pe routka 1Jiří PeroutkaJak se zachovaly Češky, když se jim uzavřely kadeřnictví a salony krásy? Na to se zaměřil nedávný průzkum společnosti dm. Odpovědi dotázaných možná někoho překvapí, ale ženy nehodily ani za ztížených podmínek péči o svůj vzhled za hlavu. A prozradily o sobě mnohem víc, jak řekl v rozhovoru manažer komunikace dm Ing. Jiří Peroutka.

Proč jste se zajímali o to, jak o svůj vzhled pečovaly ženy právě během letošního jara?

V době nouzového stavu a karanténních opatření šlo o téma, které bylo velmi aktuální. Ženy, které jsou zvyklé využívat služby kadeřnických, kosmetických i jiných salonů, se ocitly v situaci, kdy si musely poradit samy v domácích podmínkách. Protože aktuálnost a relevance nabídky našich produktů patří k naší sortimentní i komunikační strategii, zajímalo nás, jakým způsobem pečují ženy o sebe samé v těchto ztížených podmínkách. Díky tomu jsme schopni reagovat na jejich aktuální potřeby, nabídnout a představit jim vhodné produkty, se kterými domácí péči zvládnou.

Snížily dámy laťku na svůj vzhled, když nemohly navštívit kadeřnictví a salony krásy? Přece jen chodily méně ven a ještě k tomu částečně zahaleny...

Naše data tomu nenasvědčují, sledovali jsme rostoucí poptávku po barvách na vlasy, nebo prostředcích péče o ruce, nehty, nohy. Vzrostl zájem o sortiment, pomocí kterého ženy nahrazovaly péči salonů. Z toho se dá usuzovat, že nerezignovaly na péči o svůj vzhled. Naopak, samotné nošení roušek ovlivňuje kvalitu pleti. Proto jsme jako velmi naléhavou vnímali také otázku edukace péče o pleť, kde jsme se zaměřili na komunikaci důležitosti pravidelného čištění pleti a její hydratace.

Kterými nejčastějšími úpravami se ženy doma nejvíce zabývaly?

V domácích podmínkách si nejčastěji barvily vlasy. Po dobu uzavření salonů to vyzkoušelo 66 % oslovených. V případě žen starších
45 let to bylo dokonce 75 % dotázaných. Polovina Češek doma pečovala o svou pleť nebo se věnovala manikúře. Mladší ženy si pak doma ve větší míře upravovaly obočí.

Vrátí se zákaznice k profesionálním službám, nebo jim domácí péče vyhovuje?

Přibližně polovina žen plánuje pokračovat s péčí o svůj vzhled alespoň částečně doma. Do­mácí beauty péči si osvojily zejména ženy do
29 let. A více než tři čtvrtiny mladých žen se chtějí o svůj vzhled nově starat převážně doma.

Zaznamenali jste v prodejnách a v e-shopu změnu spotřebitelského chování v případě sortimentu kosmetiky?

Určitě to bylo v růstu obratu v kategoriích barev na vlasy, péče o nehty a péče o nohy.

Myslíte si, že Češky jsou samostatnější a kreativnější, když je srovnáváte s jinými Evropankami?

Rád bych prezentoval informaci, kterou očekáváte, ale pro odpověď na tuto otázku nemáme k dispozici relevantní data pro srovnání.

Co vás na průzkumu nejvíc překvapilo?

Zajímavým zjištěním pro nás bylo, že i po skončení karantény a znovuotevření salonů plánuje 53 % Češek se i nadále více věnovat domácí péči o svůj zevnějšek. Z toho 8 % žen se chce věnovat péči již výhradně doma a salony nenavštěvovat.

ptal se Pavel Kačer