puppy 2785074 1280Ačkoli se maloobchodní tržby napříč segmenty snížily, řetězec s potřebami pro domácí mazlíčky Super zoo změny v nákupním chování nepozoruje. „V Super zoo nezaznamenáváme, že by zákazníci na svých mazlíčcích šetřili a kupovali chovatelské potřeby méně. Podle dat vzrostly naše tržby meziročně téměř o 16 %. Nejvyhledávanějším sortimentem jsou stále krmiva pro psy a kočky, kočkolity a steliva pro hlodavce,“ říká Luboš Rejchrt, jednatel Super zoo.

I přes aktuální ekonomickou situaci v České republice, kdy domácnosti hledají cesty k úsporám, je patrné, že Češi nechtějí šetřit na svých domácích mazlíčcích. Nikterak se neomezují v nákupech krmiva, naopak vyhledávají a vyžadují stále kvalitnější krmivo a ani vyšší cena je neodradí. „Vidíme, že naši zákazníci svým mazlíčkům stále dopřávají to nejlepší a nevyměňují dražší kvalitní krmivo za levnější. Podle našich průzkumů narůstá také počet majitelů, kteří svým mazlíčkům dříve vařili, ale nyní přecházejí na krmiva. Ta samozřejmě kupují v takové kvalitě, aby se rovnala domácí stravě,“ dodává Luboš Rejchrt.

Majitelé domácích mazlíčků kupují ve většině případů stále stejné krmivo, které kupovali doposud nebo investují do krmiv s lepším složením. Peníze pak částečně šetří na menších věcech, jako jsou obojky, vodítka, pelíšky a hračky. Mezi chovateli se v České republice stávají stále oblíbenější kočky, což souvisí i se změnou struktury obyvatel a faktem, že kočky jsou méně náročné na péči než psi. Tuto změnu také pozorují v Super zoo, kam chodí nakupovat více majitelů koček než dříve. „V segmentu výrobků pro kočky pozorujeme meziroční nárůst o 23 %, což je více než náš celkový růst. Očekáváme také, že tento trend bude pokračovat i v budoucnu. Do určité míry to může být dáno proměnou životního stylu a nižší náročností péče, ať už časové nebo finanční, kterou kočky vyžadují. Nárůst samozřejmě ale také pozorujeme u chovatelských potřeb pro psy, a to zmíněných 16 %,“ doplňuje Luboš Rejchrt.

Svým zákazníkům Super zoo nabízí také věrnostní program, kde mohou využívat různé slevové akce a na svém nákupu ušetřit. Navíc na začátku letošního roku spustil řetězec novou mobilní aplikaci, díky které mohou věrní zákazníci ušetři ještě více peněz díky speciálním slevovým kódům. „Svět obchodu se neustále posouvá kupředu a jinak tomu není ani v našem segmentu a je potřeba s tímto vývojem držet tempo, ideálně být o krok napřed. Zákazníci jsou náročnější a hledají řešení, která jsou pro ně jednoduchá a pohodlná. Na konci loňského roku jsme otevřeli první bezobslužnou prodejnu mimo potravinářský segment a na začátku letošního roku jsme spustili novou mobilní aplikaci, kde mají zákazníci jednoduše na jednom místě vše, co potřebují. Náš věrnostní program navíc využívá přes jeden milion zákazníků, kteří ke svým nákupům využívají věrnostní kartu,“ říká Luboš Rejchrt.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com