Už více než 65 procent z celkového portfolia prodávaných produktů v BILLE má v současnosti český původ. Veškeré maso v BILLE, prodávané pod značkou Vocílka, je stoprocentně české a nejprodávanější sortiment, mléčné výrobky, jsou z 90 procent z českého mléka zpracovaného v českých mlékárnách. Podpora místních producentů je základní filosofií BILLY ve všech zemích, kde působí, Českou republiku nevyjímaje.

„BILLA dováží pouze ty produkty, které v České republice nejsou dostupné nepěstují se zde, nebo nevyrábějí," řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v ČR a na Slovensku. „Jinak je to se sezónním zbožím nebo s výrobky typickými pro jednotlivé země od uheráku až po pravé šampaňské. Rychlá cesta ‘z pole na prodejnu‘ nám ale umožňuje prodávat zboží vždy maximálně čerstvé a zároveň je ekologická tím, že snižuje mnohdy vysoké náklady na přepravu výrobků napříč Evropou," dodává.

Na dalším zvyšování podílu českých produktů BILLA pracuje dlouhodobě. Už několik let aktivně spolupracuje s Agrární komorou ČR, která aktivně pomáhá při vyhledávání nových lokálních dodavatelů. Díky vstřícnosti vedení komory se tak BILLE podařilo oslovit a získat některé, v mnoha případech i menší, výrobce potravin včetně těch v bio kvalitě. Jejich produkty prodává celoplošně, ale často i pouze v regionech jim blízkých a dostupných.

V současné době BILLA chystá speciální projekt na podporu prodeje českého ovoce a zeleniny. V uplynulých měsících se jí díky Agrární komoře ČR podařilo získat nového dodavatele brambor v kvalitě bio z České republiky, a to společnost Euro Agras z Havlíčkova Brodu. Zhruba před rokem a půl začala od Mlékárny Valašské Meziříčí odebírat sortiment mléčných produktů pro svou privátní značku Naše bio, přičemž dovoz jogurtů této značky z Rakouska zcela zastavila. Prodeje těchto konkrétních produktů následně stouply o 20 % při zachování původní ceny.

(tz)