Kompaktní SUV, které by si směle mohlo troufnout na hlavní auto do rodiny. Elektromobil s futuristickým designem, který vás nabije nevšedním zážitkem z jízdy a ulehčí vám všechny podnikatelské i manažerské cesty.
Málokterý vůz dokáže pro ženy, které toho musí mnoho stihnout, udělat tolik jako Kia EV3. V redakci jsme se o tom přesvědčili během pár dnů, kdy jsme model v úrovni výbavy GT-Line testovali.
Jestli hledáte vůz, který podtrhne vaši kreativní image a pomůže vám v podnikatelském nasazení i seberealizaci, máte se s tímto modelem korejské automobilky na co těšit. Sympatie počínají už na povrchu. Karoserie lakovaná v odstínu Terra Cotta s lesklými černými doplňky vypadá skvěle. Design vozu v sobě spojuje hru protikladů, kdy se hranaté tvary mísí až se zenově vyhlížejícími oblinami. Předek karoserie působí dynamicky, ale zároveň uhlazeně a elegantně. Svým vzezřením rozhodně nezapadne.
Interiér je minimalistický a oku lahodící obýváček. Promyšlená kombinace materiálů a barevné ladění potěší oko náročných estétů. Výběr a kombinace odstínů i materiálů působí vkusně. Dá se shrnout, že Kia odvedla na dílenském zpracování vnitřku vozu velmi dobrou práci. Napovídá tomu i vynikající uspořádání vnitřního prostoru, kde je na kompaktní rozměry auta nebývalé množství místa. Ano, sem se skutečně vejde čtyřčlenný pracovní tým i rodina.
Vpředu se dočkal nového zpracování středový tunel, který je pojat netradičně. Vzniklo tak velkorysé místo pro kolena spolujezdce i řidiče. Jen ukládání nápojů je trochu neobvyklé. Abyste si svůj kelímek s oblíbeným dýňovým latté mohli vzít i během jízdy, budete se muset natáhnout. Zajímavým řešením je pak opěrka mezi sedadly řidiče a spolujezdce, kterou lze vysunout v jakýsi maličký stolek. Pokud zrovna čekáte na dítě, než dorazí z kroužku, v klidu můžete vytáhnout svůj macbook a vyřizovat e-maily i konferenční hovory, zapisovat do CRM systému nebo řešit další podnikatelské radosti.
Sedadla jsou nesmírně příjemná a mají dobře zvládnutou ergonomii. Ta přední pak působí až relaxačně a dají se odvětrávat i vyhřívat. Mají dvojsměrně nastavitelné hlavové opěrky a jsou příjemně měkká, což rozhodně přispívá ke snížení únavy za volantem. Do auta se velmi dobře nastupuje a posez za volantem je excelentní stejně jako výhled z kabiny. Uspořádání prostoru před řidičkou je přehledné a příjemné. Až na jednu drobnost. Část sdruženého dotykového panelu zakrývá volant. Doporučili bychom, abyste si s uspořádáním widgetů pohráli po svém a do tohoto místa situovali něco, co pro vás není zase tak nezbytné. Jinak je ale infotainment vozu velmi dobře vyladěný, ať už co se rozvržení, nebo rychlosti odezvy týče.
Tradičních ovládacích prvků a voličů zde už v kabině moc nenajdete. Alespoň klimatizaci ovládat „postaru“ lze. Je tu zachováno také několik ovladačů s haptickou odezvou. Nejrůznějšími voliči multimédií a dalších funkcí je vybaven rovněž volant, na kterém dokonce můžete navolit jízdní režim. A všichni nejspíš ocení, že si mohou svůj smartphone nabít i cestující na zadních sedadlech.
Zklidnit se před náročným jednáním nebo po něm můžete díky vynikajícímu audiozážitku v kabině, která je osazena sound systémem od Harman/Kardon. Je libo pustit si podcast, afirmace, hudbu nebo zkusit integrované zvuky přírody přímo od Kia? Co však na klidu nepřidává, je plejáda nejrůznějších zvukových signalizací. Doteď si v redakci nejsme jistí, co který zvuk znamenal. Ale je to zkrátka nová bezpečnostní realita, již si žádá EU.
Jízda s modelem EV3 je nesmírně příjemná. Cítíte dokonalou stabilitu, vnímáte robustnost, komfort. Výborně zvládá odpružit nerovnosti na silnici.
Předokolka má 204 koní, což je dost síly i na svižnější manévry, ale pořád je potřeba počítat s tím, že i na tento vůz fyzika působí, i když vás svým jízdním projevem často téměř ukolébá. A spotřeba? Ta se u nás pohybovala kolem 18,7 kWh, což je hodnota v kombinovaném provozu víc než potěšující.
Tato Kia je vybavená řadou velmi užitečných gadgetů. Předně pochvalu zasluhují kamery, kterými je vozidlo osázené kolem dokola. Zadní parkovací kamera je fantastická stejně jako řešení, když vyhodíte blinkr. Na přístrojovém panelu uvidíte obraz promítaný kamerou v příslušném zrcátku, což je nesmírně užitečná prevence proti odření disků při parkování. EV3 je vybavené řadou dalších asistentů, kdy už si říkáte, že doba autonomně řízených vozidel se začíná nezadržitelně přibližovat.
Bezdrátová dobíječka telefonu Qi v autě funguje bezvadně a spárování vozu s telefony Apple je záležitost několika málo vteřin, přičemž zrcadlení mobilního zařízení je v bezdrátovém modu stabilní a svižné. Při hektickém tempu podnikatelských dní oceníte také aplikaci My Kia, která vám život rozhodně ulehčí, zvláště je-li vaše hlava už všemi podnikatelskými starostmi i příjemnostmi trochu přeplněná.
Zavazadelník EV3 s 460 litry je šikovně konstruovaný. Pod podlážku do něj uložíte pohodlně veškerou kabeláž, která nebude nikde nevkusně překážet. Na víkendový výlet pro čtyřčlennou rodinu bude kufr tak akorát, stejně jako v případě delší služební cesty spojené s výbavou rozmanitého oblečení.
Jezdit s Kia EV3 je zenový zážitek. Asi tak si představujeme v redakci elektromobilitu, která ulehčuje vytíženým ženám každodenní shon. A která jim umožní za volantem skutečně taky relaxovat.
Kateřina Šimková