Technologii iBeacon - tedy systém instore majáků, které jsou schopny komunikovat s mobilními zařízeními ve svém okolí - testuje obchodní dům Kotva. Jako strategického partnera pilotního projektu a zástupce z oblasti retailu si ji vybrala společnost Neogenia, která iBeacony spouští poprvé v České republice pod obchodním názvem Spothill.

Testování nové technologie je součástí postupné rekoncepce prodejního modelu OD Kotva. Ten navazuje na finišující rekonstrukci vnitřních prostor a vychází z know-how tradičních světových obchodních domů, které rozšiřuje o prvky typické pro české podmínky. Pokud se technologie v testovacím provozu osvědčí, mohla by se po domluvě s nájemci stát jedním z důležitých marketingových kanálů.

"Partnerství s platformou Spothill je posun v hledání způsobů, jak maximálně zpříjemnit zákaznický prožitek z času stráveného v obchodním domě a nabídnout zákazníkům k nákupnímu servisu další přidané hodnoty," uvádí Jaroslav Petrů, generální ředitel OD Kotva. „Technologii testujeme především jako nástroj, který nám pomůže prostřednictvím zajímavých nabídek upozornit na služby obchodního domu, zlepší orientaci v obchodním domě a jeho zákazníkům nabídne maximum informací o obchodech a službách."

„OD Kotva považujeme za důležitého strategického partnera, který nám může poskytnout cenné připomínky k provozu zařízení v rámci českého retailu," uvádí Ondřej Švrček, výkonný ředitel společnosti Neogenia. „Celá řada významných obchodníků, využívané podzemní parkoviště, oblíbená restaurace na terase, ale také Kotva jako historická budova, to vše nabízí využívání technologie Spothill v celé její šíři."

OD Kotva patří mezi tzv. druhou generaci českých obchodních domů. Otevřen byl v roce 1975 jako příklad luxusního československého obchodního domu. Její vlastník, společnost MARKLAND Kotva, a.s. do rekonstrukce zainvestovala 100 milionů korun a v následujících letech si přeje zainvestovat dalších 200 milionů. Rekoncepce obchodního modelu bude probíhat v rámci filozofie slow-shoppingu, který má OD Kotva více přiblížit zákazníkům z vyšší střední a vyšší třídy.

(tz)