Kongresový průmysl, jehož zkratkou jsou čtyři písmenka MICE, je významnou součástí cestovního ruchu. V České republice se v něm uplatňuje mnoho žen na nejrůznějších postech.
Například Prague Convention Bureau, jehož posláním je motivovat pořadatele kongresů a konferencí k tomu, aby se daná akce uskutečnila v Praze, je takřka výlučně ženským týmem. Přesto, že si na nedostatek práce nemohou zdejší manažerky stěžovat, mají možnost se dále vzdělávat, učit, násobit své zkušenosti. Jak je hodnotí a co jim přináší do života, o tom je následující anketa čtveřice z nich:
Hana Krejbichová
Head of Communications
Kongresový průmysl má hned několik specifik, která se perfektně hodí i pro běžný každodenní život. Ať už je to zvládání více věcí naráz, bez čehož se neobejde žádná organizace akce, nebo detailní plánování s dávkou trpělivosti, a pro nečekané situace i schopnost improvizace. V komunikaci je to pak především dovednost domluvit se s rozmanitými typy lidí z různých kulturních prostředí, což skýtá nejednu výzvu. Toto vše pak vytváří nezaměnitelný mix věcí, ve kterých se člověk může postupem času ještě zdokonalovat, a díky nimž ho v životě překvapí máloco.
Petra Karásková
Assistant Director / Member Relations Manager
Obor, kterému se již několik let věnuji, spojuje jednotlivce, kteří mají společný cíl, a tím je získat do hlavního města Prahy co nejvíce akcí spadajících pod hlavičku MICE. Každodenní kontakt s mými kolegy z oboru mi pomáhá uvědomit si, že společnými silami se podaří více, než pokud člověk kope sám za sebe. Každý den přináší nové výzvy, se kterými je potřeba se vypořádat a které člověka posouvají dál. Ze všeho nejdůležitější však v tomto oboru je umět si nastavit priority, efektivně pracovat s time managementem, a hlavně nezapomenout, že musíte mít tuhle práci rádi.
Lucie Řeháková
Manager, Business Events
Díky oboru MICE se mi podařilo získat silné organizační dovednosti, schopnost efektivní komunikace a vyjednávání. Důležitou součástí je i zvládání stresu a flexibilita při řešení nečekaných situací. Týmová spolupráce, časová a rozpočtová koordinace mě naučila účinně organizovat nejen akce, ale i osobní život. To vše mi pomáhá lépe zvládat výzvy v každodenním životě a profesi.
Lucie Jalová
Manager, Business Events & Ambassador Program
Musím přiznat, že po celou dobu mé profesní dráhy jsem přesvědčena o skutečnosti, že člověk pro práci v kongresovém průmyslu musí mít potřebné vlastnosti pod kůží. Moje profese mne naučila mnoho, velmi se ale prolíná s mým osobním životem. Přístup k práci odráží i můj přístup k osobnímu životu a obráceně. Je velmi žádoucí mít smysl pro organizovanost a pro detail. Člověk musí být empatický a vnímavý a musí umět předvídat. Skupina lidí, se kterou pracuji, je kolektiv větší než moje rodina a je potřeba myslet i na její potřeby. Základem je také milý přístup, který otevírá dveře a přispívá k budování vstřícných vztahů. Dobří partneři pomáhají tvořit kvalitní výsledky, to se vztahuje jak na život, tak na práci. A co vnímám jako důležitý poznatek, je to, že vždy je potřeba mít plán B.
připravila redakce Madam Business ve spolupráci s Prague Convention Bureau