nova zn Ceska kvalita 2010a.jpgDne 1. ledna 2012 odstartovala osvětová kampaň s názvem „No a co?!" Zadavatelem kampaně je Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP). Jedná se o první celostátní kampaň, která má širokou veřejnost upozornit na existenci ochranné známky Práce postižených a na vysoce kvalitní práci osob se zdravotním postižením.

Cílem kampaně je poukázat na vysokou kvalitu práce lidí se zdravotním handicapem a jejich zaměstnavatelů - držitelů ochranné známky Práce postižených. Lidé v kampani otevřeně přiznávají své konkrétní zdravotní postižení - to je sice významné, ovšem nijak neovlivňuje kvalitu a konkurenceschopnost jejich výsledné práce. Tito lidé od nás nepotřebují dary, ale férovou pracovní příležitost a poptávku po jejich výrobcích či službách - dokáží pak být soběstační.

Protagonisté kampaně jsou skuteční zaměstnanci, kteří v životě bojují s různými typy zdravotního handicapu - nejedná se tedy o žádné najaté herce. Jde většinou o pracovníky firem, které jsou držiteli ochranné známky Práce postižených. Jedna z protagonistek kampaně, paní Hana Klírová, je dokonce vítězkou soutěže „OZP Zaměstnanec roku 2011", kterou vyhlašuje zadavatel této kampaně.

Ochranná známka Práce postižených, která je součástí Národní politiky kvality, je po přísném posuzování (auditu), udělována na dva roky zaměstnavatelům, kteří alespoň z 75 % zaměstnávají zdravotně postižené spoluobčany, kteří i přes svůj handicap vytvářejí stejně kvalitní výrobky a služby, jako „zdraví" spoluobčané. Důraz na kvalitu výrobků či služeb je zde klíčový.

V současnosti je hrdými držiteli známky již více než 30 firem. Známka si klade za cíl tyto zaměstnavatele podporovat v oblasti poptávky na trhu - pomáhá tak vytvářet a udržovat pracovní místa pro zdravotně postižené.

V kampani figuruje odkaz na nový katalog firem poskytujících prověřené náhradní plnění a internetový obchod s výrobky a službami, které nabízí portál ochranné známky www.pracepostizenych.cz. Tento e-shop garantuje klientům expedici objednaného zboží do 48 hodin od objednávky. Portál vytvořila a spravuje společnost Ergotep, v. d., která je sama držitelem ochranné známky Práce postižených.

Kampaň probíhá od ledna do března po celé České republice například v kinech, novinách, časopisech, dále na billboardech, zastávkách MHD, na internetu nebo třeba v čekárnách lékařů. S týmem NFOZP ji připravili: komunikační agentura OgilvyOne, Zoom production a Frmol
production. Nafocení kampaně se (bez nároku na honorář) ujal Nikola Tačevski, uznávaný fotograf, který byl mnohokrát oceněn na různých mezinárodních festivalech.


Kampaň finančně podpořily společnosti Všeobecná zdravotním pojišťovna, Poštovní spořitelna, Magistrát hl. města Praha a ICZ.

Mediálními partnery kampaně jsou CineStar, RailReklam, Economia, TV Metropol, Lidové noviny, Mediapharma, Zdravotnické noviny a další.

Všichni partneři vzali kampaň „za svou" a přistoupili k jejímu vzniku velmi ochotně a vstřícně, za což jim NFOZP vřele děkuje!

O NFOZP
Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP) si již od svého vzniku v roce 2007 klade za cíl pomáhat lidem se zdravotním postižením k tomu, aby mohli dlouhodobě pracovat.

NFOZP nechce svými projekty vzbuzovat soucit. Naopak. Lidé se zdravotním postižením jsou hrdí, že něco umějí, že nepotřebují dávky od státu, že se dokáží uživit sami.

Projekty fondu NFOZP jsou vždy cíleně zaměřeny na skutečné zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Jedná se např. o aktivní burzu práce na portálu www.prace.cz, které je NFOZP partnerem, dále o online poradny pro zaměstnavatele i pro zájemce o zaměstnání, odborné semináře, festivaly a trhy propagující práci zdrav. postižených (např. festival „Žiju stejně jako TY!").

NFOZP organizuje i farmářské, velikonoční či vánoční trhy (například v OC Letňany), nebo vyvíjí aktivní spolupráci se zákonodárci při tvorbě legislativy věnující se zaměstnávání zdravotně postižených.

Jedním z nejdůležitějších projektů NFOZP je ochranná známka Práce postižených, která je od roku 2010 součástí Národní politiky kvality a zařadila se tak mezi prestižních 25 národních ochranných známek České republiky. Známku uděluje NFOZP na 2 roky. Správcem známky je Sdružení pro oceňování kvality. Pro veřejnost má tato ochranná známka jasné a zřetelné sdělení. Vypovídá o zaměstnavateli, který pracuje s lidmi se zdravotním postižením na chráněném pracovním trhu: „Toto je skutečná a férová práce lidí se zdravotním postižením. Zde jsou jasně a přísně nastavena pravidla, vymezujeme se proti nepoctivému podnikání a zneužívání zdravotně postižených. Zde nepodvádíme a proto nás koupí tohoto výrobku či služby můžete bez obav podpořit".

Více informací na www.nfozp.cz, www.pracepostizenych.cz

(tz)