Po třech úspěšných ročnících je letos vyhlášeno již 4. pokračování soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012", opět v osvědčené spolupráci společnosti SYMPEX GROUP s vydavatelstvím AGRAL, za odborné součinnosti VÚ potravinářského Praha a zaštítěné skupinou COOP. Partnerem soutěže je Národní zemědělské muzeum.

Letos již podruhé se bude zároveň soutěžit o značku „Dětská chuťovka 2012", kde o nositelích tohoto označení rozhodne 5.10. autentická dětská porota složená z žáků druhého stupně ZŠ působících v Dětské tiskové agentuře a studentů prvního ročníku potravinářské VOŠ a SPŠ „Podskalská" z Prahy 2, která bude opět jejím skvělým hostitelem. Předsedkyní dětské poroty bude letos zástupkyně Dětské tiskové agentury Lucie Fajkusová, která tak zúročí své loňské zkušenosti členky stejné poroty.
Soutěž o značky Dobrý tuzemský potravinářský výrobek "Česká chuťovka 2012" a „Dětská chuťovka 2012" pomáhá spotřebitelům objevit typické chutné české potraviny. Výrobcům naopak pomáhá oslovit spotřebitele s výrobky, které splňují vysoké chuťové parametry. Soutěž je otevřena všem poctivým tuzemským výrobcům a jejich produktům.
O nositelích ocenění Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2012" rozhodne 4.10. třináctičlenná hodnotitelská komise nezávislých odborníků, disponujících vysokým kreditem. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle se každoročně hodnocení uskutečňuje. Předsedkyní hodnotitelské komise je ředitelka ústavu Ing. Slavomíra Vavreinová, CSc. Tento renomovaný ústav také samotný průběh hodnocení výrobků organizuje a zabezpečuje tak vysokou míru její regulérnosti. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.
Zásadním kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou jeho vysoké chuťové
parametry, samozřejmým předpokladem je jeho vysoká kvalita. Neméně důležitou součástí
hodnocení je také design výrobku a jeho spotřebitelská využitelnost. Spojením těchto
parametrů s českým původem potravin je značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými
oceněními, která jsou v ČR udělována.

V roce 2011 se o značku Česká chuťovka, včetně značky Dětská chuťovka, ucházelo 80 výrobků od
39 výrobců. Již samotná účast v soutěži je přitom známkou vysoké kvality přihlášených
výrobků vyznačujících se často jedinečností a originalitou receptur, protože žádný výrobce by si
nedovolil nominovat výrobky, které nesplňují náročné požadavky. Značku Česká chuťovka
nakonec získalo 35 výrobků od 27 výrobců a Dětskou chuťovkou byly oceněny 4 výrobky
od 4 různých výrobců. Letos se projevuje další nárůst zájmu o získání značky Česká nebo
Dětská chuťovka, takže organizátoři očekávají v soutěži oproti loňsku opět vyšší počet
přihlášených výrobků. Vzrůstající obliba se dá připsat nejen výstižnému názvu, který
srozumitelně a na první pohled sdělí spotřebiteli, co může od výrobku očekávat, ale i
přitažlivější podobě loga v národních barvách u České chuťovky a poprvé i
samostatnému logu Dětské chuťovky v atraktivním ztvárnění odpovídajícím této věkové
kategorii.

Letošní výsledky budou slavnostně vyhlášeny 18. října v 16:00 hod. v Národním zemědělském
muzeu v Praze za účasti význačných hostů a novinářů. Pořadatelé letos přidávají ještě jedno
zajímavé ocenění, a sice Cenu novinářů, kterou demokratickým hlasováním prostřednictvím
anketních lístků vyberou sami přítomní novináři. Jen pro ně tak bude připravena již od
15:00 hod. speciální ochutnávka výrobků oceněných značkou Česká chuťovka 2012 a Dětská
chuťovka 2012 a ten, který získá nejvíc hlasů, bude oceněn ještě v průběhu slavnostního
odpoledne touto zvláštní Cenou novinářů.

(tz)