnosti může být například německá centrála skupiny HARTMANN v Heidenheimu. Ta „předplatila" pro své zaměstnance šest míst v místní mateřské školce pro děti do třílet a jedno místo ve školce, která funguje 24 hodin denně. Důvod je jednoduchý - dát mladým rodičům příležitost vrátit se do zaměstnání v kratší době, zabránit odchodu kvalifikovaného personálu a zvýšit kredit společnosti HARTMANN jako odpovědného zaměstnavatele. O podobném způsobu spolupráce s již existujícími školkami jedná např. česká pobočka společnosti Microsoft.