Tchibo_predani_certifikatu_Audit_rodina_a_zamestnani_24_2_2014.jpgSpolečnost Tchibo Praha získala „Plný certifikát programu Audit rodina & zaměstnání". Certifikát byl společnosti propůjčen na tři roky za personální politiku vstřícnou k rodině. Z rukou Zuzany Jentschke Stöcklové, náměstkyně ministryně práce pro sociální a rodinnou politiku (na fotografii vpravo) ho převzala Martina Ježková, Human Resource Director Tchibo Praha. Společnost Tchibo Praha byla na sklonku roku 2013 za prorodinně orientovanou a společensky odpovědnou politiku také oceněna prestižní cenou TOP Odpovědná firma 2013 ─ Pracoviště budoucnosti.

Na fotografii zleva: 

Martina Ježková, HR Director Tchibo Praha, Zuzana Jentschke Stöcklová, náměstkyně ministryně práce pro sociální a rodinnou politiku.

Slaďování pracovního a rodinného života patří k firemní strategii společnosti Tchibo a má dlouhodobou podporu ze strany jejího vedení. Řada opatření v oblasti pracovní doby, organizace práce a benefitů existuje již dlouhou dobu.
„Vzhledem k tomu, že 84 % zaměstnanců Tchibo tvoří ženy, jsou jimi velice vítány zkrácené pracovní úvazky. Celkem u nás pracuje 18 % osob na zkrácený pracovní úvazek, přímo v obchodech Tchibo dokonce 26 %, což je vysoko nad celostátním průměrem (v r. 2013 činil celostátní průměr 6,7 %). Již nyní máme v každém z našich 32 obchodů minimálně jednoho zaměstnance na zkrácený pracovní úvazek a tuto formu zaměstnávání chceme i nadále podporovat," uvádí Martina Ježková, HR Director Tchibo Praha.
Nezávislý audit velmi pozitivně ohodnotil, že vzniklo mnoho nových aktivit v oblasti interní komunikace, díky čemuž se zvýšila informovanost o dění ve všech oblastech činnosti společnosti, posílila se vzájemná důvěra a komunikace mezi jednotlivými divizemi firmy. „Díky užší spolupráci naši zaměstnanci vidí, že ke změnám skutečně dochází a cení si toho, že se na nich mohou podílet. Angažovanost a loajalita zaměstnanců se tak zvyšuje," upřesňuje Andrea Christianová, HR Senior Business Partner Tchibo Praha.
Tchibo rovněž unikátním způsobem propojuje běžné aktivity pro zaměstnance s aspekty odpovědnosti. Příkladem jsou Dny zdraví či podpora Férové snídaně, v rámci nichž probíhají zajímavé aktivity pro zaměstnance a zároveň je podporována lokální komunita. Nově také mohou zaměstnanci využít plně hrazené dva pracovní dny pro dobrovolnictví.
„Naší snahou je vytvářet zaměstnancům příjemné pracovní prostředí a zároveň posílit jejich společensky odpovědné chování v pracovním i osobním životě. Máme radost, že tento směr u našich zaměstnanců funguje, a také, že jej oceňují nezávislí odborníci," uzavírá Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager společnosti Tchibo Praha.
Mezinárodní program Audit rodina & zaměstnání se zaměřuje na harmonizaci pracovního a rodinného života zaměstnanců komerčních společností, neziskových organizací a veřejné správy. Auditní řízení probíhá ve čtyřech fázích a vedle zástupců společnosti se na něm podílí nezávislý metodik auditu přidělený Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR. Program podporuje Evropský sociální fond v ČR, MPSV a Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost.

Doplňující informace o firmě
Tchibo je jedním z největších výrobců kávy na světě a je vedoucí firmou na trhu pražené kávy na mnoha evropských trzích včetně České republiky. V ČR také zaujímá přední pozici na trhu kávového občerstvení
a je rovněž jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců. Své výrobky nabízí prostřednictvím vícekanálového distribučního systému, který tvoří síť kamenných prodejen Tchibo, internetový obchod a síť prodejních míst ve vybraných prodejnách obchodních řetězců.
Společnost byla založena v roce 1949 v německém Hamburku, kde má své ústředí. V České republice působí prostřednictvím Tchibo Praha, spol. s r.o. od roku 1991 v segmentu pražené a instantní kávy
a jednoporcových kávových systémů pod známými značkami Tchibo, Jihlavanka a Davidoff Café. Od roku 2004 rozvíjí Tchibo Praha na českém trhu obchodní činnost zaměřenou na prodej spotřebního zboží a od počátku letošního roku nabízí prostřednictvím svého e-shopu také služby cestovního ruchu.
Společnost Tchibo podniká odpovědně. Dlouhodobě se angažuje v mnoha projektech zaměřených na trvale udržitelnou produkci kávy, bavlny či dřeva i zajištění odpovídajících pracovních a životních podmínek malopěstitelů a pracovníků v továrnách. Aktivně pomáhá řešit otázky jako globální oteplování, ohleduplné hospodaření s vodou, půdou, energiemi i zdroji, nakládání s odpadem či zachování biodiverzity. Zapojuje se do činnosti mnoha místních komunit.

(tz)