Michaela ZikmundovaMichaela ZikmundováSíť prodejen dm v tomto roce dál rozšiřuje a obohacuje nabídku zboží a služeb, a to se zvláštním ohledem na ochranu životního prostředí. O nových i osvědčených věcech dm jsme hovořili s Ing. Michaelou Zikmundovou, MBA, sortimentní manažerkou této společnosti.

Překvapíte na jaře opět své zákazníky zajímavými novinkami v nabízeném sortimentu zboží a v podobě služeb?

Na jaře se součástí sortimentní nabídky dm prodejen stala nová řada produktů Pro Climate, které jsou neutrální k životnímu prostředí. U těchto výrobků byly pečlivě analyzovány negativní dopady jejich produkce a likvidace na životní prostředí. Ty jsou sníženy a kompenzovány v pěti kategoriích: klimatická změna, eutrofizace, okyselování, oxidační smog a narušování ozónové vrstvy. Produkty Pro Climate jsou vyráběny s co nejlepší možnou ekobilancí. V první fázi uvedeme postupně do prodeje
14 produktů s označením Pro Climate. Zákazníci je najdou v dm značkách alverde, Denk­mit, Jessa, SUNDANCE či Sanft&Sicher.

Pokračujete i letos, kdy řešíme především hygienické a zdravotní problémy, v důrazu na trvale udržitelný rozvoj, kterým byla společnost dm pověstná?

Důraz na trvalou udržitelnost je pevnou součástí filozofie společnosti dm. Proto se tomuto tématu budeme věnovat i v tomto roce. Novou značku Pro Climate jsme již zmiňovali. Novinkou jsou také tašky z dřevěných vláken EcoveroTM, které jsou další alternativou k dostupným taškám z biobavlny. Nové nákupní tašky jsou vyráběny z poškozených stromů a jejich výroba je alokována ve střední Evropě. Až 75 % dřeva se dopravuje po železnici. V porovnání s čistě bavlněnými taškami se spotřebuje o 60 % méně vody.
Na podzim jsme také zahájili novou aktivitu Jdeme na to od lesa. Ve spolupráci s organizacemi Lesy ČR a Sázíme stromy bylo vytipováno 17 lokalit, ve kterých se společnost dm rozhodla pomoci s výsadbou nových lesů. Zároveň pomůžeme zasadit vzrostlé stromy a keře na veřejných místech.

Co bývá největší oříšek při inovaci a rozšiřování nabídky?

Je nutné zvážit hned několik kritérií, jako je například otázka, u kterých produktů dává inovace smysl. Co se bude u konkrétního produktu inovovat (složení, obal), co zůstane zachováno. V případě zalistování novinek hraje roli i otázka, zda se po zařazení výrobku zvedne výkon celé sortimentní kategorie.

Jak lidé novinky přijímají? Vyžadují je,
nebo jsou spíš konzervativní?

alverde Pro Climate ustn iü voda 500ml 8990KcîJsou zákazníci, kteří se na ně těší, a dá se říct, že na ně vyloženě čekají. Jiní dávají přednost osvědčeným produktům, které už znají a mají je vyzkoušené. Novinky a inovace sortimentní nabídky vnímáme jako důležité, a proto jim dáváme prostor i v naší komunikaci.

Pandemie mění naše návyky. Do jaké míry reflektuje sortiment v dm tuto skutečnost?

U zákazníků sledujeme změněné nákupní chování. Nakupují s menší frekvencí, ale průměrná hodnota jejich nákupů je vyšší. Vyšší zájem jsme zaznamenali o produkty podporující zdraví nebo prostředky hygieny rukou. Ty jsme v prodejnách dm soustředili na jedno místo, a zákazníci je tak snadno naleznou. S ohledem na zavřené kosmetické a kadeřnické salóny poptávají zákaznice produkty pro domácí péči, jako jsou barvy na vlasy nebo přípravky pro domácí pedikúru a manikúru. V tom, abychom mohli ženám prostřednictvím našich komunikačních kanálů nabízet adekvátní produkty, nám pomohl také průzkum, který jsme na začátku roku realizovali s agenturou STEM/MARK. Zaměřil se na otázku, jak o sebe ženy v době koronavirové pandemie pečují. Obecně však platí, že sortiment i komunikaci přizpůsobujeme potřebám nakupujících, mění se spíše rychlost, jakou je potřeba v komunikaci reagovat.

Co byste přála toto jaro nakupujícím, spolupracovníkům, svým blízkým?

V současné době to bude možná znít už jako klišé, ale přála bych všem hlavně pevné zdraví. Aby ani v těžkých časech neztráceli optimizmus a na každém dni si našli něco, co jim udělá radost.

ptal se Pavel Kačer