GO_sl02.jpgŽádný začátek není jednoduchý, takže kdybych teď tvrdil, že na začátku to bylo všechno růžové a enormně jednoduché, tak vím, že bych se dopustil přílišné idealizace své firemní minulosti. Zajímavé byly pochopitelně všechny činnosti, ale náročné bylo především to, že jste musel dělat vše najednou. V několika případech si dokonce vzpomínám, že jsem sednul do auta a jel osobně vyzvednout zásilku ke klientovi. Pro stabilizaci společnosti je vždy nejtěžší najít personál, na kterém můžete začít stavět a se kterým můžete společnost dále rozvíjet. Absolutně nejtěžší a nejdůležitější bylo zvládnout change management tj. řídit změny, řídit dvouciferný růst a řídit expanzi a to jak po stránce personální, tak po stránce komunikační. V době enormního rozkvětu celé naší ekonomiky (v letech 2007 a 2008) jsme měli enormní problém s fluktuací personálu.

Co bylo nejtěžší na Vaší roli jednatele?

Domnívám se, že největší výzvou byla poměrně komplikovaná interní komunikace v GO! systému. GO! v Evropě vlastní 15 společníků, GO! Česko spadá pod jednoho z nejsilnějších společníků. Zároveň máme administrativní řídící centrum v Bonnu a všechny pobočky spolu komunikují napřímo bez jakéhokoli prostředníka. Role jednatele v GO! představuje roli poměrně komplikovaného komunikačního rozcestníku. Je to komunikace směrem k vlastníkovi, komunikace směrem k Head Officeu, komunikace směrem do týmu v GO! Česko (plánování, řízení, kontrola a motivování zaměstnanců), komunikace směrem k zákazníkům a v neposlední řadě komunikace směrem k dodavatelům. V této roli se prostě nikdo nudit ani nemůže.

Jak jste vnímal český trh v roce 2002, a jak ho vnímáte nyní?

Já jsem zahájil své působení v GO! až v roce 2004, nicméně trh doznal výrazných změn. Počty přepravovaných zásilek se navýšily, služby se dlouhodobě vylepšovaly, cenové hladiny se za tu dobu posunuly směrem ve prospěch zákazníků. Na trhu, nejen českém, došlo k několika významným fúzím, tj. konkurentů je méně, ale jsou silnější, větší. V neposlední řadě, promluvila do současné podoby trhu i krize.

V čem cítíte největší posun Vaší společnosti?

Největší posun vidím v tom, že jsme s přispěním všech našich zaměstnanců byli schopni z poměrně malé, na hranici přežití pohybující se firmy v prvních letech svého života (2002-2003), vytvořit společnost, která má své zcela jasně vydefinované místo na mezinárodním expresním trhu, která má jasný směr, která má svou nezaměnitelnou dynamiku, z naší nastolené práce a není ovlivněna nebo zkreslena čísly nejrůznějších akvizic. Je to firma, která se snaží směrem ke svým zákazníkům naplňovat své motto "VŠECHNO JDE!".

Jsou Vaše služby kvalitnější než na začátku působení společnosti?

Jak už jsem naznačil výše, za posledních několik let došlo k několika významným posunům. Došlo k rozšíření oblastí pro NEXT DAY DELIVERY (resp. doručení následující pracovní den), rozšířili jsme paletu našich produktů, mezi posledními bych zmínil GO! City & Region - přímé kurýrní přepravy resp. doručení do několika hodin od vyzvednutí, jsou to SAME DAY doručení v Evropě - tj. nejrychlejší možné varianty doručení zásilek v ten samý den po vyzvednutí v Evropě. Dále to jsou služby s přidanou hodnotou, jako třeba kompletace zásilek, přeprava zásilek v určitém teplotním režimu, připojištění zásilek až do výše 10.000.000 Kč. Další přidanou hodnotou, kterou klientům nabízíme, je outsourcing personálu a skladovacích prostor nebo převzetí zodpovědnosti za celý distribuční řetězec.

Co je pro Vás za tu dobu největší úspěch?

Největším úspěchem je pro mě to, co jsem zde už jednou zmiňoval a sice tým, který přesně ví, co chce a dokáže si za tím tvrdě jít a je hrdý na to, že je schopen hrát extraligu na poli kvality. I nadále chceme zintenzivňovat spolupráci s okolními zeměmi a jít ještě hlouběji směrem k outsourcingu větších logistických a distribučních celků.
Jak je vnímána česká pobočka z hlediska celé společnosti?

Naše pozice v rámci evropského systému GO! je vnímána obdobně, jako pozice na českém trhu. Jsme společně s GO! Lucembursko nejdynamičtěji se rozvíjející se země v GO! systému.
Jak byste zhodnotil posledních 10 let v číslech?
Pokud srovnám obraty za posledních 8 let, tak nárůst obratů mezi roky 2004 a 2011činil 600 %, což odpovídá průměrnému ročnímu růstu mezi 25 % a 30 %. Počet zásilek ve stejném období se zvýšil o 1000%, což odpovídá meziročnímu průměrnému růstu 30 % až 40 %.


(re)