MG 5902Mgr. Olga Stanley (druhá zprava) při přebírání ceny Green BrandsDrogistická síť ROSSMANN získala na začátku letošního roku celou řadu ocenění. Pět prodejen napříč republikou bylo vyznamenáno v rámci soutěže Diamantová liga kvality 2018. Další certifikáty pak společnost ROSSMANN obdržela od mezinárodní organizace Green Brands za své privátní značky Alterra a enerBIO. Jakou radost to přineslo, o tom hovořila Mgr. Olga Stanley, manažerka komunikace:

Třetí ročník soutěže Diamantová liga kvality byl stejně jako v předcházejících letech určen pro maloobchodní a velkoobchodní prodejny z potravinářského i nepotravinářského sektoru. Je pro vás ocenění zpětným zrcátkem toho, co se snažíte pro zákazníky dělat?

To určitě ano. Hodnocení se totiž zaměřovalo především na kvalitu služeb, šíři sortimentu a vstřícnost vůči zákazníkům v jednotlivých prodejnách. V sekci za nepotravinářskou oblast letos velmi dobré hodnocení získalo všech pět prodejen, které společnost ROSSMANN nominovala. Nejúspěšnější byla pobočka ROSSMANN České Budějovice z ulice Lannova, která získala Zvláštní cenu prezidenta SOCR ČR a zároveň certifikát Držitel ocenění Diamantové ligy kvality. Certifikát a broušenou křišťálovou cenu za umístění v kategorii 150 a více bodů z celkových 200 získaly také prodejny ROSSMANN v Brně (OC Olympia) a Žďáru nad Sázavou. Úspěšné byly i pobočky Benešov a Praha 5 (OC Luka Living), které si ze slavnostního večera odnesly certifikát Finalista Diamantové ligy kvality.

Chovat se pěkně ke kupujícím, být stále vstřícný a tlumit i případné konflikty vzniklé třeba nedorozuměním, to je svým způsobem umění a škola psychologie v praxi...

Úspěch našich poboček v této významné soutěži nás velmi těší právě proto, že hodnocení je poměrně přísné a nekompromisní. Uvědomujeme si, že naši zákazníci vnímají především kvalitní služby a ochotný přístup. Jsme rádi, že se nám tyto vysoké standardy daří naplňovat. Velký dík patří hlavně našim zaměstnancům, kteří dokazují, že potřeby zákazníků chápou a respektují je. Diamantová liga kvality je společným projektem Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Ministerstva průmyslu a obchodu, který je od roku 2015 součástí programu Česká kvalita. Do finálního kola soutěže bylo nominováno celkem 46 prodejen z různých segmentů. Tím, že všech našich pět prodejen náročná kritéria měření splnilo, je velmi povzbudivé.

Téma, které se roky prolíná filozofií značky ROSSMANN, je společenská odpovědnost, a v této souvislosti i vztah k ekologii, prodeji výrobků šetrných k přírodě. I v tomto ohledu jste před pár dny zabodovali v dalším žebříčku. Oč šlo?

Získali jsme pečeť za udržitelné podnikání pro produkty privátních značek Alterra a enerBIO. Certifikát nám udělila mezinárodní organizace Green Brands na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného tří­stupňového procesu, jehož součástí byl i důkladný audit značek. V něm organizace hodnotila dopady na životní prostředí a udržitelný rozvoj ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace produktů značek Alterra a enerBIO.
Oceněné značky se tak mohou značně odlišit od konkurence a získat renomé nejen u svých zákazníků, ale získat i ty nové. Pro spotřebitele to v praxi znamená, že díky ocenění Green Brands mohou rozeznat ty skutečně udržitelné a k životnímu prostředí šetrné výrobky, služby i celé společnosti. Ocenění nás mile překvapilo a utvrdilo v tom, že jdeme správnou cestou.

I pro vás osobně je to takříkajíc srdeční záležitost. Proč zrovna tento směr?

Protože jsem přesvědčena, že rozumný přístup ke zdrojům je jediný možný způsob hospodaření vedoucí k tomu, aby naše planeta mohla žít zdravě a skýtala dobré podmínky pro život všech lidí. A já jsem nesmírně ráda, že se naše privátní značky staly jedněmi z prvních takto oceněných na českém trhu. Představuje to pro nás důležitou zpětnou vazbu k naší snaze poskytovat zákazníkům dostupné produkty odpovídající zelené a udržitelné filozofii. Ocenění Green Brands Czech Republic 2019/2020 bylo značkám uděleno na dva roky se souhlasem české odborné poroty, která je garantem nezávislosti a mezi jejíž členy patří například zástupci Centra pro otázky životního prostředí, Komory obnovitelných zdrojů nebo Hnutí Duha.
Organizace Green Brands poskytne značkám také dvouletou podporu a poradenství, díky kterým budou veřejnosti představeny jako dostupná alternativa k méně šetrným produktům.

Co je vlastně cílem organizace Green Brands?

Především motivovat a měnit chování spotřebitelů a pomáhat společnostem propagovat jejich udržitelné chování. V případě značky enerBIO se například hodnotilo, zda se používají při výrobě potravin regionálně dostupné suroviny. Pečetí kvality mohou být vyznamenány jen zelené značky každodenního života, a to ze všech oborů a všech velikostí, které přebraly spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a enviromentálního prostředí v ČR. Jednotlivým značkám to přináší větší renomé a popularitu.

ptala se Eva Brixi