Dialog_021.jpgMarcela Syrovátková zasvětila svůj profesní život marketingu. Pracovní kariéru začala ve společnosti Henkel, kde působila 12 let na různých marketingových pozicích. Pak se rozhodla pro změnu. Lákalo ji načerpat nové zkušenosti, a tak přijala nabídku společnosti Makro a sedm let řídila jeho marketingové oddělení. Retail zůstal v oblasti jejího zájmu i nadále, jen chtěla rozšířit svůj zájem o obor související s krásou a zdravím. Proto se v únoru rozhodla nastoupit do společnosti ROSSMANN, spol. s r.o. I zde vede marketingové oddělení, dohlíží na přípravu všech komunikačních materiálů, má na starost vypracování marketingové strategie a směřování komunikace značky ROSSMANN v České republice v online i offline médiích. Volný čas tráví čtením knih, návštěvou divadla, a s chutí vyrazí i na cesty za poznáním.

Máte za sebou prvních pár měsíců u ROSSMANNA. Co vám to naznačilo?

Zdá se mi, že je toho hodně, co mne čeká a co bych ráda změnila. Nyní je pro mne klíčové nastavit určité procesy v marketingu a vybrat správné marketingové dodavatele, kteří budou schopni společně s námi připravit a realizovat marketingovou strategii tak, aby vedla k naplnění cílů společnosti.

Čemu se nyní v oddělení věnujete nejvíce?

Je to především již zmíněné velké téma – výběr klíčových dodavatelů marketingových služeb. Tím nejdůležitějším je v tomto rozhodování zvolit vyhovující kreativní strategickou agenturu. Ta bude zodpovědná za budování brandu naší společnosti. Co se týče aktivit, tak na počátku roku jsme se věnovali hlavně realizaci marketingové kampaně Vlasy a soutěži Proměna. Od 15. května až do konce srpna probíhá naše velká věrnostní kampaň ve spolupráci s Disney PIXAR, při které na naše zákazníky čekají krásní hrdinové ze všech klíčových filmů Disney.

Jakým způsobem motivujete kolegy ve svém týmu?

V současné době je pro mě klíčové, kromě nastavení standardních procesů, také vytvořit sehraný tým. Jakmile to vše začne fungovat a ubírat se správným směrem, věřím, že i tým ocení, uvidí-li, že se věci dají dělat jinak, lépe, efektivněji a že bude více času i na koncepční práci, ne pouze na tu exekuční. Zatím jsme ve fázi změn a já si uvědomuji, že přijímat změny je těžké. Jsou však potřebné. Změna je život a vyhrávají ti, kteří se změnám přizpůsobují rychle. Budu se snažit týmu předávat co nejvíce vlastních marketingových zkušeností a těším se, až nás to bude všechny bavit.

Míváte čas i na odpočinek?

Když v práci děláte, co vás baví, tak vám to energii nebere. Naopak dává, takže jsem zatím v pohodě. Samozřejmě mám aktivity i mimo své zaměstnání, ale týkají se především rodiny.

Mám ráda prodloužené víkendy, kdy rádi cestujeme s celou rodinou. Opravdu si to užíváme. Také ráda čtu. Potěší mě, když zajdu do divadla nebo do dobré restaurace.

Oblíbila jste si již některé produkty ze sortimentu značky, již zastupujete?

Snažím se zkoušet vlastní značky ROSSMANN, abych se s nimi seznámila. Jsem přesvědčena o tom, že v rámci budování brandu hrají vlastní značky klíčovou roli.

Co vás nejvíce zaujme při nákupu v ROSSMANNU?

Nejprve si všimnu, jak prodejna vypadá a co by se dalo zlepšit, teprve poté mě zajímá samotné nakupování.

Vím, že vaše rodina vlastní farmu. To je další spousta energie, radosti i starostí...

To ano, ale to k podnikání patří. Farmě se daří dobře, jen je trochu problém s výkyvy počasí. Bohužel nám pomrzly meruňky a třešně, takže produkce z tohoto ovoce letos nebude. Tento rok se soustředíme především na jablka a hrušky. Na farmě se vyrábí pálenky, mošty, marmelády a sušené ovoce. Velkým problémem hospodaření jsou však kvalitní zaměstnanci. Není moc takových, kteří chtějí pracovat v zemědělství.

Zapojujete i své děti?

Snažíme se, ale především o prázdninách. Vědí, že musí pomáhat, když se sklízí nebo při výrobě marmelád apod. Výhodou je práce na čerstvém vzduchu. Mají ale základ z rodiny, vědí, že upřednostňujeme kvalitní potraviny v bio režimu.

Souvisí to s vaším životním stylem?

Bio je systém hospodaření. Není to tedy pouze o zdraví, ale o celkovém přístupu k životu. Kvalita potravin je pro mě klíčová, myslím si, že lidi by mělo zajímat, co jedí, jak žijí, tak, aby mohli vést plnohodnotný život. Jsem tedy ráda, že biopotraviny a zdraví budou trvale spojeny se strategií budováni značky společnosti ROSSMANN. 

(red, rix)