Z aktuálního průzkumu společnosti Brand Embassy vyplývá, že 4 z 10 internetových uživatelů řeší změnu pojišťovny na sociálních sítích. Zákazníci využívají internetových diskuzí pro dotazování na zákaznickou zkušenost, nejčastěji jsou využívané servery pro maminky.

Ve studii všech zmínek pojišťoven odhalených monitoringem veřejných diskuzí na Facebooku, Twitteru a dalších diskuzích v průběhu dubna a května se ukázalo, že dotazy na pojišťovny se z 96% vyskytují na diskuzních fórech. Nejaktivnější skupinou vybírající pojišťovací a spořící produkty tvořily uživatelky, jež na serverech pro maminky řešily nejčastěji výběr cestovního pojištění nebo pojištění pro rodiny a děti.

Více než třetina zákazníků v diskuzích zjišťovala spokojenost uživatelů s jinými pojišťovnami. Zákazníci jsou nejčastěji nespokojení s nejasnými smluvními podmínkami pojišťoven a nedůvěryhodným vystupováním finančních poradců a pojišťovacích agentů.
7 z 10 uživatelů pro stížnosti na pojišťovny využilo diskuzní fóra, 12% vyjadřovalo nespokojenost na Facebooku. Třetina příspěvků byla pozitivně naladěná. "Nejvíce pozitivních ohlasů zaznamenala Allianz - uživatelé sdíleli a kladně hodnotili nedávnou zprávu o nejvyšším přírůstku zákazníků právě do této pojišťovny," doplnil Vít Horký ze společnosti Brand Embassy.

(tz)