kosmNedávno jsme měli s redakcí možnost navštívit kosmetický salon Jetée na luxusní adrese v pražské Libni. Přivítala nás pozitivně naladěná Miriam Korenková, majitelka a gerneticienne v jedné osobě. Okouzlil nás cit pro detail a estetiku. Obojí nasvědčovalo tomu, že jsme na mimořádném místě a hostí nás mimořádná osobnost, která do své profese vložila nejeden ze svých talentů. Jak uspět jako kosmetička v dnešní technické době, kdy internet vládne téměř celému světu, prozradila Miriam Korenková v následujících řádcích.

Jak vnímáte profesi kosmetičky? Co vás k ní přivedlo?

Již od dětství mě lákala oblast péče o půvab a zdraví. Svůj podíl na tom měla jistě i moje maminka, kterou jsem vždy doprovázela na kosmetická ošetření. Navíc jsem pečovatelská povaha a ráda pracuji s lidmi. Tomu všemu jsem se později přiblížila tím, že jsem se stala zdravotní sestrou. Je to krásná práce, ale cítila jsem, že se chci posunout ještě dál, jiným směrem. Pustila jsem se do rekvalifikace a stala se kosmetičkou. Pro mne představuje úžasnou možnost seberealizace, protože mám možnost zapojit schopnost empatie, naslouchání, klientkám pomoci radou, psychicky je podpořit, když je něco trápí. Dalo by se říci, že profese kosmetičky přesahuje hranice prosté péče.

Čím je pro vás spolupráce s GERnétic jedinečná?

Myslím si, že GERnétic je jedinečný sám o sobě. Sama jsem jej objevila před 15 lety, kdy jsem bojovala s akné. Dostala jsem doporučení na Alenu Kimlovou jako excelentní kosmetičku, která je dnes hlavní firemní školitelkou značky pro Česko a Slovensko. A v její péči moje pleť opět získala zdraví a kondici. S GERnétic jsou výsledky viditelné vlastně již po první návštěvě. Během půl roku se obvykle pleť stabilizuje a získá opět kýžený vzhled. GERnétic totiž v produktech využívá pokročilé technologie, například buněčnou terapii. Svou filozofií i přípravky dokáže působit na člověka jako celek. Něčím unikátním je též to, že každá kosmetička GERnétic se pečlivě věnuje klientovi i déle než dvě hodiny. Není to sériová výroba, ale skutečně výsostně individuální přístup. Pracovat s GERnétic je tedy pro mne velká radost.

Kdo tvoří vaši typickou klientelu?

Mou typickou klientelou jsou ženy. Kupodivu jde převážně o věkový segment od 25 do
30 let. Jsou to dámy, které si přejí dbát na prevenci stárnutí a udržovat si pokožku mladistvou co nejdéle. To je pro ně také impulzem, proč se svěřit do rukou profesionálovi. Preferují péči na míru a vyžadují vkusné zázemí. Mnoho těchto klientek našlo můj salon díky webové prezentaci. A mnohé z nich přicházejí také na základě doporučení, ať již od kamarádky, kolegyně, či příbuzných. Cítím, že s klientkami jsme často na jedné vlně, což mi mou práci zpříjemňuje.

Všimla jsem si, že velký význam přikládáte estetické hodnotě interiéru salonu. Jak podle vás dokáže pěkné a útulné prostředí ovlivnit zákazníky?

Prostředí beze sporu zákazníky velmi ovlivňuje, ovlivňuje určitě i mne. Vnímám svůj salon jako soukromé území, kde je na místě diskrétnost a důvěra. Klientky se tu musí cítit dobře a v bezpečí. Ale není to jen ladění interiéru. V první řadě záleží na osobnosti kosmetičky. Do atmosféry se okamžitě promítne, zda je pozitivní a ráda pracuje s lidmi. Každá kosmetička je jiná, a podle toho si utváří i svůj pracovní prostor. Můj salon Jetée je zařízený tak, aby byl vzdušný, příjemné zázemí dokresluje výhled na líně plynoucí Vltavu. Klientky se zde snadno odreagují, změní se zcela jejich všední rozpoložení, nabírají energii, líbí se jim, kde čas tráví. A transformuje se i jejich pohled na ně samé, na život. Prostředí dokáže inspirovat, probudit lásku k sobě samé, uvolnit cestu fantazii. Nezřídka se stane, že člověka s trudomyslnou nebo mírně defenzivní, či naopak ofenzivní náladou prostředí přemění jako mávnutím kouzelného proutku. Ale stále je třeba pamatovat na to, že velkou moc v tomto ohledu má v rukou právě kosmetička.

jetelKromě krásného prostředí jste salonu také zajistila přehledné, moderní a oku lahodící webové stránky. Myslíte si, že dobrá webová prezentace dokáže klientky ovlivnit v rozhodování, jakou profesionální kosmetickou péči si vybrat?

Webové stránky jsou dnes standardem. Na internetu se nachází celá řada potenciálních zákazníků, lidí, kteří hledají kvalitní služby. Můžete tak oslovit více jedinců, lépe na ně zacílit, protože díky webu mohou mít přehled o tom, co děláte, kde vás najdou, jaká jste kosmetička, a mají první indicie, zda jim bude vyhovovat prostředí salonu. Navíc je web dostupnější druh propagace s větším zásahem, než je tomu například u letáčků. Správně se prezentovat na internetu láká navíc klienty i z větší dálky a mnoho z nich, jsou-li spokojení, neváhá dojíždět i desítky, ne-li stovky kilometrů. Zejména mladší generace potřebuje, aby vás na internetu našla. Představuje to pro ni také druh reference. Do webu se tedy určitě vyplatí investovat a udělat ho tak, aby se líbil, byl přehledný, doplněný o fotografie a byly na něm uvedeny veškeré potřebné informace.

Komunikujete hodně také na Facebooku, kde jste svému salonu Jetée zařídila vlastní stránku. Sdílíte zde zajímavý obsah. V čem může být kosmetičkám tento komunikační kanál užitečný?

Facebooková stránka je určitě dobrá věc, ale ne tolik kvůli masivnímu počtu sledujících, ke kterým je dnes díky všudypřítomné komercializaci této sociální sítě těžší se dostat. Mně samotné se osvědčilo si čas od času podle sezony zaplatit na Facebooku reklamu. Je to také cesta, jak s klienty komunikovat, sdílet to, co nějakým způsobem dokresluje salon, práci kosmetičky. Oceňuji také, že jsem pomocí vlastní facebookové stránky v kontaktu s tou oficiální generálního zastoupení GERnétic pro ČR a SR. Mohu sdílet příspěvky, které publikuje v poradnách, online médiích, na svém firemním blogu, zajímavé informace z praxe, novinky. Následně je zase šířím na vlastním účtu Jetée na Facebooku. Takže kosmetička tak může pomoci zviditelnit nejen sebe a svůj salon, ale i značku, s níž pracuje.

ptala se Kateřina Šimková